Maatschappij

Wat bedoel je alvast met:

• Specifiek voor TA en FA: Beiden zijn aanvaardbaar zolang het hier gaat om een aantal zinnen om duiding te geven, maar vanaf het verder gaat dan de actualiteit van de dag, hoort het in zijn respectievelijke topic.”
Wat bedoel je met de actualiteit van de dag? Bedoel je daarmee om in te pikken op een bepaalde discussie of uitleg?

Wat bedoel je alvast met:

• Specifiek voor TA en FA: Beiden zijn aanvaardbaar zolang het hier gaat om een aantal zinnen om duiding te geven, maar vanaf het verder gaat dan de actualiteit van de dag, hoort het in zijn respectievelijke topic.”
Wat bedoel je met de actualiteit van de dag? Bedoel je daarmee om in te pikken op een bepaalde discussie of uitleg?
Over het algemeen zoals julie nu al vaak aan het doen waren:
random voorbeelden:
Het volgende is dan bv. eigenlijk al wat te uitgebreid: https://www.beyondgaming.be/threads/kleine-beursfeiten.459/page-899#post-1175171
Maar we gaan dit nu ook niet meteen verplaatsen als de impact op de algemene gang van zaken beperkt blijft en iedereen respectvol met elkaar om gaat.

En komen er ook nog regels omtrent het verwijderen van posts, gebruik van de multiquote functie of zelfs gewoon nog maar het veelvuldig quoten van eigen posts?
Want een wat hogere "post etiquette" zou in mijn ogen ook niet misstaan.
Is er iets mis met verwijzen naar voorgaande posts waar je een bepaald iets aangegeven had? Denk het alvast niet 🤔? En de werking van de multiquote functie mag je mij eens uitleggen, lukt mij niet altijd.
Misschien ook dat er iets gedaan kan worden tegen forumleden die steeds opnieuw duimpjes omhoog plaatsen bij posts gericht tegen andere posters, en zelf niks bijdragen 🤔? Lijkt mij dan eerder op de man spelen 🤔?

Goede opmerking 🤔
Zet gewoon een tijdspanne waarop een bericht nog verwijderd kan worden 🤷‍♂️. Ik weet alvast niet hoe ik de multiquote functie tegoei via de gsm moet doen. Graag uitleg hierover…
En ja, er is hier iemand die steeds op de man speelt met zijn duimpjes… Niet rechtstreeks, maar verdoken subtiel 😉.
Gewoon jammer… Die negativiteit moet eruit.

Laatst bewerkt:
En komen er ook nog regels omtrent het verwijderen van posts, gebruik van de multiquote functie of zelfs gewoon nog maar het veelvuldig quoten van eigen posts?
Want een wat hogere "post etiquette" zou in mijn ogen ook niet misstaan.
Daar hoeven geen aparte regels voor, want dat passen we nu al toe. Meerdere posts onder elkaar kunnen best in één gezet worden (+ multi citaat rechts onderaan elke post). Als vele edits te storend worden of eigen citaten, dan geven we dat aan. Meestal in pm, en dan lukt dat prima.

Zet gewoon een tijdspanne waarop een bericht nog verwijderd kan worden 🤷‍♂️. Ik weet alvast niet hoe ik de multiquote functie tegoei via de gsm moet doen. Graag uitleg hierover…
En ja, er is hier iemand die steeds op de man speelt met zijn duimpjes… Niet rechtstreeks, maar verdoken subtiel 😉.
Gewoon jammer… Die negativiteit moet eruit.
Die negativiteit en het spelen op de man valt daar ook onder. Dat kan inderdaad niet en daar kijken we ook op toe.

Daar hoeven geen aparte regels voor, want dat passen we nu al toe. Meerdere posts onder elkaar kunnen best in één gezet worden (+ multi citaat rechts onderaan elke post). Als vele edits te storend worden of eigen citaten, dan geven we dat aan. Meestal in pm, en dan lukt dat prima.

Die negativiteit en het spelen op de man valt daar ook onder. Dat kan inderdaad niet en daar kijken we ook op toe.
Ik vind ook dat jullie het goed doen 👍👌.

@Loser Waarom zijn al de posts (buiten 1) van FernandoFreeCashflow eigenlijk verwijderd? Ik stel de vraag hier omdat de meesten in het beursforum stonden.
Toen ik x maanden geleden een aantal posts op Pol&Actua verwijderde, werd ik teruggefloten en werd alles netjes teruggezet door moderatie.

Zijn er regels rond niet dubbelposten? Ik had gisteren nog in de regels gekeken maar had niets gevonden.

Ik hoop alvast dat er in de topic “De beurs: diepere Fundamentele analyses” spoedig kwaliteitsvolle analyses komen, maar ga mij daar alvast nog niet wagen. Zal het wel met veel belangstelling volgen. Ik kijk er al naar uit om daar het voorbeeldtopic te zien. Alleen hoop ik alvast dat er ook voldoende gepost wordt 🤞.

@iedereen, ik heb de regels wat proberen scherper te stellen: https://www.beyondgaming.be/threads/beurs-regels.37430/#post-1615362
Gelieve alle feedback hieromtrent hier te plaatsen en te houden. Deze gaan vanaf vandaag in.
Deze verheldering is best ok maar weet niet als dit zoden aan de dijk zet. Hopelijk brengt dit verandering maar het excessieve en nutteloze postgedrag van een gebruiker werd al meermaals aangekaart in het topic zelf en ongetwijfeld ook via rapporteringen? Dit betreft niet enkel het type posts met ongewenste TA.

We kunnen waarschijnlijk meer gaan rapporteren in het beursgedeelte maar de heerlijke functionaliteit van de negeerlijst houdt dit in zekere zin tegen, wat spijtig is want er blijven dan belachelijke posts staan (ocharme de lurkende beginnende beleggers die iets willen bijleren).

Deze verheldering is best ok maar weet niet als dit zoden aan de dijk zet. Hopelijk brengt dit verandering maar het excessieve en nutteloze postgedrag van een gebruiker werd al meermaals aangekaart in het topic zelf en ongetwijfeld ook via rapporteringen? Dit betreft niet enkel het type posts met ongewenste TA.

We kunnen waarschijnlijk meer gaan rapporteren in het beursgedeelte maar de heerlijke functionaliteit van de negeerlijst houdt dit in zekere zin tegen, wat spijtig is want er blijven dan belachelijke posts staan (ocharme de lurkende beginnende beleggers die iets willen bijleren).
Lijkt eerder dat je de plaat van anderen probeert te kopiëren. Misschien dat je ook eens beter kunt nagaan hoe dikwijls dat mijn post gewoonweg spot on was. Nu bv ook weer mbt UNH: ik wist dat het deze week zou exploderen, en een dag na mijn post was het zover. Leg mij maar eens uit hoe je nog waardevollere info kunt geven? En dan bv. mijn analyse van BILL, compleet spot on… Wat je hierboven doet is gewoon het gezaag van de anderen kopiëren. Moest je nu ook waardering uiten voor de spot on momenten, zou deze post meer waardering opbrengen. Er moet beoordeeld worden op feiten. Ik durf alvast aan iedere poster een duimpje te geven als ik dat waard vind. Ik maak daarbij geen onderscheid wie de poster is, maar kijk naar de waarde ervan. Dit gebeurt door de zeurders hier totaal niet. Dat moet veranderen. Ben alvast blij dat er vanuit moderatie wel waardering gekomen is. Dat mis ik bij sommige anderen en dat zou veel veranderen… Ik hoop alvast dat die zeurders zich gaan bewijzen in het FA topic, maar mogelijk, maar hopelijk niet, zijn juist deze posters daar te koppig voor. De weg ligt daar helemaal open zoals “ze het willen”. In PM heb ik zelfs posters gehad die mij gemeld hadden dat ze hier op het forum juist niet willen posten owv de zeurders, egotrippers en zure mensen. Dus ja, een spiegel kan ook geen kwaad…

Laatst bewerkt:
Lijkt eerder dat je de plaat van anderen probeert te kopiëren. Misschien dat je ook eens beter kunt nagaan hoe dikwijls dat mijn post gewoonweg spot on was. Nu bv ook weer mbt UNH: ik wist dat het deze week zou exploderen, en een dag na mijn post was het zover. Leg mij maar eens uit hoe je nog waardevollere info kunt geven? En dan bv. mijn analyse van BILL, compleet spot on… Wat je hierboven doet is gewoon het gezaag van de anderen kopiëren. Moest je nu ook waardering uiten voor de spot on momenten, zou deze post meer waardering opbrengen. Er moet beoordeeld worden op feiten. Ik durf alvast aan iedere poster een duimpje te geven als ik dat waard vind. Ik maak daarbij geen onderscheid wie de poster is, maar kijk naar de waarde ervan. Dit gebeurt door de zeurders hier totaal niet. Dat moet veranderen. Ben alvast blij dat er vanuit moderatie wel waardering gekomen is. Dat mis ik bij sommige anderen en dat zou veel veranderen… Ik hoop alvast dat die zeurders zich gaan bewijzen in het FA topic, maar mogelijk, maar hopelijk niet, zijn juist deze posters daar te koppig voor. De weg ligt daar helemaal open zoals “ze het willen”. In PM heb ik zelfs posters gehad doe mij gemeld hadden dat ze hier op het forum juist niet willen posten owv jullie zeurders, egotrippers en zure mensen. Dus ja, een spiegel kan ook geen kwaad…
Je hebt “jouw gelijk” al gekregen van de moderatoren. Kan je er nu aub mee stoppen om ook nog eens te gaan proberen je gelijk te halen tegen iedereen die het niet eens is met jou?

Het is niet omdat je een paar keer geluk hebt met je voorspellingen dat TA plots werkt hé. Doe anders rustig verder zoals je bezig bent en de ganse beurstopic is helemaal voor jou alleen 👍

Je hebt “jouw gelijk” al gekregen van de moderatoren. Kan je er nu aub mee stoppen om ook nog eens te gaan proberen je gelijk te halen tegen iedereen die het niet eens is met jou?

Het is niet omdat je een paar keer geluk hebt met je voorspellingen dat TA plots werkt hé. Doe anders rustig verder zoals je bezig bent en de ganse beurstopic is helemaal voor jou alleen 👍
Zijn er regels rond niet dubbelposten? Ik had gisteren nog in de regels gekeken maar had niets gevonden.
@Loser Waarom zijn al de posts (buiten 1) van FernandoFreeCashflow eigenlijk verwijderd? Ik stel de vraag hier omdat de meesten in het beursforum stonden.
Toen ik x maanden geleden een aantal posts op Pol&Actua verwijderde, werd ik teruggefloten en werd alles netjes teruggezet door moderatie.

Er zijn geen regels gemaakt tegen bepaalde gebruikers. Zo hebben we nog nooit gewerkt en gaan we nooit werken. Wat we doen, is een speelveld uittekenen en de spelregels opstellen.

Dat speelveld is een redelijk duidelijk onderscheid tussen kleine actua -> FA/TA -> topic voor een specifiek aandeel. In volgorde van uitdieping. Daarnaast moedigen we iedereen ook aan die daar zin in heeft om een eigen 'portefeuilletopic' te maken, waarin je jouw portefeuille uit de doeken kunt doen.

Dat hebben we zo beslist na jullie input. Lees maar eens na, deze oplossing om TA af te splitsen komt terug in bijna elk van jullie voorstellen. En komt voort uit onze "noden" en ervaring met wat kan werken en wat niet. Ook heel open over gecommuniceerd, oa in die FAQ-post die hier gelinkt is, staat daar een stuk van.

De spelregels zijn naast de Regels bovenaan, ook wat etiquette. Daarbij hoort leesbaarheid, niet overdreven editten/verwijderen, niet crossposten/dubbelposten, ... Maar ook niet spelen op de man en geen flauwe toespelingen over "hoeveel beter het zou zijn zonder user X". Als je ergens de kleuterschoolpestkop wilt gaan uithangen, doe je dat maar op Facebook, daar zoeken ze er nog. Het is geen kwestie van gelijk geven of kant kiezen, geen enkele beslissing is gemaakt met één user in gedachten.

Alles wat hier gemeld is, wordt meegenomen in het achterhoofd, of wordt meteen al besproken met de juiste gebruikers. Daar maken de beursmoderatoren werk van. Gelukkig zijn het keien!

RIP beursforum als alles in apart mini dode topics geplaatst wordt.
Integendeel: leve het beursforum!

Het idee dat het dode minitopics zou opleveren, klopt niet. Er is een duidelijke reden om dat te doen.

Integendeel: leve het beursforum!

Het idee dat het dode minitopics zou opleveren, klopt niet. Er is een duidelijke reden om dat te doen.
Nesjamag heeft nochtans een punt: die nieuwe regel dat discussies over specifieke aandelen in aparte topics moeten gebeuren heeft alleen maar voor dode minitopics gezorgd. Ook alle eerdere afgesplitste topics zijn afgestorven ondertussen.

Het kan zijn dat jullie een reden hebben, maar het feit is wel dat die topics zeer snel doodbloeden.

Er is ook een fundamenteel andere discussie tussen beurstopic-members die over Iran-oorlog praten en hoe er in P&A over gepraat wordt.

Terug
Bovenaan