Knockouts: Zestiende Finales

Lukaku is volgens mij de beste Belgische speler aller tijden. Velen vermelden de Bruyne maar de impact van Lukaku is de afgelopen jaren vele maal groter geweest. Geen enkel andere Belgische speler scoort gisteren die goal zoals hij dat doet. Dat er nog mensen aan hem twijfelen, zonder hem hadden we de groepsfase zelfs niet overleeft..
Beste spits, akkoord.
Beste middenvelder ontegensprekelijk KDB.
Net zoals Courtois, beste keeper, ever, ooit.
Volgens mij kan je niet spreken over beste Speler op zich als er verschillende rollen zijn.

Laatst bewerkt:
Amai, dit wordt een slome dag :lol:.

Ik kan het nog altijd amper geloven. Matcheinde die alle voetballogica tart. Gestart met een foute opstelling en tactiek, 2 mooie goals logisch op je doos krijgen van een tegenstander die een match lang op alle vlakken sterker is, absurde wissels ..

Met dat in't vetgedrukte niet helemaal eens. Kijk alleen al naar de topics hier, veel mensen zagen het wel goedkomen met dat middenveld.
En op papier zou het moeten lukken: balvast, ideaal om op balbezit te spelen. Maar dan start die match en heeft Senegal het meeste balbezit en plooit ge terug. Tja, dan zijt ge niks met die drie daar hé. En als ze dan nog eens alle drie (op z'n zachtst gezegd) matig spelen, dan is't kalf helemaal verzopen hé.

En de wissels brachten ook niet super veel beterschap: niemand had ook maar enig idee wat het systeem was. Gelukkig werd er wel meer naar voor gedacht en zat er wat meer snelheid in dankzij oa. Moreira. Uiteindelijk beland die bal goed bij Lukaku die hem mooi binnen legt en der terug wat spirit in brengt. Anyway, door gegaan op puur geluk, dat doet ge geen tweede keer dus tegen de VS zal het een pak beter moeten.

Jawadde...
Zotste match die ik ooit gezien heb op een EK of WK.
We hebben al vanalles geprobeerd op dit WK, maar een typeploeg hebben we duidelijk nog niet gevonden.
Wat mij betreft kunnen we toch wel enkele conclusies trekken:
* Geen CDK meer aub. Da's toch echt geen spits, kan geen duel winnen, kan geen bal vasthouden, komt geen gevaar van af. Als spits zuigt die de stenen uit de grond.
* Doku...... speelde alweer een slechte wedstrijd, heeft nog niets laten zien. Hij heeft in het verleden natuurlijk wel al bewezen dat hij tot magische dingen in staat is, dus blijf je toch hopen... Maar ik denk toch dat hij volgende match op de bank moet starten.
* Moreira! Heel sterke invalbeurt, een echte aanjager. Geeft de pre-assist voor de eerste én de tweede goal, en de voorzet bij de penalty. Rechtstreeks betrokken bij alle doelpunten van de Duivels dus. Die zet je niet meer op de bank, die moet gewoon in de basis
* De coach. Tja, niemand volgde hem in zijn wissels, maar hij heeft dus wel gelijk gekregen. Al moeten we volgens mij toch vooral concluderen dat de slechtste coach op het veld deze keer NIET op de bank van de Duivels zat.
* Tielemans. WAT EEN PENALTY.... Ik durfde zelf niet kijken, maar hoe rustig trapt die hem binnen zeg. Alsof hij 's zondags bij het naar de bakker gaan een voetbalpleintje passeert en achteloos even op goal trapt als de bal van de spelende kinderen naar hem toe komt.

Al de rest ligt voor mij meer open:
* moet Lukaku starten of op de bank beginnen?
* Met of zonder Vanaken?
* Theate of Ngoy?

Tegen de VS maken ze toch 60% kans om door te gaan zou ik zeggen. En dan wacht wellicht Spanje, dat is onmogelijk als ze niet hun beste voetbal laten zien.
Hebben het thuis voordeel en gaan ons wegspelen in het eerste halfuur. Een mirakel krijg je maar 1 keer...

Iedereen schat VS minder in, maar die hebben echt wel kwaliteit.

Trossard en De Cuyper beste Belgische spelers dit WK, en Lukaku toont dat hij zelfs na een jaar niet te spelen nog altijd veruit onze gevaarlijkste spits is
Akkoord hiermee, enige wissel die ik van in t begin gisteren onlogisch vond ook, Meunier erop en De Cupyer eraf, the fuck.
Moreira goeie match
T zal wel zijn, los de basis in tegen de VS aub, voor mij de beste man op t veld.
J1azfhzknduzkndbeiixyeirb+3_8€82;4+(€!€()#?3+
Briefke van Garcia te pakken gekregen?
Allez, hopelijk hebben de Vanaken roepers nu ingezien dat die niet in de basis hoort?

Volgende match De Ketelaere en Vanaken aub mooi op de bank....
Nah, allebei erop wat mij betreft zelfs, Lukaku weer op de rust brengen (of als t er dan echt goed uitziet voor de Belgen zelfs gewoon niet brengen).
Je vergeet Witsel
Ik wou dat ik die kon vergeten, die passen opzij/achteruit gaan mij levenslang achtervolgen vrees ik.
Trump heeft klacht ingediend omdat de VS tegen 2 landen moet spelen
:lol:
Ik vraag me af of Rudi nu ook het lef gaat hebben om Doku op de bank te houden dinsdag. Die heeft dit WK echt vrijwel niets bijgebracht. Als je dan Lukebakio en Moreira ziet invallen.
Zou moeten in ieder geval, zowel Lukebakio als Moreira beter dan Doku in alle matchen die hij gespeeld heeft opgeteld.
Garcia op weg naar de bus sebiet:

Bekijk bijlage 51397
:lol:
Ge moet de comments es lezen vanaf pagina 35 tot het eind :rofl:
Heerlijk toch, net gedaan (gisteren niks gelezen).

---------------------

Rudi is gene tovenaar ofzo maar ik vond al zijn wissels heerlijk behalve die De Cuyper-Meunier die is onbegrijpelijk. En dat zei ik ook op t moment van de wissels al.

Echt ik was zielsgelukkig toen die en Doku en De Bruyne eraf haalde, met een Martinez en Tedesco had dat geen waar geweest (zie Ronaldo bij Portugal dit tornooi bv) en had Doku blijven proberen en falen, De Bruyne was wel niet zo slecht maar dan nog, héérlijk een trainer die ten minste is iets probeert.

En Moreira absoluut een basisplek aub, beste man op het veld.

Als Belg kan je me geen neutrale supporter noemen, mss zelfs niet echt een supporter want ik volg enkel sporadisch eens een wedstrijd van de Belgen op EK's en WK's - maar ik ben dus wel liefhebber van de sfeer van zo een toernooi, zo ook gisteren. Nogal duidelijk dat de eerste 70-80 minuten los voor Senegal waren - maar in de verlengingen waren die toch ook gewoon nergens meer - ik weet nu echt niet of Senegal zo een fantastische ploeg is/was - als er wat druk werd gezet liep het daar ook vaak mis - maar je moet dan wel wat druk zetten en hen niet gewoon laten uitvoetballen.

Maar zo the spirit naar het einde en de verlengingen, met meer bewegelijkheid en chaos, dat vind ik eigenlijk wel plezant om naar te kijken, die mens met de naam Moreira - net alsof ze die voorzien hadden van een 18V batterij terwijl die normaal 9V was, en zo eens ambras tussen de spelers - dat zorgt voor een adrenaline -opstoot van jewelste, een groot contrast met de eerste 70 minuten waar iedereen aan de Actifed hoestsiroop uit de jaren 90 had gezeten.

Doe maar meer van dit soort wedstrijden, compleet met wat bijgeloof, een scheidsrechter die zijn shirts op maat moet laten maken en een coach die plots wordt getroffen door een hersentrombose.

Inderdaad, die beelden van Witsel zijn relevant en je kan effectief vragen stellen over zijn houding en gedrag, maar het werd iets te veel uitlachen en niet echt constructief.

Anderzijds, Garcia zoekt ook wel zelf bewust het conflict met de media op en lokt het graag uit denk ik.
Heb ik gemist, wat is er gebeurd?

Met dat in't vetgedrukte niet helemaal eens. Kijk alleen al naar de topics hier, veel mensen zagen het wel goedkomen met dat middenveld.
En op papier zou het moeten lukken: balvast, ideaal om op balbezit te spelen. Maar dan start die match en heeft Senegal het meeste balbezit en plooit ge terug. Tja, dan zijt ge niks met die drie daar hé. En als ze dan nog eens alle drie (op z'n zachtst gezegd) matig spelen, dan is't kalf helemaal verzopen hé.
Ik heb voor de match al gezegd dat het naïef was om met zo'n opstelling tegen een ploeg als Senegal te spelen. Veel supporters zijn heel inconsistent. We weten al bijna 10 jaar dat je middenveld het niet haalt wanneer je Tielemans als 6 gebruikt. Dat doe je alleen tegen ploegen als Iran waarvan je op voorhand weet dat je 90 minuten lang tegen een dubbele muur gaat opboksen. Tegen Senegal was dat op voorhand gedoemd om te mislukken.
Hebben het thuis voordeel en gaan ons wegspelen in het eerste halfuur. Een mirakel krijg je maar 1 keer...

Iedereen schat VS minder in, maar die hebben echt wel kwaliteit.
Ze hadden 3 maand geleden ook het thuisvoordeel en missen nu normaal gesproken hun gevaarlijkste speler. Ze zitten in een goeie flow, het is geen prutsploeg, ze hebben het thuisvoordeel ... maar ze zijn echt wel een maat of 2 kleiner dan Senegal. Tegen Senegal er uit gaan was geen blamage (de manier waarop daarentegen), tegen de VS is dat wel hoor.

Heb ik gemist, wat is er gebeurd?

De post waar ik op reageerde ging over een stuk in de Sporza uitzending waarin ze allemaal fragmenten toonden van Garcia die op briefjes zat te krabbelen, zijn GSM te tokkelen, enz. Om dan een beetje té flauw te doen over wat voor een rare man het toch is.

Er was dus ook een stuk dat ze toonden waar hij met Witsel naast zich zat te overleggen, bijna alsof Witsel aangaf wat er nu moest gebeuren.

Wakker geworden om 03h om de baan op te gaan, WhatsApp even gecheckt voor berichtje van men vrouw. Was er ook een berichtje van een Nederlandse collega: 'Jammer'.

Ik dacht kut, uitgeschakeld. Verdorie toch, fucking spoiler. Maar toch de replay van de wedstrijd op de achtergrond in de auto op gezet, tijdens het rijden luisterend naar de verslaggeving van Filip Joos.
0-1, 0-2, shit toch geen afstraffing zeker?
1-2 oke eerredder gelukt.
2-2 huh, jammer stuurde die kees toch? Toch niet met verlengingen of penalties zeker na zo'n terugkeer?
3-2 wtf gebeurt er hier? Oh nee vrije trap Senegal laatste minuut, godverdomme die gaan gelijk maken en dan wij met de penalties eruit ofwa?
Match gedaan, snel pitstop gemaakt, berichtje nog eens gelezen, bleek die dat reeds bij de 0-2 gestuurd te hebben en daarna niets meer :rofl:

Wat een ontlading.
😍 dat die dan geen tweede bericht stuurt, dat is op zo veel vlakken geweldig als collega!

Het omgekeerde van spoilers !

Rudi is gene tovenaar ofzo maar ik vond al zijn wissels heerlijk behalve die De Cuyper-Meunier die is onbegrijpelijk. En dat zei ik ook op t moment van de wissels al.

Echt ik was zielsgelukkig toen die en Doku en De Bruyne eraf haalde, met een Martinez en Tedesco had dat geen waar geweest (zie Ronaldo bij Portugal dit tornooi bv) en had Doku blijven proberen en falen, De Bruyne was wel niet zo slecht maar dan nog, héérlijk een trainer die ten minste is iets probeert.

En Moreira absoluut een basisplek aub, beste man op het veld.
Ik kon me vinden in de wissel van Doku en De Bruyne, maar 10 minuten later ook Vanaken er af halen was hééél riskant. Beide spelmakers er af halen vond ik een heel erg bedenkelijke keuze.

De Cuyper wisselen ga ik nooit begrijpen. Ik snap dat je Meunier brengt wanneer je echt goals moet maken, maar dan haal je er toch Castagne af? Garcia is allergisch voor het idee van 2 offensieve backs, zelfs in zo'n momenten.

Als Belg kan je me geen neutrale supporter noemen, mss zelfs niet echt een supporter want ik volg enkel sporadisch eens een wedstrijd van de Belgen op EK's en WK's - maar ik ben dus wel liefhebber van de sfeer van zo een toernooi, zo ook gisteren. Nogal duidelijk dat de eerste 70-80 minuten los voor Senegal waren - maar in de verlengingen waren die toch ook gewoon nergens meer - ik weet nu echt niet of Senegal zo een fantastische ploeg is/was - als er wat druk werd gezet liep het daar ook vaak mis - maar je moet dan wel wat druk zetten en hen niet gewoon laten uitvoetballen.

Maar zo the spirit naar het einde en de verlengingen, met meer bewegelijkheid en chaos, dat vind ik eigenlijk wel plezant om naar te kijken, die mens met de naam Moreira - net alsof ze die voorzien hadden van een 18V batterij terwijl die normaal 9V was, en zo eens ambras tussen de spelers - dat zorgt voor een adrenaline -opstoot van jewelste, een groot contrast met de eerste 70 minuten waar iedereen aan de Actifed hoestsiroop uit de jaren 90 had gezeten.

Doe maar meer van dit soort wedstrijden, compleet met wat bijgeloof, een scheidsrechter die zijn shirts op maat moet laten maken en een coach die plots wordt getroffen door een hersentrombose.

Senegal had de match bijna 80 minuten lang comfortabel onder controle, en hadden net zoals iedereen die naar deze match zat te kijken de overtuiging dat de Belgen nooit of te nimmer nog terug zouden komen. Om dan op 5 minuten uit het niets opeens terug gelijk te staan, vlak voor affluiten, dat is een enorme klap. Die spelers weten ook wat de Duivels in 2018 tegen Japan gedaan hebben.

Ik vermoed dat de gekke wissels van Garcia op dat vlak ook wel geholpen gaan hebben. Opeens sta je tegenover een compleet andere ploeg.

Djeezes, die negatieve, antisupporter-sfeer die hier altijd hangt als het niet echt/echt niet loopt bij de Duivels zoals gewenst.
Van salonsupporters/successo's gesproken zeg...
:sarcastic:
:puke:

Kijk en/of post dan gewoon niet he,
Die liggen komende maandag om 2u sowieso allemaal in hun bed neem ik aan, anders snap ik er niets meer van.

Terug
Bovenaan