Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja true maar ge hebt toch ook door dat we nu wel een echte reboot gaan krijgen als ze naar het mcu komenIk vond ‘97 thans beter dan de films.
In de films worden hun krachten teveel afgezwakt.
Weet het. En ik hoop dan dat men toch wat meer trouw is aan het bronmateriaalJa true maar ge hebt toch ook door dat we nu wel een echte reboot gaan krijgen als ze naar het mcu komen
Weet het. En ik hoop dan dat men toch wat meer trouw is aan het bronmateriaal
Vooral inhoudelijk is het zo een collage van vanalles geworden. Last Stand is dark Phoenix saga met nog iets maar zo een rommeltje. Die hellfire club uit first class is daar ook een rol aan het spelen, Magneto komt er zelfs niet in voor. Stryker uit X2 is een televangelist, hier een militair. Alles is eigenlijk vooral los op een verhaallijn gebaseerd en als ze het goed doen valt het zelden op tenzij je de bron kent of stoort het niet. Maar als ze de bal misslaan zijn het wel drollen.Wat zijn dan de voornaamste verschillen?
Ik bedoel? Storm, Cyclops, etc. lijken mij toch 'accurate'? Wolverine is vooral te groot...

Buiten het post corona tijdperk, waarin mensen gewoon veel minder naar de cinema gaan, denk ik dat de mindere interesse komt door de overdreven sf/cgi.
Ik blijf bij mijn standpunt: gewoon terug street level gaan.
Vergelijk de laatste spiderman met de vroegere.
Die waren toch gewoon boeiender omdat het wat meer herkenbaar was.
Met alles uit je post ben ik akkoord behalve deze.Een aantal zaken waren ook bewuste keuzes: o.a. focus op nieuwe personages waar vele mensen géén hol om geven...
Een aantal zaken waren ook bewuste keuzes: o.a. focus op nieuwe personages waar vele mensen géén hol om geven... op andere vlakken hebben ze natuurlijk dikke pech gehad, Chadwick Boseman stierf voortijdig, maar hem niet recasten was een keuze, Jonathan Mayors bleek een agressief kantje te hebben irl, maar hem niet recasten was opnieuw een keuze. Hun topvillain voor de volgende fase laten afmaken door een bende mieren was dan weer gewoon zéér slecht geschreven in een film die overduidelijk voor 90% op het Volume stage geschoten was (genre The Mandalorian), en die alle charme van de eerste 2 Ant-Mans gewoon mistte... ondanks Paul Rudd's best effort.
Buiten het post corona tijdperk, waarin mensen gewoon veel minder naar de cinema gaan, denk ik dat de mindere interesse komt door de overdreven sf/cgi.
Ik blijf bij mijn standpunt: gewoon terug street level gaan.
Vergelijk de laatste spiderman met de vroegere.
Die waren toch gewoon boeiender omdat het wat meer herkenbaar was.
Het overmatig gebruik van CGI is natuurlijk wel geen probleem waar enkel de MCU mee worstelt. Dat is een algemeen probleem met films anno 2025 (en de jaren voorheen). Kijk naar Netflix original films waar alles met platte belichting gefilmd wordt om nadien in post alles aan te passen en er effecten op te gooien.Een interview met James Cameron bekeken waarin hij het lof zingt voor Avatar 3 t.o.v. Terminator 2 (don't quote me on the exact numbers) door te stellen dat hij voor die laatste héél zuinig en selectief moest zijn in wat hij deed met special effects (grootorde 40 special effect shots, en dan nog maar een deel van het shot) en in Avatar 3 zitten 3500 aan shots die quasi volledig special effects zijn. Ik dacht toen toch even: ge mist hier wel iets, namelijk de ziel van uw vorige films zat net in doordacht keuzes maken, en niet louter verbluffen met (zelfs héél goede) cgi.
Marvel heeft daarenboven met uitzondering blijkbaar van de GotG films onder leiding van James Gunn, de verschrikkelijke gewoonte aangekweekt om het "te fixen in post", met cgi-artiesten uit te persen, last minute rewrites, edits, etc.
Een aantal zaken waren ook bewuste keuzes: o.a. focus op nieuwe personages waar vele mensen géén hol om geven... op andere vlakken hebben ze natuurlijk dikke pech gehad, Chadwick Boseman stierf voortijdig, maar hem niet recasten was een keuze, Jonathan Mayors bleek een agressief kantje te hebben irl, maar hem niet recasten was opnieuw een keuze. Hun topvillain voor de volgende fase laten afmaken door een bende mieren was dan weer gewoon zéér slecht geschreven in een film die overduidelijk voor 90% op het Volume stage geschoten was (genre The Mandalorian), en die alle charme van de eerste 2 Ant-Mans gewoon mistte... ondanks Paul Rudd's best effort.

Ik heb het zelfs nog over pre disney.Van de 3 Tom Holland films is No Way Home gewoon op vlak van verhaal een heel andere film dan bv Homecoming. Homecoming was inderdaad meer die "Friendly Neighborhood Spider-Man" film, maar naar gelang dat personage meer ingewerkt werd in de MCU gaan er ook meer mogelijkheden open.
Met alles uit je post ben ik akkoord behalve deze.
Ik denk niet dat dit een probleem zou moeten zijn.
90% vd bevolking had geen fucking idee wie de xmen of iron man waren. En toch waren de film succesvol. (Street level)
Ook het feit dat men u verplicht om elke film en serie te kijken om nog laat de volgende film te kunnen volgen is een grote fout.
Dat men gewoon alleenstaande films maakt ipv indirecte vervolgfilms
Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. De Maguire films waren voor hun tijd belangrijke films, maar het zijn by far de slechtste films van de 3 verschillende generaties (buiten dan misschien The Amazing Spider-Man). Uiteindelijk is het multiverse gedeelte ook enkel in de laatste Tom Holland film ter sprake gekomen. De nieuwe films hebben toch net zo goed het hele tienerromantiek gedeelte. Natuurlijk gaan er verschillen zijn, anders ga je gewoon 7 keer dezelfde film hebben.Ik heb het zelfs nog over pre disney.
De Maguire en Garfield films waren gewoon goed omdat de kijker een simpel verhaaltje voorgeschoteld kreeg: Superheld vs bad guy met er een sausje tienerromantiek bovenop. Een tiener met tienerproblemen….
Decor; NY city, een koffiebar, pizzeria, school …. En niet een ruimteschip en mutiversum crap vol keurtjes ….
Mensen kunnen zichzelf niet meer herkennen hierin.

Toevallig onlangs nog Garfield’s The amazing spiderman herbekeken.Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. De Maguire films waren voor hun tijd belangrijke films, maar het zijn by far de slechtste films van de 3 verschillende generaties (buiten dan misschien The Amazing Spider-Man). Uiteindelijk is het multiverse gedeelte ook enkel in de laatste Tom Holland film ter sprake gekomen. De nieuwe films hebben toch net zo goed het hele tienerromantiek gedeelte. Natuurlijk gaan er verschillen zijn, anders ga je gewoon 7 keer dezelfde film hebben.
En mensen die zichzelf niet kunnen herkennen in een film vind ik een beetje vreemd. Heel het gegeven van superhelden gaat toch om de fantasie? Een sarcastische miljardair met een mech-suit, een Noorse god, een supersoldaat, een wasbeer en levende boom die door de ruimte crossen, etc.
Tom Holland > Andrew Garfield > Tobey Maguire![]()