LG TV vast op boot screen

Destel

Well-known member
Crowdfunder FE
M'n TV zit vast op dit scherm. Weet iemand raad?

Stekker uit trekken (ja, ik zie het logo, maar de eerste keer heb ik de TV 's nachts 8u op laten staan en er gebeurde niets) en opnieuw opstarten helpt niet, ook niet als ik de aan/uit knop ingeduwd hou tijdens het opstarten.

yX555tU.jpg

Op uw afstandsbediening de POWER knop en - VOLUME tegelijk inhouden voor +- 15 seconden. Normaal zou die dan terug moeten resetten.

En anders via USB de firmware eens opnieuw installeren:

TV reageert niet op de afstandsbediening of stick met firmware (staat in de juiste map).

Heb 'm 1.5 jaar geleden aangekocht, dus zal de doos maar gaan zoeken om 'm terug te brengen naar Mediamarkt en de garantie aan te spreken.

Hmm, een snelle google leert mij dat het een HW probleem zal zijn.. LG moederborden in tv's zouden gewoon slechte solder hebben, dat rond het einde van de garantie periode begint ambetant te doen.

TV reageert niet op de afstandsbediening of stick met firmware (staat in de juiste map).

Heb 'm 1.5 jaar geleden aangekocht, dus zal de doos maar gaan zoeken om 'm terug te brengen naar Mediamarkt en de garantie aan te spreken.
Rechtstreeks aanmelden bij LG. Dan komt de technieker langs bij u thuis.

Hmm, een snelle google leert mij dat het een HW probleem zal zijn.. LG moederborden in tv's zouden gewoon slechte solder hebben, dat rond het einde van de garantie periode begint ambetant te doen.
Dit heeft niets te maken met slechte kwaliteit van solder lijkt mij. Dan zou het toestel eerder kortsluiten of niet meer aan gaan. Dit lijkt me eerder een firmware update die fout is gelopen.

Dit heeft niets te maken met slechte kwaliteit van solder lijkt mij. Dan zou het toestel eerder kortsluiten of niet meer aan gaan. Dit lijkt me eerder een firmware update die fout is gelopen.

Ik zeg ook maar wat ik gelezen heb.. sommigen staken het mainboard in de oven en daarna werkte het weer.. hoe dan ook, de service engineer zal het uiteindelijk wel weten op te lossen. If not, dan is het tijd voor een upgrade :unsure:

Lijkt inderdaad op een BGA chip met slechte soldering. Is veel voorkomend probleem bij elektronica tegenwoordig, waarbij contacten loskomen wanneer de chip uitzet door warmte. Door het plaatsen in oven kan je de solderingen terug laten vloeien. Zoek maar eens op "BGA reballing".
Oplossing zal een nieuw moederbord zijn denk ik.

bga_crack_1.jpg

is net nog een video over geweest op Youtube door Greg Salazar, die heeft het met een videokaart gedaan.

heerlijke speakers, zijn dat de HS7's? hoe aangesloten op TV?
Jep. Ik gebruik de TV enkel als scherm via een iMac. iMac met 1/8 naar 2x1/4 jack naar een HS8s en vandaar XLR’s naar de HS7’s.

Deed het vroeger met een Behringer FCA1616 maar vind het volume via toetsenbord aangenamer 🙂

Jep. Ik gebruik de TV enkel als scherm via een iMac. iMac met 1/8 naar 2x1/4 jack naar een HS8s en vandaar XLR’s naar de HS7’s.

Deed het vroeger met een Behringer FCA1616 maar vind het volume via toetsenbord aangenamer 🙂
zeker, zo een audio interface is enkel handig als je aan de volume knop kan dat wel.
ik zou er zo rechtstreeks op de TV willen aansluiten maar dat is nog niet zo gemakkelijk.

Terug
Bovenaan