[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Ik ben gisteren Eternals gaan zien: matig. niet de slechtste MCU film, maar zeker geen top 10 voor mij. Wat mij vooral opviel: (het was de 2D-versie): het contrast was niet goed. sommige scenes waren vrij donker en vaag, terwijl ze zich bvb niet in het donker afspeelden.

marvel-studios-teases-very-little-from-a-huge-slate-1636746529.webp

"X-Men '97" – "X-Men: The Animated Series" is getting a revival on Disney+ that will pick up where the show left off
"Echo" – Will focus on a character who will be introduced in the upcoming "Hawkeye" series
"Spider-Man: Freshman Year" – A new animated series will explore the early years of Peter Parker's superhero life
"Agatha: House of Harkness" – The "WandaVision" villain is getting her own show, and now it has an official title
"Marvel Zombies" – After being adapted in "What If...?" this year, the "Marvel Zombies" story is getting its own animated series
"She-Hulk" – Tatiana Maslany is a lawyer who just so happens to get big and green when she's angry
"Ms. Marvel" – A Marvel fangirl has her dreams come true when she suddenly becomes a superhero
"Moon Knight" – Get a look at Oscar Isaac and his accent in the forthcoming Marvel series
"What If...?" – Returns for season 2
"I am Groot" – A bunch of Groot focused shorts
"Ironheart" – Riri Williams, a genius inventor, creates the most advanced suit of armor since Iron Man
"Secret Invasion" – See what's under Nick Fury's eyepatch in this first look at the Skrull-inspired show

De trailers verschijnen deze keer niet op youtube maar zitten verstopt ergens onderaan op de marvel hub in disney+ 🤷‍♂️

Over die Imax Enhanced, gisteren eens geprobeerd en is echt wel een aanzienlijk verschil. Nog amper zwarte balken te zien nu. Blijft in Dolby Vision formaat ook.

de gemiddelde ipad kijker gaat er niet veel aan hebben, maar toch best een verbetering qua video EN audio.
hoewel de gemiddelde kijker met een lcd van 2012 en een sub par soundbar daar even weinig/minder aan heeft dan een tablet kijker, blijft het mooi dat de technologieeen en standaarden telkens verbeteren.

Ook Eternals gaan zien, had er meer van verwacht. Visueel mooie film, maar verhaalmatig wouden ze teveel doen en na meer dan 20 films hebben ze het bij Marvel nog steeds heel moeilijk om deftige antagonisten te maken. Deze film was in elk geval een miss op dat vlak.

Jammer, zat meer in. Zeker geen slechte film, maar zat echt gewoon een pak meer in.

Over die Imax Enhanced, gisteren eens geprobeerd en is echt wel een aanzienlijk verschil. Nog amper zwarte balken te zien nu. Blijft in Dolby Vision formaat ook.
Is inderdaad de moeite, maar bij Guardians of the Galaxy 2 wordt er veel gewisseld tussen groter beeld en “gewoon” beeld. Is dat normaal? Want dat stoorde me dan wel keihard.

Is inderdaad de moeite, maar bij Guardians of the Galaxy 2 wordt er veel gewisseld tussen groter beeld en “gewoon” beeld. Is dat normaal? Want dat stoorde me dan wel keihard.
Ik denk dat de films pas volledig in imax gefilmd werden vanaf Infinity War. Ervoor waren er films die enkele scènes hadden in imax en de rest met standaard films. Die scènes in Imax gefilmd zal je dan in groter beeld zien en de rest gewoon breedbeeld.

Zelfs nog niet zo ver teruggegaan maar zou me ook wel storen. Lijkt me dat het aangenamer is die films gewoon in breedbeeld te zien.

Tot enkele jaren terug waren IMAX camera's enkel analoog en het geratel was te luid om dialogen op te nemen. Vanaf Infinity War gebruiken ze digitale ARRI camera's die op het meer vierkante formaat kunnen filmen en die zijn natuurlijk muisstil, dus dan kan je alles in IMAX filmen.

Black Widow heeft maar 22 minuten IMAX footage trouwens ondanks dat het recent is:

Shang-chi waar Disney+ reclame voor maakt als uithangbord is wel volledig in IMAX.

Laatst bewerkt:
Imax is hun standaard wel serieus aant laten verwateren. Volgens mij weten ze zelf niet goed meer wat ze nu juist willen. Imax aspect ratio is 1.43:1 wat relatief vierkant is en wat op een breedbeeld tv zou resulteren in zwarte balken links en rechts van het scherm. Die "imax enhanced" is in feite gewoon breedbeeld want het zit zeer dicht op 16:9. De meeste tv films en series (zie netflix en co) worden ook zo weergegeven.

De films op Disney+ zijn inderdaad in het 1.90:1 formaat. Ik denk dat enkel Eternals het 1.43:1 formaat gebruikt. Voor 2 scènes als ik het me goed kan herinneren.

puur persoonlijk maar ik heb geen goede ervaringen met Kinepolis of cinemas in het algemeen.
overgevoelig voor geuren en geen affiniteit met kaas; bijvoorbeeld. En mensen.

daarnaast kijk ik thuis altijd de MCU films nadat ik ze in de cinema heb gezien +- 3 maanden daarvoor. En dat is tot nu toe altijd een betere ervaring geweest qua comfort, snacks naar keuze, geluid niet TE luid, etc.

En eigenlijk is het nog erger in de Kinepolis van Antwerpen dan die van Hasselt. In Hasselt was ik meer op mijn gemak.

bij mij net omgekeerd, ik heb iedere marvel film al in de cinema gezien. geeft mij gewoon de extra ervaring om die op groot scherm te zien met nen bak dure popcorn erbij

Terug
Bovenaan