Knockouts: Zestiende Finales

Courtois
Castagne - Mechele/Ngoy - Theate - De Cuyper
Raskin
Tielemans - Vanaken
De Bruyne - Pardo - Trossard

Gisteren haalden verschillende (bijna alle) spelers hun niveau niet. I.t.t. Joos, vond ik het helemaal niet raar dat De Bruyne werd gewisseld. Die komt toch al heel het tornooi niet echt uit de verf? ''Ja maar hij doet toch enkele goede loopacties en toont inzet!!!''.. Als dat de enige criteria zijn, dan kan even goed m'n bomma in de basis starten.

Doku non-match, Vanaken kon beter.. Ik vind het ook verbazend om te lezen dat er geen discussie is over Mechele? Ale, die speelde nu toch ook een zeikmatch? Toch een aantal slechte passes gezien, maar vooral zijn snelheid kon zijn goede positiespel niet compenseren..
Het probleem is dat een speler de ene match degelijk speelt en de match erna door de ondergrens zakt. We zijn teveel afhankelijk van de 'vorm van de dag' van individuele spelers.

Hierboven mijn opstelling: Mechele of Ngoy, idc, ze kunnen allebei een goede of een slechte dag hebben. Voor mijn part haalt ge Theate eraf en zet je Mechele en Ngoy. De Cuyper incontournable. Castagne.. tja? Seys heeft nog geen minuut gespeeld, al had ik dat graag anders gezien.. ik kies voor de saaie, maar ietwat veilige optie Castagne.

Zoals we allemaal zagen, suckte het middenveld gigantische ballen. Ik zet Raskin op de 6 (heeft die een slechte dag - wissel met onze Onana) met Tielemans en Vanaken ervoor. Tielemans is de captain, Vanaken.. op een of andere manier haalt die (in mijn ogen) altijd nog wel een bepaald niveau, ook in een zeikmatch.

En ja, controversieel, maar ik zet De Bruyne op de rechtsbuiten. Dat em daar maar inzet toont en loopt alsof z'n leven ervan afhangt. Vanuit deze positie kan hij ook wat mooie steekpasjes geven naar onze diepe spits. En die diepe spits is Pardo. Heeft nu toch lang genoeg geduurd die zever met De Ketelaere. De snelheid van Pardo samen met de Bruyne op de rechtsbuiten.. jawel, dat wordt het! Trossard op de linksbuiten, deed dat gewoon prima.

Wissels: Lukaku supersub. Kan geen hele match aan, breng die er maar op in de 55e minuut. Zeg tegen De Bruyne dat em alles moet geven in de eerste helft, dus die er ook af in de 60e minuut. Eventueel Moreira in de plaats? Doku die gebrand is op eerherstel? Geef toe, een frisse Lukaku-Doku in de tweede helft, dat moet toch zeker een goal opleveren..

Ik zou oppassen met Moreira in de basis te droppen. Geef die maar een lange invalbeurt van een dikke 30 minuten. Ik krijg zo het gevoel bij Moreira dat die ons een rode kaart gaat bezorgen, en ik heb liever een rode kaart in de 75e minuut dan in de 25e minuut.

Mechele speelt gisteren toch ook gewoon geen goede match?

Ik heb graag een linksvoetige en een rechtsvoetige verdediger. Theate is linksvoetig. Ngoy en Mechele zijn rechtsvoetig, dus dan gaat het tussen die twee.

Ik begrijp al die aanvallen toch niet hoor. Ik las hier eerder ook al mensen die twijfelden aan Tielemans en er dan opperden om Vanaken erop te zetten. Of mensen die de wissels van gisteren raar vinden terwijl KDB en Doku gewoon geen goede match spelen en al heel het toernooi niet in vorm zijn.

Ja sorry hoor. Maar dan doet Rudi het toch wel zeer degelijk hoor.

Nu sowieso al die spelers waarover we discussiëren zouden toch in actie moeten komen want we hebben wissels. Het is eerder de vraag, spaar je ze tot het einde van de match of gebruik je ze meteen.

En ook kwestie van u aan te passen aan de speler en ik verwacht dat de VS gaat aanvallen en hoog druk zetten. Dus je zal voetballende verdedigers nodig hebben die een pas kunnen geven onder druk.

Theate voetballend toch te zwak. De opbouw was traag en zonder diepgang. Dan wordt het moeilijk voor je middenveld ook. Ngoy durft wel die move te maken met een goede pass.

Dan ben je toch beter om te starten met Trossard, die wél in vorm is, op zijn beste positie. En dan kies je wat mij betreft op rechts liever Moreira, die gisteren zijn waarde echt bewezen heeft. En die het op basis van zijn clubprestaties ook veel meer verdient dan Lukebakio.

Moreira op rechts en Trossard op links, dan start je met 2 spelers die naar het midden willen komen.
Lijkt me toch ook niet ideaal.

Ik denk dat Doku nog een kans krijgt (op links). En hopelijk gaat die mega geprikkeld zijn en die kans grijpen.
Voor Trossard maakt het weinig uit, die kan overal wel uit de voeten.

Met Garcia weet je na deze match natuurlijk nooit, maar de kans dat Moreira start acht ik echt heel klein.

Moreira op rechts en Trossard op links, dan start je met 2 spelers die naar het midden willen komen.
Lijkt me toch ook niet ideaal.

Ik denk dat Doku nog een kans krijgt (op links). En hopelijk gaat die mega geprikkeld zijn en die kans grijpen.
Voor Trossard maakt het weinig uit, die kan overal wel uit de voeten.

Met Garcia weet je na deze match natuurlijk nooit, maar de kans dat Moreira start acht ik echt heel klein.
Al onze buitenspelers komen toch naar het midden? Doku toch ook? Die gaat weliswaar vaak eerst tot aan de achterlijn lopen om dan naar binnen te snijden, maar klassieke wingers die vanop de flank voorzetten droppen hebben wij toch niet?

Da's de reden waarom Meunier nog altijd mee is, da's zowat de enige speler die we hebben die wel die voorzetten trapt.

Laatst bewerkt:
Al onze buitenspelers komen toch naar het midden? Doku toch ook? Die gaat weliswaar vaak eerst tot aan de achterlijn lopen om dan naar binnen te snijden, maar klassieke wingers die vanop de flank voorzetten droppen hebben wij toch niet?
Talbi ! oh wait :headshake: (wat een heerlijke cross trouwens tegen NL)

Mechelen liep als een kip zonder kop al naar achter toen hij een lange trap zag aankomen. Theate leek me op buitenspel te spelen. imo 2de goal dikke fout van Mechelen.
Zoals anderen hebben gezegd, is het hier Theate die in de fout gaat. Als je als stopper ziet dat uw mede-stopper geen stap vooruit zet om de buitenspelval open te zetten, dan moet je zelf ook geen stap vooruit zetten. Basis van het verdedigen. Het is net Mechele die zeer slim een paar passen achteruit zet om beter te kunnen anticiperen en zijn gebrek aan snelheid te compenseren.

Niet vergeten dat toen Jackson erin kwam, er sommigen posten van - shit ze brengen nog Jackson - maar die heeft geen bal geraakt en helemaal op het einde intercepteert Mechele een cross met zelf al 120 minuten in de benen. Hoedje af.

Ik begrijp al die aanvallen toch niet hoor. Ik las hier eerder ook al mensen die twijfelden aan Tielemans en er dan opperden om Vanaken erop te zetten. Of mensen die de wissels van gisteren raar vinden terwijl KDB en Doku gewoon geen goede match spelen en al heel het toernooi niet in vorm zijn.

Ja sorry hoor. Maar dan doet Rudi het toch wel zeer degelijk hoor.

Het meeste commentaar kwam op de wissel De Cuyper -> Meunier. En die commentaar is nog steeds terecht, ondanks de uitkomst.

Doku, De Bruyne, Vanaken speelden niet hun beste partij, maar het was zeer gewaagd om ze zo kort na rust op zo'n korte tijdspanne ze alledrie te wisselen. Zeker omdat kort daarvoor Lukaku ingevallen was en waarbij je hoopt dat De Bruyne en Vanaken hem vroeg of laat toch eens zullen vinden.

Van een speler als De Bruyne, goed in de match of niet, kan je altijd nog die ene klasseflits verwachten, dus vonden de meesten (ook ik) het nogal vroeg om hem al in de 55e minuut te vervangen.

De winnaar heeft altijd gelijk. Maar als het 0-2 of 1-2 was gebleven, dan had Rudi ongelooflijk hard neergesabeld geweest voor zijn wissels, sowieso.

Het meeste commentaar kwam op de wissel De Cuyper -> Meunier. En die commentaar is nog steeds terecht, ondanks de uitkomst.

Doku, De Bruyne, Vanaken speelden niet hun beste partij, maar het was zeer gewaagd om ze zo kort na rust op zo'n korte tijdspanne ze alledrie te wisselen. Zeker omdat kort daarvoor Lukaku ingevallen was en waarbij je hoopt dat De Bruyne en Vanaken hem vroeg of laat toch eens zullen vinden.

Van een speler als De Bruyne, goed in de match of niet, kan je altijd nog die ene klasseflits verwachten, dus vonden de meesten (ook ik) het nogal vroeg om hem al in de 55e minuut te vervangen.

De winnaar heeft altijd gelijk. Maar als het 0-2 of 1-2 was gebleven, dan had Rudi ongelooflijk hard neergesabeld geweest voor zijn wissels, sowieso.
Daar heb je gelijk in, ik trouwens ook. Een paar minuten kan de hele perceptie veranderen wat eigenlijk wel frappant is. En een deja vu met 2018 Belgie-Japan toen ik ook al Martinez zijn ontslag in me inbeeldde toen en het toernooi gefaald noemde. Zo een dingen als gisteren gebeuren niet vaak. Maar blijkbaar wel meer met ons dan met andere landen voor een of andere reden.

Er is sowieso een dosis geluk mee gemoeid en de tegenstander die eigenlijk nooit zo een voorsprong mag weggeven. Met Meunier heeft hij geluk, het is een clutch speler en doet dan toch maar die assist, maar ik begreep die wissel ook niet.

Ik begrijp het gezaag over die penalty niet. Ja, Tielemans speelt het natuurlijk slim, maar dit is toch 100% penalty? Hij gaat zijn man voorbij, en vanuit die beelden vanbovenaf zie je dat hij wel degelijk richting de bal gaat en zijn voet helemaal onderuit geschoffeld wordt. Of hij veel had kunnen doen met de bal in die positie is irrelevant. Het feit de verdediger Tielemans volledig onderuit haalt, niks van bal heeft en daardoor het spel beïnvloed (want je weet nooit wat er met de bal gebeurd zou zijn als Tielemans er toch nog zijn voet tegen zet), is meer dan voldoende om daar voor te fluiten.

"Maar Tielemans zoekt de penalty." So what? Het is niet alsof hij het contact faket of zijn voet laat hangen. Hij gaat naar de bal, en hij wordt geraakt. De mensen die dit geen penalty vinden, zijn dan weer dezelfde die moord en brand tieren als hun eigen ploeg in exact dezelfde situatie géén penalty krijgt. Wat had Tielemans dan moeten doen? Achter zijn man blijven en de bal laten passeren zodat die arme Senegalees hem zeker niet per ongeluk zou raken? Het is niet zijn verantwoordelijkheid om tackles van tegenstanders te gaan ontspringen. En als je hiervoor niet fluit, waarvoor dan wel? De meeste penaltyfouten zijn nu eenmaal niet opzettelijk. Maar als je als verdediger iemand omver maait en de bal volledig mist, dan weet je nu eenmaal dat die bal op de stip gaat.

Wat kan voetbal/sport toch ongelooflijk mooi zijn soms. Het was 80 minuten niet om aan te zien gisterenavond maar I dont fucking care. Van de hel naar het delirium.
Daarvoor kijk je toch gewoon, dit soort emoties en matchen.

Die supporters die doorgingen aan het groot scherm in Antwerpen rond minuut 80 zullen met hangende pootjes zijn terug gekomen.

Hopelijk kunnen we tegen de VS én goed spelen én winnen.

Ik begrijp het gezaag over die penalty niet. Ja, Tielemans speelt het natuurlijk slim, maar dit is toch 100% penalty? Hij gaat zijn man voorbij, en vanuit die beelden vanbovenaf zie je dat hij wel degelijk richting de bal gaat en zijn voet helemaal onderuit geschoffeld wordt. Of hij veel had kunnen doen met de bal in die positie is irrelevant. Het feit de verdediger Tielemans volledig onderuit haalt, niks van bal heeft en daardoor het spel beïnvloed (want je weet nooit wat er met de bal gebeurd zou zijn als Tielemans er toch nog zijn voet tegen zet), is meer dan voldoende om daar voor te fluiten.

"Maar Tielemans zoekt de penalty." So what? Het is niet alsof hij het contact faket of zijn voet laat hangen. Hij gaat naar de bal, en hij wordt geraakt. De mensen die dit geen penalty vinden, zijn dan weer dezelfde die moord en brand tieren als hun eigen ploeg in exact dezelfde situatie géén penalty krijgt. Wat had Tielemans dan moeten doen? Achter zijn man blijven en de bal laten passeren zodat die arme Senegalees hem zeker niet per ongeluk zou raken? Het is niet zijn verantwoordelijkheid om tackles van tegenstanders te gaan ontspringen. En als je hiervoor niet fluit, waarvoor dan wel? De meeste penaltyfouten zijn nu eenmaal niet opzettelijk. Maar als je als verdediger iemand omver maait en de bal volledig mist, dan weet je nu eenmaal dat die bal op de stip gaat.

Het is een penalty maar in een wereld zonder VAR zou dit praktisch nooit gefloten geweest zijn. Zelfs in de beginjaren van de VAR zou dit genegeerd worden eigenlijk. (clear and obvious error in de oude tijd)

Puur letter van de wet is het een penalty.

Wanneer een Zlatan of een Henry zegt "dat is geen penalty", dan is dat omdat in hun wereld er geen VAR was

Laatst bewerkt:
We slagen er nu toch al voor de 2e maal op 3 WKs in om dé match van het WK te produceren. Deze comeback was nog veel gekker dan tegen Japan.

Werkelijk een waanzinnige match. Gekeken op groot scherm in Diest. Absoluut geweldig.

Belgen liggen al snel duidelijk onder. Senegal voetbalde sterk, de Belgen liepen ogenschijnlijk tam achter de feiten aan. Te weinig druk en zelf heel onzeker aan de bal. Verdiend 0-1 achter. Laatste 10 minuten van de eerste helft gaven hoop, we kwamen in de match en dwongen enkele kansen af. Hopen dat die tendens zich verder zet.

Tweede helft. Terug naar af. Senegal is gewoon beter. En BAM, klasse goal bij de 2e kans in de tweede helft, 0-2. Boeken toe. Een van de onze vrienden gaat naar huis. Hij kan dit niet meer aanzien.

WTF doet Garcia nu? Gooit die domoor de handdoek? KDB en Doku eraf. Is die man seniel? Even later ook Vanaken. En nu Meunier brengen? (Meunier geeft dadelijk wellicht een assist... haha yeah right, die kan toch niet meer mee) Wat, Voor De Cuyper? Garcia wil z'n C4 nog tijdens de match!? En maar noteren in z'n kutboekje...

Ja, dat was het dan weer voor ons. Er weer vroeg uit. Waren beter 2e geëindigd. Toch echt teleurstellend. Senegal ging moeilijk worden, maar dit was wel echt volledig kansloos. Toch echt een faalploeg eigenlijk! Kijk ze ruziemaken onderling. Onnezelaars. Speel wat harder tegen de Senegalezen.

OOH, LUKBAKIOOOO, jammer. Verdomme, als die erin gaat, wordt het nog spannend, dat weet je gewoon.

JAAAAAA. LUKAKU natuurlijk. Wat een spitsengoal. (ik zei het assist van Meunier!). PAK DIE BAL, PAK DIE BAL.

WHAAAAA. JAAAAA. WTF. Tielemans met de kop. Hahahahaha, zo onverdiend zeg. (ocharme Senegal) Maar ja, boeien. Nu verder doen, graag geen verlengingen!

Oei Senegal kan terug voetballen. Toch oppassen.

Fieeeuw. Wat een kans voor Senegal. Ze missen toch wel veel. Echt verdiend is het niet he, dat we nog meedoen.

OOOOOOHHH. Die moest erin. De lat. Wat mist die Lukebakio daar eigenlijk? (was dit geen fout op Tielemans?) Dit was dé kans... OMG.... Ja voila, dit is toch fout op Tielemans? Ja, maar de bal was al weg wellicht oordelen ze... Ah, VAR CHECK VAR CHECK! (duurt lang). JAAAA NAAR HET SCHERM. De tackle was er voor de bal er was! ALTIJD PENALTY! Joos, zwijg, idioot. Dit is zuiver penalty. "Player 8 of white team....". JAAAA HIJ GEEFT HEM. *explosie* Kalm kalm, moet nog binnen he.

Hoelang duurt dit eigenlijk? Wat ligt die Senegalees daar op de penaltystip te doen!?! Haal die idioot daar weg! GEEL! Hij brengt Lukaku uit z'n concentratie! "Tielemans gaat trappen?" Oei, waarom Lukaku niet? ...... (hoeveel zenuwen moet die wel niet hebben nu) ...... JAAAAAAAA. Mooi binnengetrapt zeg!

Ze gaan nog even laten doorspelen wellicht. Opletten dus... Weet iemand hoe lang het nog is? Niemand. FLUIT AF, idiote ref. Ah, 4 minuten, nu zal het wel voorbij zijn. Ah nee, toch niet. Gaat effectief laten spelen tot Senegal scoort. Die 4 min zijn toch al lang voorbij??? REF?! Oooh, hansdsbal. Gevaarlijke plek nog. OEF. JAAAAA.

Voetbal, wat kan het toch mooi zijn.

Laatst bewerkt:

Da's de reden waarom Meunier nog altijd mee is, da's zowat de enige speler die we hebben die wel die voorzetten trapt.

Welja. Meunier vanop rechts wel ja, maar dat kan Trossard ook.

Doku op links en Trossard op rechts. Eentje gaat naar binnen komen (Doku).

Moreira op links gaat eerder de achterlijn halen, Lukebakio op rechts gaat eerder naar binnen willen snijden.
Dat was even een mooi evenwicht gisteren. Maar zo start je geen match.

Moreira op rechts en Trossard op links, zit je met twee spelers die liever naar het midden komen omdat dat hun beste voet is.
Ook de reden dat volgens mij dat De Cuyper er werd afgehaald voor Meunier. Die laatste kon dan de voorzetten trappen vanaf rechts, en Moreira kon dat doen vanop links. Moreira en De Cuyper op dezelfde flank had moeilijker gegaan denk ik.

Ik zie ook graag Moreira eens starten, maar als ge dat doet, dan op links hé. En een 1/8e finale tegen USA lijkt me ook niet de ideale moment daarvoor. Dan kies ik liever de ervaren en gevestigde waarden.

Wat mooi was om te zien, was hoe Lukaku Moreira bleef oppeppen. Hoe die is ingevallen, ongelofelijk. Zoveel drive, mes tussen de tanden, bijna knockout. Alleen helemaal op het einde kon het fout aflopen. Wat een speler en volledig terecht dat Rudi hem heeft meegenomen.

Terug
Bovenaan