[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Hier ook, elke film moet ik in iMax gezien hebben. Dat is nog het enigste dat ik de moeite vind aan de cinema ervaring.

De vorige twee Spidermans zijn quasi de enige Marvelfilms die ik niet op het grote doek heb gezien, samen met de Antmans. Maar dit soort films zijn toch echte cinemafilms, en zeker No way home ziet er een film uit die je op het grote doek moet zien.

iMax hebben ze helaas niet in Brugge, en naar Brussel of Antwerpen reizen speciaal daarvoor vind ik er wel wat over.

Gewoon de momenten uitkiezen wanneer je gaat kijken.
Ik hoef ze niet per sé in de eerste week te zien.
Bijvoorbeeld Eternals kwam uit in de herstvakantie, Spider-man zal absoluut populair zijn, zo net voor de kerstvakantie.
Ik ben de dinsdag na de herfstvakantie gaan kijken naar Eternals, had nog redelijk wat verlof staan, dus half dagje genomen om de middagvoorstelling te gaan kijken. Terwijl de gemiddelde mens op zijn werk zit en de kinderen op school. Zat hooguit 20 man in de zaal of zo. Bij de late voorstellingen is dat gelijkaardig.

Ik hoop naar Spider-man te gaan zien voor de kerstvakantie, wsl ook ergens een middagvoorstelling op maandag-dinsdag-donderdag of zo terwijl de kerstvakantie nog niet is begonnen, zou normaal gezien geen overrompeling moeten zijn dan

Het enige dat je de moeite vind aan een cinéma-ervaring kan toch onmogelijk een iMax-scherm zijn?

Ik verkies net de kleinere schaal en gezelligheid van de Euroscoop versus de onpersoonlijke Kinépolis. Kleinere schermen misschien (hoewel ze tegenwoordig eigenlijk nauwelijks moeten onderdoen, behalve misschien t.o.v. die 4X toestanden), in goed gezelschap gezellig iets gaan drinken of eten in het cafétje of een restaurantje langs de cinéma (en geen Burger King of Quick toestanden vlak erlangs zoals bij Kinépolis, mottig fastfood inferieur aan echte frituren).

Hmm in een lege zaal klinkt de boel dan weer extreem slecht vind ik.

IMAX projecties hebben niet eens beter beeld dan mijn scherm thuis dus ik zou enkel voor het geluid gaan maar dat viel zo tegen met No Time To Die. Ik heb zelfs oorstoppen op maat laten maken om niet met tinnitus buiten te wandelen volgende keer.

Als je het doet voor de sociale ervaring met vrienden, sure dat snap ik. Technisch gezien houdt niets u tegen om thuis cinema te maken. Al snap ik dat dit ook niet voor iedereen is.

Fin, uiteindelijk is het een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Het enige dat je de moeite vind aan een cinéma-ervaring kan toch onmogelijk een iMax-scherm zijn?

Ik verkies net de kleinere schaal en gezelligheid van de Euroscoop versus de onpersoonlijke Kinépolis. Kleinere schermen misschien (hoewel ze tegenwoordig eigenlijk nauwelijks moeten onderdoen, behalve misschien t.o.v. die 4X toestanden), in goed gezelschap gezellig iets gaan drinken of eten in het cafétje of een restaurantje langs de cinéma (en geen Burger King of Quick toestanden vlak erlangs zoals bij Kinépolis, mottig fastfood inferieur aan echte frituren).

Ik heb sinds ik begonnen kijken ben naar iMax welgeteld 1x nog naar de film geweest in standaard formaat, ik vond er niets aan en zeker niet het geld waard. Ik heb dezelfde ervaring als ik thuis kijk in dat geval. Imax geeft me iets wat ik thuis gewoon niet kan hebben.

Wij gaan in de Kinepolis in Brussel en 5 minuten te voet ervan is een hele lekker Thai waar wij dan altijd eerst gaan eten. Dus die ervaring heb je ook bij de big bad kinepolissen als je wil. Vroeger gingen we nogal is naar de VIP in Mechelen, en dat vond ik ook wel goed, maar dat is al even geleden.

Ik heb sinds ik begonnen kijken ben naar iMax welgeteld 1x nog naar de film geweest in standaard formaat, ik vond er niets aan en zeker niet het geld waard. Ik heb dezelfde ervaring als ik thuis kijk in dat geval. Imax geeft me iets wat ik thuis gewoon niet kan hebben.

Wij gaan in de Kinepolis in Brussel en 5 minuten te voet ervan is een hele lekker Thai waar wij dan altijd eerst gaan eten. Dus die ervaring heb je ook bij de big bad kinepolissen als je wil. Vroeger gingen we nogal is naar de VIP in Mechelen, en dat vond ik ook wel goed, maar dat is al even geleden.
Welke Thai? Goed om te weten 😃

Hmm, da's toch alleen in Antwerpen het geval, dat er een Burger King naast ligt? En daar heb je ook gewone restaurants hoor.

In Gent heb je die boot, en voor de rest ligt het daar nog tussen de gewone café's.
Je zit daar ook vlakbij de Overpoort en Sint-Pietersplein

Op de Heizel is er niks meer, gewoon een duur frietkot en snack-kot

In Braine is er niks...

Hmm, da's toch alleen in Antwerpen het geval, dat er een Burger King naast ligt? En daar heb je ook gewone restaurants hoor.

In Gent heb je die boot, en voor de rest ligt het daar nog tussen de gewone café's.
Je zit daar ook vlakbij de Overpoort en Sint-Pietersplein

Op de Heizel is er niks meer, gewoon een duur frietkot en snack-kot
In hasselt ligt er ook een Burger King onder de kinepolis. Al vind ik dat niet zo erg als @KnightOfCydonia ( is mijn favo fast food 😀)
Ik ga wel akkoord met hem dat Euroscoop gezelliger is dan kinepolis.
Al vind ik hun website echt op niks trekken sinds ze zijn overgenomen door Pathé

hawkeye, eerste twee afleveringen super.
die throwback naar 2012, heerlijk.condertussen al bijna 10 jaar geleden.

cinemakwaliteit beeld en geluid.

Doet me hard denken aan de Netflix reeksen.
New-York setting, fighting the local baddie. Gezien het verhaal, veel kans dat we
d'Onofrio als Kingpin
gaan zien

Terug
Bovenaan