Late ontdekkingen in het leven?

Na 32 jaar had ik pas door waarom er bij groene verkeerslichten soms ook pijlen gebruikt worden op het verkeerslicht.
Blijkbaar ben ik niet de enige, want in mijn omgeving wist blijkbaar niemand dat er een verschil was.

Een groen verkeerslicht wilt zeggen dat je mag doorrijden maa moet opletten met kruisend verkeer. (Je kan dus botsen) Een groen verkeerslicht met een pijl wilt zeggen dat je mag doorrijden (in die richting) en dat je niemand gaat kruisen.
Euhm, no offence, maar dat is echt wel basis imo. Iedereen met een rijbewijs zou dat toch echt wel moeten weten. Of ben ik nu te naief?

Na 32 jaar had ik pas door waarom er bij groene verkeerslichten soms ook pijlen gebruikt worden op het verkeerslicht. Ik dacht altijd dat dat dat er enkel op stond om de richting aan te duiden.
Blijkbaar ben ik niet de enige, want in mijn omgeving wist blijkbaar niemand dat er een verschil was.

Een groen verkeerslicht wilt zeggen dat je mag doorrijden maa moet opletten met kruisend verkeer. (Je kan dus botsen) Een groen verkeerslicht met een pijl wilt zeggen dat je mag doorrijden (in die richting) en dat je niemand gaat kruisen.
:unsure:

Euhm, no offence, maar dat is echt wel basis imo. Iedereen met een rijbewijs zou dat toch echt wel moeten weten. Of ben ik nu te naief?
Nooit gezien in mijn theorie indertijd en had nochtans het maximum:unsure:
Toen mijn broer dat leerde bij zijn theoretisch rijexamen ben ik dat pas te weten gekomen en eens aan vrienden /familie /collega's gevraagd, niemand die dat wist:unsure:

Na 32 jaar had ik pas door waarom er bij groene verkeerslichten soms ook pijlen gebruikt worden op het verkeerslicht. Ik dacht altijd dat dat dat er enkel op stond om de richting aan te duiden.

Ach, ik wist niet dat hier mensen zaten van de generatie die nog rijbewijzen bij een pak boter kregen :unsure:

lol, dat was hier toch onlangs al een topic? Mensen die niet wisten wat bepaalde alledaagse verkeersborden betekenden, e.d. Ik ben daar toen ook van verschoten hoeveel er hier rond rijden zonder goede kennis van de borden en signalisatie. Het verklaart wel de domme stoten van de gemiddelde chauffeur ( en neen, ik vind van mezelf niet dat ik een goede chauffeur ben, maar dat is dan eerder door verstrooidheid/geen talent dan door gebrek aan kennis. En neen, het ene is niet beter dan het andere, alhoewel kennis kan je aankweken, terwijl verstrooidheid en gebrek aan talent kan je weinig aan veranderen: dat heb je of heb je niet.)

edit: lol, het was gewoon in het begin van dit topic dat die zaken werden aangehaald.

Ik wist dit eigenlijk ook niet 😂 Nu kan ik sneller oversteken ipv te denken "mogen die nu doorrijden of niet?"

side note: ik heb wel nooit geleerd voor mijn theorie. Heb die examenvragen gekocht.

Vanuit de 'De (on)zin van ancienniteit en ervaring'-topic te weten gekomen dat je met 'Alt+tab' kan wisselen tussen tabbladen.
We leren onverwacht bij. Dat is het leuke aan internet.

Ctrl-Key-not-working-on-Windows-10-1200x900.png

Dat is niet voor alle groene pijlen he

Groene pijl, je moet voorrang verlenen en oppassen
DibOzin.png

Het is de ontruimingspijl die aanduidt dat je veilig kan doorrijden

w3dGHBg.png

Terug
Bovenaan