[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Ik blijf het zeggen: men had voor Magneto een origin film moeten maken eerst om hem dan als main villain te laten optreden in de eerste x-men vs avengers film.

Zijn de X-Men met James McAvoy, Michael Fassbender en JLaw eigenlijk ook canon in het MCU? Want met die acteurs kan je nog wel perfect een doorstart maken in plaats van die oude knarren met beperkte houdbaarheidsdatum te laten opdraven.

De arrogantie druipt alvast van deze teaser. Het is niet omdat je veel bekende namen in je cast hebt (en dan nog, ik heb er veel van moeten googlen dus zo'n household names zijn het toch ook weer niet), dat je film daarom goed zal zijn. Ik ben voorlopig heel sceptisch. Dat ze eens met een goeie film afkomen.

Zijn de X-Men met James McAvoy, Michael Fassbender en JLaw eigenlijk ook canon in het MCU? Want met die acteurs kan je nog wel perfect een doorstart maken in plaats van die oude knarren met beperkte houdbaarheidsdatum te laten opdraven.
Zover ik de timetravel-plot van DOFP begrijp, zijn ze canon. Maar het zijn dezelfde personen van pakweg 50 jaar terug. Dus als Patrick Stewart erin zit, kan James er niet inzitten. Zelfde met Jenifer Lawrence (die Mystique al beu was) en Rebecca Romijn. Zelfde voor Magneto.
Door DOFP is de tijdlijn van de eerste 3 films herschreven (waardoor Mystique haar krachten nog heeft, want ze is nooit met de cure beschoten), dus als de "oude" acteurs er niet inzaten, had het gekund.

En als ze echt willen, zeggen ze gewoon dat er een tijdslijn is waar DOFP nooit gebeurd is en verklaren ze zo dat de twee naast elkaar bestaan, gelijk bij Spiderman.

TBH, ook al vond ik Captain America 4 nog ok... hyped ben ik verre van... ook al omdat ik de Fantastic Four ook in deze reboot (nog) niet voel en ze daarop verderbouwen.
Ook heel de verhaallijn van Loki via deadpool 3 pas ik voor.

Edit: net de character list eens bekeken. Cyclops is van "nieuwe" tijdlijn... het lijkt dus een mix te worden.

Laatst bewerkt:
Rare timing om deze namen te bevestigen want nu weten we dat The Thunderbolts* de film overleven m.u.v. Taskmaster.

Ge weet gewoon dat die films gaan eindigen met een implosie van de multiverse om zo weer één universum te hebben dat toevallig ook de nieuwe X-Men gaat hebben.
Voorlopig kijk ik enkel keihard uit naar de Fantastic Four. De rest zien we wel.

Heel dat multiversum blijf ik ‘makkelijk’ vinden.
Het zou me niet verwonderen als plots Darth Vader komt opdagen in een Marvel film

Twee trailers die mij toch terug goesting doen krijgen om naar de cinema te gaan, itt de nieuwe Captain America. Het retrosfeertje bij F4 ziet er top uit, alleen jammer dat ook anno 2025 de krachten van Richards niet pakken op live action. In de serie van Ms. Marvel hebben ze Kamala haar rekkrachten om die reden ook aangepast, dat was uiteindelijk een heel goeie beslissing, maar dat krijgen ze voor Reed allicht niet verkocht.

Ik vrees voor beide films wel weer flauwe antagonisten. Ik hou niet van die almachtige (al dan niet kosmische) bad guys met amper achtergrond of opbouw. Uiteindelijk blijft Thanos zowat de enige boeiende antagonist uit de MCU-stal.

Ik vrees voor beide films wel weer flauwe antagonisten. Ik hou niet van die almachtige (al dan niet kosmische) bad guys met amper achtergrond of opbouw. Uiteindelijk blijft Thanos zowat de enige boeiende antagonist uit de MCU-stal.
Daarom dat ik vind dat men een stand alone film of serie van bvb Doom of Magneto zou moeten maken.
Die personages hebben gewoon een te boeiende achtergrond om dat te negeren.

Daarom dat ik vind dat men een stand alone film of serie van bvb Doom of Magneto zou moeten maken.
Die personages hebben gewoon een te boeiende achtergrond om dat te negeren.
Ik kan je daar wel in volgen, alleen bij Magneto niet echt. We hebben zijn origin al genoeg gezien, ik ben daar niet meer in geïnteresseerd. Dat is zoals Batman en Superman bij DC, waar ze ook elke paar jaar from scratch beginnen.

Ik kan je daar wel in volgen, alleen bij Magneto niet echt. We hebben zijn origin al genoeg gezien, ik ben daar niet meer in geïnteresseerd. Dat is zoals Batman en Superman bij DC, waar ze ook elke paar jaar from scratch beginnen.
Goh. Ik heb hier een comic liggen over Erik van de periode in het concentratiekamp. Toch wel de moeite om daar een film over te maken.
De toon zou ook eens heel anders zijn dan andere marvel films

Thunderbolts was een verademing na meerdere teleurstellende MCU films, graag meer van dat.
Niet helemaal eens met de BG review, itt voorgaande Marvel films zijn de personages een pak beter uitgewerkt.

Benieuwd naar FF4.

Ironheart zal het MCU nog moeten uitzweten, maar zal wellicht in één keer op de streamingdienst gedumpt worden wegens contractuele verplichtingen.

Terug
Bovenaan