Master in de actuariële en financiële wetenschappen

waru

New member
Dag allemaal
hoewel we nog vrij vroeg in het academiejaar zitten zit ik al na te denken voor volgend jaar. Momenteel doe ik mijn masterjaar Handelswetenschappen aan de KU Leuven. Hierna zou ik graag nog wat verder studeren. De master in de actuariële en financiële wetenschappen interesseert me wel. Vooral door de wiskunde en statistiek. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit gestudeerd hebben en hoe het hun bevallen is.

Ik heb deze master gevolgd aan de KUL. Wel enkel het tweede jaar, wat vroeger een aparte ManaMa was.
Als het wiskunde en statistiek is wat je interesseert, kan deze master zeker die verwachtingen inlossen. De meeste vakken bevatten een stevige brok (toegepaste) wiskunde.
Houd er wel rekening mee dat je met een master handelswetenschappen eerder een uitzondering zal zijn. De achtergrond van mijn medestudenten was vooral master handelsingenieur of master wiskunde. Ik ken het niveau van de wiskunde bij handelswetenschappen niet, maar de meeste handelsingenieurs vonden het niveau best pittig. Zowel naar de wiskundige theorie als de vlotheid die verwacht wordt om wiskundige concepten toe te passen.

Ik heb die manama nog bekeken om te doen indertijd, puur uit interesse in de vakken (niet voor mijn job). Er zat naar mijn mening teveel materiaal in dat gericht is op mensen die de verzekeringssector in willen gaan in een actuariële job.

Terug
Bovenaan