Knockouts: Zestiende Finales

Eerste helft speelden we met de lange bal terwijl we met 3 spelverdelers in het midden spelen. Vanaken was gewoon te traag in alles. Mechele mag van mij er ook uit. Daar moet Ngoy al naast want die moet alle fouten op snelheid oplossen...
Mechele speelt dit toernooi zoals Van Buyten in 2014. Die kan je niet uit de ploeg wegdenken.
Ik hoop dat na dit toernooi een stabiele PL club hem komt halen als kroon op zijn carrière.

De enige CV waar er geen discussie over is, ga jij er van halen 🤦‍♂️
We komen toch echt snelheid te kort achteraan met Mechele én Theate, werden er 2 maal uitgelopen door Sarr gisteren en die zit nu ni fenomenaal op de brommer. Heb zeker geen voorkeur om Mechele te slachtofferen t.o.v. Theate, maar de nood aan snelheid lijkt met toch groter dan het gebrek aan verticaliteit/diepgang bij de CBs :s

Eerst allemaal om Hans zagen en nu moet hij eruit?
Tjah. Vlaamse pers helemaal loco gegaan he. :)

Voor mij, en vele anderen, was het toch altijd duidelijk dat je tegen een betere tegenstander moet kiezen tussen KDB en Vanaken. Raskin/Onana - Tielemans - Kdb/Vanaken. En daar een complementariteit in zoeken afhankelijk van tegen wie je speelt. Benieuwd naar wat García maandag doet.

Toen Trossard en Tielemans begonnen te vechten ben ik bij mijn maat vertrokken en ben ik thuis met de hond gaan wandelen. Ik had het echt gehad en moest wat frisse lucht gaan opsnuiven. Gsm compleet genegeerd en, ervanuit gaande dat het voorbij was, in bed gekropen met een humeur op half 7.
Het wakker worden vanmorgen was dus erg dubbel... Blij met de (op basis van wat ik zag gestolen) overwinning maar beetje zuur dat ik het gemist heb.

De bijgelovige in mij is trouwens al een wandeling van 90 minuten aan het plannen maandagnacht!

courtois
de cuyper, theate, mechele, castagne
onana, tielemans, de bruyne
moreira trossard
fernandez

ofzo

Ofwel starten met Lukebakio op rechts en Trossard op links.
Maar ik denk niet dat Doku nu gedropt gaat worden.

Moreira wel veelbelovend, maar om die nu meteen in de basis te droppen.
Die zou ik als sub achter de hand blijven houden.

Doku was niet goed. Die kan ook gewoon totaal niet op rechts spelen, waar die toch te vaak stond gisteren.
Toch minstens deels fout van de trainer imo.

Onana De Bruyne Tielemans
Trossard Fernandez-Pardo Doku

Als het niet bolt, gaat de Rudi niet twijfelen om op tijd in te grijpen.

courtois
de cuyper theate ngoy castagne
raskin tielemans
moreira trossard lukebakio
pardo 1ste helft / lukaku 2de helft

voor mij
Theate is de eerste die eruit moet en jij haalt Mechele eruit..

Theate bij de 2 goals weer dik in de fout dus zet die al maar opt vliegtuig, zo ver mogelijk van dat veld houden

Bwah ik denk dat die ploegen helemaal niks in hem zien. Vond hem gisteren ook de zwakste vanachter.
Redelijk bizar, want het was wel degelijk Theate die bij het tweede doelpunt in de fout ging, niet Mechele. Gewoon onze beste all round centrale verdediger. Uitstekende lange bal met links én rechts, onze enige echt kopbalsterke verdediger en laat zelden een steek vallen.

Toch ook wel zot hoe snel hier spelers geslachtofferd worden hoor. Mechele hoort dit toernooi bij een van uw meest stabiele spelers, en die zou er afmoeten na een match waar heel de ploeg gewoon 80 minuten vierkant draaide? En dan nog eerdere voor Mechele opteren ipv Theate, terwijl die eerste wel de enige van de 2 was die op de lange bal anticipeerde ipv 2 meter verder te staan. Kopbal sterk in verdediging en aanval en gewoon heel het toernooi al 95% secuur aan het verdedigen.

Redelijk bizar, want het was wel degelijk Theate die bij het tweede doelpunt in de fout ging, niet Mechele. Gewoon onze beste all round centrale verdediger. Uitstekende lange bal met links én rechts, onze enige echt kopbalsterke verdediger en laat zelden een steek vallen.
Idd zeg, gaf op een gegeven moment paar passen waar ze bij Kompany op aant het geilen waren destijds.
(Ik overdrijf nu natuurlijk, maar toch)

Theate is de eerste die eruit moet en jij haalt Mechele eruit..

Theate bij de 2 goals weer dik in de fout dus zet die al maar opt vliegtuig, zo ver mogelijk van dat veld houden

Mechelen liep als een kip zonder kop al naar achter toen hij een lange trap zag aankomen. Theate leek me op buitenspel te spelen. imo 2de goal dikke fout van Mechelen.

Mechelen liep als een kip zonder kop al naar achter toen hij een lange trap zag aankomen. Theate leek me op buitenspel te spelen. imo 2de goal dikke fout van Mechelen.
Mechele anticipeert op die bal

Geen idee waarom Theate daar op buitenspel moet spelen op een bal van 50meter.
Geef gewoon deftig rugdekking en zorg dat ge niet achter uw man zit

1e goal zat hm ook achter zen man

Ge anticipeert niet op een lange bal door in te stappen, en al zeker niet zonder naar uw andere centrale verdediger te kijken. De basis bij een aankomende bal is een stap achteruit zetten zodat ge het voordeel hebt op de aanvaller. Als Theate dat ook had gedaan, is die bal gewoon voor hem.

Mechele anticipeert op die bal

Geen idee waarom Theate daar op buitenspel moet spelen op een bal van 50meter.
Geef gewoon deftig rugdekking en zorg dat ge niet achter uw man zit

1e goal zat hm ook achter zen man

sowieso zag het er voor beiden niet goed uit kwa positiespel. Ongelooflijk dat die van Senegal alleen op goal kon afgaan.

We komen toch echt snelheid te kort achteraan met Mechele én Theate, werden er 2 maal uitgelopen door Sarr gisteren en die zit nu ni fenomenaal op de brommer. Heb zeker geen voorkeur om Mechele te slachtofferen t.o.v. Theate, maar de nood aan snelheid lijkt met toch groter dan het gebrek aan verticaliteit/diepgang bij de CBs :s
Mechele is al elke match bij de betere Belgen geweest dit WK. Ik kan echt niet snappen dat mensen opperen om hém op de bank te zetten. Dat je twijfelt tussen Theate en Ngoy, dat kan ik volgen. Er valt voor beiden iets te zeggen. Maar nu Mechele er uit halen zou echt een stommiteit van jewelste zijn.
Ofwel starten met Lukebakio op rechts en Trossard op links.
Maar ik denk niet dat Doku nu gedropt gaat worden.

Moreira wel veelbelovend, maar om die nu meteen in de basis te droppen.
Die zou ik als sub achter de hand blijven houden.

Doku was niet goed. Die kan ook gewoon totaal niet op rechts spelen, waar die toch te vaak stond gisteren.
Toch minstens deels fout van de trainer imo.

Onana De Bruyne Tielemans
Trossard Fernandez-Pardo Doku

Als het niet bolt, gaat de Rudi niet twijfelen om op tijd in te grijpen.

Probleem is dat zowel Trossard als Doku beter renderen op links dan op rechts, en dat Trossard in veel betere vorm zit. Met Lukebakio zou ik niet starten, dat is eigenlijk nog zo'n speler die te weinig minuten heeft gemaakt afgelopen seizoen en nog op zoek is naar zijn beste vorm en fitheid. Heeft in de oefenwedstrijden wel 4 keer gescoord, fair enough, maar Moreira en Saelemaekers hebben op die positie bij hun club dit seizoen veel meer gespeeld en beter gepresteerd. Voordeel aan Moreira (en Saelemaekers) is dat die ook veel meer verdedigend werk opknappen. Lukebakio is een van de weinige spelers in deze selectie die durft van verder te schieten, da's zeker een voordeel, maar zijn krullen zijn vaak niet gekadreerd. De kans die hij van dichtbij overschiet in de fase bij de penaltyfout op Tielemans, da's Lukebakio ten voeten uit.

Doku is nu al 3 matchen op rij niet op de afspraak. Niet helemaal fit, niet helemaal gefocust. Worstelde, in tegenstelling tot bijvoorbeeld De Bruyne, veel meer met zijn wissel, ook na de remontada. Weigerde interviews. Ik zag daarnet ook een foto in de kleedkamer met heel de ploeg aan het vieren met Tielemans met zijn motm trofee. Heel de ploeg, behalve Doku. Je riskeert hem helemaal te verliezen als je hem tegen de VS niet opstelt, maar ik betwijfel dat we de beste Doku nog te zien gaan krijgen dit toernooi. Worstelt te veel met zichzelf.

Dan ben je toch beter om te starten met Trossard, die wél in vorm is, op zijn beste positie. En dan kies je wat mij betreft op rechts liever Moreira, die gisteren zijn waarde echt bewezen heeft. En die het op basis van zijn clubprestaties ook veel meer verdient dan Lukebakio.

Mechele is al elke match bij de betere Belgen geweest dit WK. Ik kan echt niet snappen dat mensen opperen om hém op de bank te zetten. Dat je twijfelt tussen Theate en Ngoy, dat kan ik volgen. Er valt voor beiden iets te zeggen. Maar nu Mechele er uit halen zou echt een stommiteit van jewelste zijn.

Ze hebben beiden nu toch geen fantastische beurt gemaakt gisteren? Bij voorkeur Theaté die er uitgaat, sure, maar Brandon was verre van beter gisteren. Twijfel omtrent Ngoy? Neen absoluut niet, we hebben snelheid nodig, moet er minstens in!

- Die kans in eerste helft die finaal in het zijnet belandde. Begon met een slecht inspeelpass van Brandon, waarna ie er uit wordt gelopen en Theate uiteindelijk toch nog komt bijsluiten voor erger te voorkomen.
- 1ste goal waar ze beiden naar elkaar liggen te wijzen om Sarr te nemen en die laatste er toch nog in slaagt om die voorzet van Mané te verlengen
- 2de goal waar Sarr beide CBs er uit loopt en finaal scoort.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan