Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mezelf even corrigeren. De laatste 5 minuten van de fietsrit toch nog redelijk nat gewordenHier maar de fiets gepakt en geen spijt van. Zoals het er nu naar uitziet, ga ik straks ook droog thuis geraken.
Onder de middagpauze wel gaan wandelen en ging makkelijk in T-shirt. Het voelde echt 'doef' aan buiten.
. Eerst heel lichtjes regenen en dan in de straat bijna thuis goot het ineens. Op KMI app niks te zien, daar zou het voor een goed uur later zijn. Heeft hier uiteindelijk nog een goed halfuur redelijk geregend.Zinloos. Al derde keer vandaag dat er regen valt terwijl de buienradar van het KMI droogte voorspeld had voor de komende 2 uur. Zijn nochtans geen pop-up buien die plots verschenen zijn, maar het KMI slaagt er ondanks hun 100+ jaar ervaring toch niet in om hun traject accuraat te voorspellen. Ondertussen zit ik hier weer tijd te verdoen door opnieuw een onvoorziene zware bui, voor ik op m'n fiets kan springen. Ik heb me deze keer tenminste niet laten vangen itt sommige andere pechvogels buiten.wordt weer buienradar kijken voor je iets inplant.
Regenjas kopenZinloos. Al derde keer vandaag dat er regen valt terwijl de buienradar van het KMI droogte voorspeld had voor de komende 2 uur. Zijn nochtans geen pop-up buien die plots verschenen zijn, maar het KMI slaagt er ondanks hun 100+ jaar ervaring toch niet in om hun traject accuraat te voorspellen. Ondertussen zit ik hier weer tijd te verdoen door opnieuw een onvoorziene zware bui, voor ik op m'n fiets kan springen. Ik heb me deze keer tenminste niet laten vangen itt sommige andere pechvogels buiten.
De commerciele oplossing van Drops doet beter (als in: geeft 5 min op voorhand - als het er aan de lucht al heel dreigend uitziet - dan toch een waarschuwing terwijl het KMI nog altijd niets toont) maar je kan er ook niet mee plannen.
Dat de zon/droogte en hogedruk maar gauw weer terugkomt - voor mij zijn er qua weer weinig dingen die storender zijn dan m'n planning compleet te moeten laten afhangen van zo'n onbekende/onvoorspelbare variabele.

Of verhuizen naar Egypte, Libië, Qatar ofzoiets.Regenjas kopen![]()
Ach - was het maar waar. Wie het hier (in de zomer) te warm vindt, heeft toch zo veel opties: op een paar uur sta je in koelere regio's met vergelijkbare jobs en lonen. Die noordelijke alternatieven liggen voor het rapen. Maar wie meer zon en warmte wil + dezelfde loonsvoorwaarden, heeft nauwelijks keuze. Eigenlijk enkel delen van de VS - en als je het ook nog binnen "een paar uur" wilt houden: niets.Of verhuizen naar Egypte, Libië, Qatar ofzoiets.
Gisteren avond/nacht nog een serieuze hoeveelheid neerslag gekregen waar ik woon, en inderdaad, dat dit nog maar even zo blijft of we hebben deze zomer problemen.De verwachte hoeveelheid voor morgen (lokaal) is precies alweer naar beneden bijgesteld. Jammer, als ze dan toch een doorregende dag voorspellen had ik liever gehad dat het genoeg was. De natuur heeft het nodig.
Voor de rest ook vanochtend weer gewoon droog met de fiets op kantoor geraakt.
Ja, ik denk dat we een kort geheugen hebben maar april was de droogste in Vlaanderen sinds 2007 (en de zesde droogste sinds begin van de metingen in 1833). Je gaat echt niet doodgaan van een paar dagen regen. (Integendeel zelfs)Ach - was het maar waar. Wie het hier (in de zomer) te warm vindt, heeft toch zo veel opties: op een paar uur sta je in koelere regio's met vergelijkbare jobs en lonen. Die noordelijke alternatieven liggen voor het rapen. Maar wie meer zon en warmte wil + dezelfde loonsvoorwaarden, heeft nauwelijks keuze. Eigenlijk enkel delen van de VS - en als je het ook nog binnen "een paar uur" wilt houden: niets.
Soit, na m'n post hierboven is het dan wel opgedroogd, te verstaan als: de rest van de avond gemiezer, maar je kon wel buiten dingen doen. Ondertussen zitten we na 4 dagen reeds aan een derde van de normale neerslaghoeveelheid, gaat goed hard zo. Vanaf morgenavond tot woensdagavond staat er mogelijks opnieuw een erg natte 24 uur op het programma. Alhoewel het er nog zal vanaf hangen waar die neerslag dan vooral zal vallen, begrijp ik.