Zelfs na de overname van Bethesda door Microsoft, heeft PlayStation nog altijd de overhand. En nog geen klein beetje ook.
Sinds die overname is ook nog niet veel gebeurd he, niet alsof Bethesda sinds die overname al 3 toppers heeft uitgeperst.
Die Bethesda bal gaat pas aan het rollen nadat ze opvolgers gaan uitbrengen van games die ze de laatste jaren hebben gemaakt.
Ik denk niet dat er iemand na die Bethesda overname ergens zat en tegen zichzelf zei '' wauw MS heeft Bethesda gekocht, ik moet nu meteen een xbox of game pass hebben ook al hebben ze nog geen nieuwe game gemaakt die exclusive is ''
Anyway leuk voor MS dat ze ActiBlizzard hebben overgenomen, Phil zei na Bethesda dat ze niet klaar waren met studios kopen dus voor Xbox eigenaars weer een leuke belofte die waar is gemaakt, na het momentum van de 360 en dan het enorme debacle van de Xbox One mocht dit ook wel want ze waren redelijk tot totaal irrelevant tussen de release van de Xbox One in 2013 en het begin van Game Pass een paar jaar terug.
Voor mij veranderd dit weinig want ik speel enkel sporadisch nog WoW omdat ik er 14 jaar heb opgezeten en het toch niet totaal wil laten vallen maarja dat blijft gewoon op pc, Overwatch heb ik niets mee en Diablo 4 zal ik dan wel zien waar het uiteindelijk speelbaar op is maar zowiezo is dat ook PC.
Vraag me enkel af of we dan in de toekomst niet het einde gaan zien van de Battle Net launcher en dat het niet allemaal gaat verhuizen naar Game Pass qua launcher/install/updates al kunnen ze natuurlijk ook gewoon beide blijven supporten maar dat lijkt me dubbel en nutteloos werk.
Aan de andere kant hebben veel mensen natuurlijk ook een friendslist uitgebouwd op Battle Net over de jaren dus denk niet dat die launcher 1-2-3 verdwijnt als de overname rond is.