[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Dit, ze gaan ook een mooi verhaal mogen hebben waarom de voormalige Falcon het plots als Captain America zonder super soldier serum het zou kunnen opnemen tegen een Red Hulk. Nu goed, misschien krijgt hij wel nog superkrachten in de film...

Als deze film terug kan gaan naar de kwaliteit van The Winter Soldier, graag.

Maar de laatste fasen van het MCU waren vaker wel dan niet een teleurstelling... Met een focus op vele zaken, maar geen deftige storytelling meer en te veel characters, te veel politiek (the cringe ending of Falcon and the Winter Soldier comes to mind).

Ze hadden terug moeten focussen op een core team van nieuwe Avengers, zeer pijnlijk dat Chadwick Bosman gestorven is, want die had dat team mee kunnen dragen. Dr Strange en Spiderman minder, Captain Falcon (de niet Nintendo versie) niet. The Marvels was helaas een flop, en wat ze met The Eternals bezield hebben, tja...

Hopelijk geeft Deadpool 3, eventueel tesamen met de nieuwe Fantastic Four het MCU een nieuwe start, want anders is het over en uit ermee denk ik.
Hoeveel directors zijn er intussen al geweest voor de Blade-film?
Hebt ge Falcon & Winter soldier gezien?

Hebt ge Falcon & Winter soldier gezien?

Ja, hoezo? Ik doelde op de kwaliteit van Captain America II: The Winter Soldier, niet de Disney+ serie.

Ik weet dat hij bewust het serum niet neemt in die serie, en ik vind dat maar een povere beslissing.

De preek met "You've got to do better Senator" is zowat het gevoel dat ik heb bij bijna alle Disney-MCU content van de laatste tijd. Enkel Loki Season 2 kon me nog sterk bekoren. Dan zwijgen we nog van de troep die Star Wars geworden is met The Acolyte.

Terug een beetje gehyped door een MCU film (als je Deadpool 3 meerekent niet). Red Hulk deed het hem het voor mij. Jammer dat Winter Soldier/Bucky Barnes niet meedoet. Tenzij we meer te komen natuurlijk; maar wat gaan twee Falcons doen tegen een Red Hulk? Nu wordt Bucky gedropt in de DC versie van de Suicide Squad... Hij moest de nieuwe Captain America worden, dat was hij in de strips ook (ja ja Sam Wilson ook) mede door het Super Soldier Serum. Ik bedoel, onze nieuwe Captain America had al moeite met Batroc, iemand dat Black Widow of Hawkeye perfect aankunnen.

En dan die series... Jongens toch, wie wacht op zo'n series? Echo en Agatha of all people? Boeit amper iemand. Begin eens met een deftige serie van de Inhumans te maken. Met Ms Marvel had je dé kans om een link te leggen aangezien ze normaliter een Inhuman is, maar Feige haat de Inhumans en MCU Ms Marvel is nu een mutant. Jammer want Black Bolt is niveautje Thor/Hulk/... dus je hebt een potentiële heavy hitter extra.

Terug een beetje gehyped door een MCU film (als je Deadpool 3 meerekent niet). Red Hulk deed het hem het voor mij. Jammer dat Winter Soldier/Bucky Barnes niet meedoet. Tenzij we meer te komen natuurlijk; maar wat gaan twee Falcons doen tegen een Red Hulk? Nu wordt Bucky gedropt in de DC versie van de Suicide Squad... Hij moest de nieuwe Captain America worden, dat was hij in de strips ook (ja ja Sam Wilson ook) mede door het Super Soldier Serum. Ik bedoel, onze nieuwe Captain America had al moeite met Batroc, iemand dat Black Widow of Hawkeye perfect aankunnen.

En dan die series... Jongens toch, wie wacht op zo'n series? Echo en Agatha of all people? Boeit amper iemand. Begin eens met een deftige serie van de Inhumans te maken. Met Ms Marvel had je dé kans om een link te leggen aangezien ze normaliter een Inhuman is, maar Feige haat de Inhumans en MCU Ms Marvel is nu een mutant. Jammer want Black Bolt is niveautje Thor/Hulk/... dus je hebt een potentiële heavy hitter extra.

Feige haat de Inhumans niet. De Inhumans zijn gewoon nooit ECHT belangrijk geweest in Marvel. Dat was altijd een B-team zoals een Alpha Flight en toestanden. Ze hebben die even proberen te pushen omdat de rechten voor X-Men niet kwamen, waardoor ge een bepaalde periode in de comics ineens minder X comics zag maar veel Inhumans gedoe. Maar dat is al teruggedraaid, zelfs rond Kamala.
Een beslissing die weliswaar ook op veel kritiek kan rekenen, maar dat duidt wel op een algemeen gevoel binnen Marvel en niet puur van Feige.

Ik vind de Inhumans heel cool maar met de X-Men én F4 die hun intrede gaan doen, is er ook niet echt nood aan nog een volledig nieuwe groep superhelden en -schurken in de MCU. Er lopen er nu eigenlijk al veel te veel rond.

Ik vind het idee achter series als Echo nog altijd goed eigenlijk. Het idee is om ook andere doelgroepen aan te spreken dan de mainstream MCU-kijkers. She-Hulk richtte zich bijvoorbeeld duidelijk op een Sex and the city publiek, Ms. Marvel was een tienerserie. Alleen onderschatten ze bij Marvel/Disney hoe MCU-fans alles willen consumeren en dat die dan logischerwijze beginnen afhaken omdat niet al die series gemaakt zijn voor hun doelgroep en omdat het op een bepaald moment gewoon té veel werd om allemaal te bekijken, met een oversaturatie van het hoofdpubliek tot gevolg.

Ik vind de Inhumans heel cool maar met de X-Men én F4 die hun intrede gaan doen, is er ook niet echt nood aan nog een volledig nieuwe groep superhelden en -schurken in de MCU. Er lopen er nu eigenlijk al veel te veel rond.

Ik vind het idee achter series als Echo nog altijd goed eigenlijk. Het idee is om ook andere doelgroepen aan te spreken dan de mainstream MCU-kijkers. She-Hulk richtte zich bijvoorbeeld duidelijk op een Sex and the city publiek, Ms. Marvel was een tienerserie. Alleen onderschatten ze bij Marvel/Disney hoe MCU-fans alles willen consumeren en dat die dan logischerwijze beginnen afhaken omdat niet al die series gemaakt zijn voor hun doelgroep en omdat het op een bepaald moment gewoon té veel werd om allemaal te bekijken, met een oversaturatie van het hoofdpubliek tot gevolg.

En hoe groot zijn die doelpublieken? En hoe succesvol waren die series?
She-Hulk was rommel eerste klasse, die nochtans met betere schrijvers en een aanpak à la Ally McBeal wel succesvol had kunnen zijn, maar sorry: comedy moet in de eerste plaats grappig zijn, en dan de crappy cgi... ugh... een zwakke show met dan nog een hypocriete preek in de finale.

Ms. Marvel wil ik niet eens te hard afbreken, die serie had een charmant begin, maar ben desondanks wel afgehaakt, want duidelijk niet het doelpubliek. Kon het personage wel smaken in The Marvels, die actrice is duidelijk wel enthousiast voor haar rol, meer dan dat die film waard was.

Echo, wat is daar het doelpubliek eigenlijk van?
De serie was zo slecht dat Disney ze zelfs in één keer gedropped heeft, iets wat ze gebruikelijk niet doen.

Het is net een zeer slecht idee om je fanbase op te breken, zeker wanneer je er duidelijk geen voldoende groot nieuw publiek mee bereikt.
De logica erachter is ook absurd: Disney heeft in het verleden Marvel en Star Wars net gekocht omdat ze met hun "klassieke" franchises duidelijk wel meisjes, maar veel te weinig jongens aanspraken, en dan gaan ze - oh ironie - er alsnog trachten die franchises meer op meisjes/vrouwen te richten?
Don't get me wrong: een meisje die superhero wilt spelen: by all means, net zoals voor mijn part een jongen een grote fan mat zijn van Elsa uit Frozen, maar ze hebben duidelijk de bal misgeschoten en moeten nu hopen dat ze met een succesvolle Deadpool & Wolverine en de komende Marvel films de boel kunnen herstellen.

Holy... net terug van Deadpool en deze is zo mogelijk nog meer meta dan de 2 voorgaande en hierin werkt dat fantastisch. Net zoals vorige twee is dit gewoon één van de beste comedies van de afgelopen twintig jaar. Weinig films kunnen mij zo doen schaterlachen als deze.

Als je de vorige hebt gezien weet je waar je je aan mag verwachten; geweldig over the top R-rated gore en humor die swingt van extreem grofgebekte volwassen vunzigheid tot wonderlijk simpele kinderachtigheden. Anyway wederom bullseye for me. 👌:woohoo:

En hoe groot zijn die doelpublieken? En hoe succesvol waren die series?
She-Hulk was rommel eerste klasse, die nochtans met betere schrijvers en een aanpak à la Ally McBeal wel succesvol had kunnen zijn, maar sorry: comedy moet in de eerste plaats grappig zijn, en dan de crappy cgi... ugh... een zwakke show met dan nog een hypocriete preek in de finale.

Ms. Marvel wil ik niet eens te hard afbreken, die serie had een charmant begin, maar ben desondanks wel afgehaakt, want duidelijk niet het doelpubliek. Kon het personage wel smaken in The Marvels, die actrice is duidelijk wel enthousiast voor haar rol, meer dan dat die film waard was.

Echo, wat is daar het doelpubliek eigenlijk van?
De serie was zo slecht dat Disney ze zelfs in één keer gedropped heeft, iets wat ze gebruikelijk niet doen.

Het is net een zeer slecht idee om je fanbase op te breken, zeker wanneer je er duidelijk geen voldoende groot nieuw publiek mee bereikt.
De logica erachter is ook absurd: Disney heeft in het verleden Marvel en Star Wars net gekocht omdat ze met hun "klassieke" franchises duidelijk wel meisjes, maar veel te weinig jongens aanspraken, en dan gaan ze - oh ironie - er alsnog trachten die franchises meer op meisjes/vrouwen te richten?
Don't get me wrong: een meisje die superhero wilt spelen: by all means, net zoals voor mijn part een jongen een grote fan mat zijn van Elsa uit Frozen, maar ze hebben duidelijk de bal misgeschoten en moeten nu hopen dat ze met een succesvolle Deadpool & Wolverine en de komende Marvel films de boel kunnen herstellen.
Het is flink overschat hoe 'slecht' die series het doen hoor. Je kan niet uitgaan van de reviews op het internet want daar zit bv meestal de blanke witte hetero man van 25-35j. Laat dat nu net niet het doelpubliek zijn voor bv She-hulk.

Ik denk niet dat ze met SW meer meisjes willen aanspreken maar het gewoon (voor hun) politiek correct willen maken en een groter publiek trekken. Dat lukt alleen door SW toegankelijker te maken met meer kleuren, geslachten, schattige beesten..

Holy... net terug van Deadpool en deze is zo mogelijk nog meer meta dan de 2 voorgaande en hierin werkt dat fantastisch. Net zoals vorige twee is dit gewoon één van de beste comedies van de afgelopen twintig jaar. Weinig films kunnen mij zo doen schaterlachen als deze.

Als je de vorige hebt gezien weet je waar je je aan mag verwachten; geweldig over the top R-rated gore en humor die swingt van extreem grofgebekte volwassen vunzigheid tot wonderlijk simpele kinderachtigheden. Anyway wederom bullseye for me. 👌:woohoo:
Zeer aangenaam verrast. Ben zelfs niet zo'n fan van Deadpool maar dit was écht goed.

Ik vond de humor vrij gelijkaardig, om niet te zeggen dezelfde als in de twee vorige films maar dan turned up to 11.

Als je geen fan bent van het superhelden genre en gewoon geinteresseerd bent in R-rated comedy zou ik de wolverine films overslagen. Of misschien enkel Logan, dan ben je met het meeste wel mee voor deze film. Dat gezegd zijnde, de meta commentaar en jokes werken wel het beste als je wat vertrouwd bent met het superheldengenre en zelfs wat achter het scherm drama maar moesten die over je hoofd voorbij vliegen, ook los daarvan schotelt de film serieus wat geinigheid voor dat gewoon werkt @ face value.

Sort of but not really. De TVA bestaat en beschermt de timeline. Meer hoef je niet te weten.

De details doen er niet echt toe. Het einde van Loki S2 was me ook niet geheel duidelijk en ze lijken er hier deels op terug te komen? Not Sure. Volgens mij zijn ze het zelf nog wat aan het uitzoeken.

Komt trouwens op heerlijke meta manier aan bod met Deadpool die tijdens een 4th wall break zelf zegt dat het hele multiverse gedoe een misstap was die niet goed werkt en dat ze die hele meuk beter achter zich laten.

Fantastic Four got a subtitle > Fantastic Four: First Steps

Captain America: Brave New World, Fantastic Four, and Thunderbolts* will all appear in the upcoming Avengers movies

Maar het grootste nieuws is dat Marvel nu officieel pivoteert van Kang naar Dr Doom als het volgende grote kwaad. Dat op zich is geen slechte move en begrijpelijk gezien de problemen met Jonathan Myers. Wat daarop volgde komt hier echter minder goed binnen. De Russo's die eerder Infinity War en Endgame schoten keren terug voor de volgende twee Avenger films. En Dr Doom zal gespeeld worden door... Robert Downey Jr. Dit komt over als een vrij wanhopige poging om te beginnen teren op eerdere successen. Alsof management dacht, wat waren de ingredienten van de films die ons het meeste hebben opgebracht? Downey Jr en de Russo's? Let's do that again.

Het helpt ook niet echt dat de Russo's de afgelopen 5 jaar niets deftig en zelfs enkel serieuze stinkers hebben uitgebracht. Nu ja, wait and see I guess. Ik hoop dat ik ernaast zit maar ik krijg hier niet direct een goed gevoel bij.

Avengers: Doomsday, whill release in May 2026

Laatst bewerkt:
Heb idd ook een dubbel gevoel met RDJ terug te laten keren. Gaat iemand die niet volgt doorhebben dat t niet gwn Iron Man in een ander kostuum is? En ja, ik weet dat acteurs verschillende rollen kunnen spelen, mr nu in dezelfde franchise verschillende hoofdrollen is idd wat gek.
Of gaan ze soort van evil versie van Iron Man maken en dit als Dr. doom presenteren om dit te verklaren?

Ik dacht echt dat het een mop was als ik het eerst las! Tot ik de beelden zag…

Wtf Disney, hoe creatief aan de grond moet ge zitten…

Terug
Bovenaan