Toch de zotste wedstrijd die ik me kan herinneren van de RD's op een eindronde. Japan in 2018 was ook fantastisch, maar daar voelde je gewoon dat het nog kon en kwamen we ook sneller terug in de match.
Dit was gewoon onverhoopt, Senegal was beter en dreigender, ik had het echt al compleet opgegeven. En als je dan in 3 minuten plots gelijk komt 5 minuten voor tijd, waanzin.
Penalty uiteraard gewoon 100% terecht, maar niemand zou daarover vallen mocht Lukebakio die bal binnen knallen, onbegrijpelijk dat hij die nog over schiet eigenlijk.
Ik had altijd gezegd dat we tegen sterke landen niet met KDB-Tielemans-Vanaken op het middenveld mochten spelen, maar toch was ik voorstander om dit nu wel te doen, vooral omdat vooral Onana echt tegenviel de eerste wedstrijden op dit tornooi. Maar als ik nu zie hoe Raskin opnieuw invalt, met zijn durf en intensiteit, het wordt toch een moeilijke keuze.
Vanaken heeft zijn nut absoluut bewezen en gaan we nog kunnen gebruiken, maar het momentum is wel daar om nu toch opnieuw naar een middenveld Tielemans-KDB-Raskin te gaan.
Mechele deze wedstrijd toch wat minder secuur als de voorgaande, vooral enkele zwakke inspeel passes. De 2-0 van Senegal overigens ook een foute inschatting tussen Mechele en Theate. Verdedigend zou ik nu toch terug durven Mechele-Ngoy te proberen, al is Theate laten staan ook ok voor mij.
Doku, tja, die moet naar de bank. Laat hem dan invallen als supersub. Maar het werkt dit WK met hem echt niet, het is zo geweldig frustrerend om te zien. Geen snelheid, geen intensiteit, geen durf, net wat Lukebakio en Moreira wel toonden bij hun invalbeurt. Hij moet echt Doku even in bescherming nemen én prikkelen door hem op de bank te zetten. Ik hoop overigens toch dat hij Seys en Pardo nog kansen gaat geven, vooral Seys kan met zijn snelheid en intensiteit op de flank bij een invalbeurt ook echt een nieuw elan aan een wedstrijd geven.
CdK ook minder deze wedstrijd, maar hij blijft hard werken en in de combinatie sterk spelen, maar indien Lukaku nu wel 90 minuten aan kan zou ik toch met hem starten.
Volgende wedstrijd voor mij Courtois - Castagne - Mechele - Theate/Ngoy - De Cuyper - Raskin - Tielemans - KDB - Lukebakio/Moreira - Trossard - Luakaku