Met welk soort wiskunde moet ik me mee voorbereiden?

layla

New member
Hoi, ik ben nog een student in het middelbaar (nog 2 jaar te gaan) en ik will heel graag een graduaat in IT doen, systeembeheer om precies te zijn. Maar ik ben heel slecht in wiskunde, daarom wil ik me een beetje voorbereiden zodat ik geen achterstand krijg. Ik weet dat bij systeembeheer dat er algebra gebruikt wordt maar zo ver weet ik het alleen. Heb jij tips om mij te helpen? Of youtubers die wiskunde good kunnen uitleggen laat mij dat zeker dan weten!!

Ik vind dit een heel moeilijke vraag.

Er is een reden dat ik anno 2002 bewust gekozen heb om wiskunde/wetenschappen te studeren in de laatste 2 jaren van het middelbaar, en dat was omdat ik echt niet wist waar ik anders wiskundige concepten uitgelegd en ingehamerd ging krijgen. Dit was voor youtube etc. Deze heeft me veel opties gegeven toen ik aan hogere studies begon.

Het is 1 iets van een filmpje op youtube te bekijken. Het is een heel ander iets van een wiskunde examen goed af te leggen...

Hoe langer en hoe meer ik er over nadenk heb ik 1 grote tip, misschien: zoek iemand die u priveles kan geven. Hopelijk is dat haalbaar voor u. Ik heb op die manier gitaar geleerd toen ook (en tot op de dag van vandaag ben ik er nog mee bezig). Omdat... ik niet in het kunstonderwijs zat, vond ik dat een goed alternatief.

Dus vice versa lijkt me dat mijn advies.

Succes alleszins, bezie dit antwoord eerder als een "ik weet het ook niet, eigenlijk" meer dan iets anders. I'm just a guy on the internet XD

Misschien een wild idea: maar kan je dat niet beter aan een leraar in je school vragen (of een mailtje aan de toekomstige school)

7e jaar bijzonder wetenschappelijke vorming lijkt me in zijn geval het meest aangewezen

Het gaat hier over een graduaat systeembeheer, geen ingenieursopleiding.

Normaal gezien start je bij een graduaatsopleiding vanaf nul. Maar kennis die nuttig is:

- (propositie)logica met and, or, not statements + waarheidstabellen