Microsoft koopt Activision-Blizzard

Ik had altijd gedacht dat ze voor take two gingen gaan.
Kan nog steeds.

Denk met de rechtzaken en alles rond Activistion Blizzard, dat het gewoon ideaal moment was om te kopen.

Wat we als hardcore ook vergeten is mobile dev : King. Die mark zal nog groter worden en grotere winsten genereren.
(Zynga is vorige week voor 12 miljard gekocht).

Waarom zou Microsoft alles naar Steam brengen? Naar hun eigen Store kan ik nog begrijpen, maar Steam gaat daar niet noodzakelijk bij baten denk ik.
Als je ziet dat Sea of Thieves bvb 5 miljoen keer verkocht is via Steam. Halo Infinite had 300 000 current players toen het uitkwam, Forza 40 000.
Veel spelers, waaronder ik, spelen enkel op Steam. Ik heb SoT bvb een 2e keer gekocht toen het op Steam kwam zodat ik niet meer via Windows Store moest spelen.

Extra inkomsten. Moest WoW op Steam staan zou ik meteen terug beginnen spelen.

Also: https://gamerant.com/steam-deck-xbox-phil-spencer-praise/

Als je ziet dat Sea of Thieves bvb 5 miljoen keer verkocht is via Steam. Halo Infinite had 300 000 current players toen het uitkwam, Forza 40 000.
Veel spelers, waaronder ik, spelen enkel op Steam. Ik heb SoT bvb een 2e keer gekocht toen het op Steam kwam zodat ik niet meer via Windows Store moest spelen.

Extra inkomsten. Moest WoW op Steam staan zou ik meteen terug beginnen spelen.
Ik zie nog ooit een samenwerking komen tussen MS en valve

Zelfs na de overname van Bethesda door Microsoft, heeft PlayStation nog altijd de overhand. En nog geen klein beetje ook.
Sinds die overname is ook nog niet veel gebeurd he, niet alsof Bethesda sinds die overname al 3 toppers heeft uitgeperst.
Die Bethesda bal gaat pas aan het rollen nadat ze opvolgers gaan uitbrengen van games die ze de laatste jaren hebben gemaakt.

Ik denk niet dat er iemand na die Bethesda overname ergens zat en tegen zichzelf zei '' wauw MS heeft Bethesda gekocht, ik moet nu meteen een xbox of game pass hebben ook al hebben ze nog geen nieuwe game gemaakt die exclusive is ''

Anyway leuk voor MS dat ze ActiBlizzard hebben overgenomen, Phil zei na Bethesda dat ze niet klaar waren met studios kopen dus voor Xbox eigenaars weer een leuke belofte die waar is gemaakt, na het momentum van de 360 en dan het enorme debacle van de Xbox One mocht dit ook wel want ze waren redelijk tot totaal irrelevant tussen de release van de Xbox One in 2013 en het begin van Game Pass een paar jaar terug.

Voor mij veranderd dit weinig want ik speel enkel sporadisch nog WoW omdat ik er 14 jaar heb opgezeten en het toch niet totaal wil laten vallen maarja dat blijft gewoon op pc, Overwatch heb ik niets mee en Diablo 4 zal ik dan wel zien waar het uiteindelijk speelbaar op is maar zowiezo is dat ook PC.

Vraag me enkel af of we dan in de toekomst niet het einde gaan zien van de Battle Net launcher en dat het niet allemaal gaat verhuizen naar Game Pass qua launcher/install/updates al kunnen ze natuurlijk ook gewoon beide blijven supporten maar dat lijkt me dubbel en nutteloos werk.
Aan de andere kant hebben veel mensen natuurlijk ook een friendslist uitgebouwd op Battle Net over de jaren dus denk niet dat die launcher 1-2-3 verdwijnt als de overname rond is.

Ik speel eigenlijk ook vooral PS5 exclusives, omdat dat toevallig de games zijn die me het best liggen. CoD is totaal m'n ding niet, dus op zich doet dit nieuws me niet veel. 't Zou wel jammer zijn als Playstation het hierdoor moeilijk krijgt, omdat ze altijd mijn voorkeur hebben gekregen. Maar is de kleine hysterie niet wat overdreven? Als je CoD wil spelen ga je dat nog altijd kunnen doen. Maar mssn op het platform van een andere rijke suit. Big deal :unsure:

Microsoft is goed bezig.

Leuke games deze maand erbij in Gamepass en dan nog eens Activision gekocht :)
Denk naar toekomst toe dat dit ons allemaal gaat treffen, op korte termijn gaat dat heel goed zijn voor xbox users. Maar je weet ook concurrentie is heel gezond voor niveau van de games.
Denk da de licentie van fifa ook afloopt dit jaar, stel je voor cod en fifa excl naar xbox 😆 vele kindjes gaan huilen is ook efkes speel cod zo een 3weken per jaar en fifa juist tegen mijn zoon, vraag me soms f waarom ik ps+ heb, die games die er opkomen heb ik enkel wreckfest veel gespeeld, mijn bib staat vol 90% ga ik die nooit aanraken deze maand weer PSnow genomen en dat is echt triestig tov gamepass.
Voor mij gaat er niks boven de ps enkel en alleen voor de exclusives Horizon, God of war, spiderman, ghost of tsushima, GT 7, Uncarted, the last of us stuk voor stuk pareltjes die ik niet wil missen.

Ik speel eigenlijk ook vooral PS5 exclusives, omdat dat toevallig de games zijn die me het best liggen. CoD is totaal m'n ding niet, dus op zich doet dit nieuws me niet veel. 't Zou wel jammer zijn als Playstation het hierdoor moeilijk krijgt, omdat ze altijd mijn voorkeur hebben gekregen. Maar is de kleine hysterie niet wat overdreven? Als je CoD wil spelen ga je dat nog altijd kunnen doen. Maar mssn op het platform van een andere rijke suit. Big deal :unsure:
voila, exact zoals ik het aanvoel
misschien omdat de 4 trein eraan komt dit jaar, maar ps5 heeft de laatste tijd niet echt gedraaid ... en een cod missen op ps5 is voor mij niet echt de grootse ramp ... we zien wel wat er van komt, exclusive of niet, dit zat er aan te komen
zelfde met series en films op netflix / disney / amazon / hbo ... op den duur ga je voor games ook 7 abbo's mogen hebben om alles te kunnen spelen

Bij DigitalFoundry hebben ze wel een interessant punt gemaakt: Activision/Blizzard bracht elk jaar een nieuwe CoD uit omdat elke iteratie van die cash cow gewoon verkoopt. Microsoft heeft zo’n businessmodel niet nodig. Dus als die overname betekent dat CoD op een release schedule van 3-4j komt, en de mensen die aan CoD werken aan andere projecten van IPs mogen werken (THPS1+2 crew is tegen wil en dank op CoD gezet na release), is dit toch legit iets goed.

Ik zie Wyatt Cheng bij Microsoft ook zijn “do you guys not have phones?” herhalen - gezien wat er met de Windows Phone is gebeurd :unsure: :tongue:

gamstatps4-800x1045.jpg

ik heb wel de indruk dat Sony wat te complacant is geworden sinds de PS4.
PS4 was groot en had veel games, ik denk dat tijdens de PS4 periode ik legit meer PS heb gespeeld dan de pc, ik heb de PS5 sinds vorig jaar maar ofzo en sindsdien heb ik 3 games op de PS5 gespeeld, ik zit terug meer achter de pc geniet meer van de gamepass eerlijk gezegd, nieuwe games gelijk FH 5 of Halo Infinite te spelen op de 1ste dag is gewoon zalig.

Dus ik ben benieuwd wat Sony gaat doen de volgende maanden want ik zie MS ook niet games voor PS uitbrengen zeker na hun fiasco met hun vorige xbox console.
Zeker als MS zegt dat ze meer tijd krijgen om bv. Call of duty te ontwikkelen ipv een jaarlijkse release reken maar erop dat dit een exclusive titel wordt.

Tegen 2023 gaat MS nog EA kopen :rofl:

Stomme vraag, maar wat betekent dit voor World of Warcraft? :sarcastic:
Voorlopig niets :)
Als er als iets veranderd zal dat denk ik pas ten vroegste in 2024 zijn.

Ik hoop vooral dat deze overname goed is voor het menselijk aspect. Als je ziet wat er de laatste maanden allemaal naar boven is gekomen bij Activision Blizzard.
Eigenlijk zonde dat het er nu naar uit ziet dat Bobby Kotick zr vanaf gaat komen met een grote som geld :/

Persoonlijk doet het mij niet veel, akkoord nieuws is onverwacht maar het is zo.
Ik speel wel Activision games (COD oa), maar kan gerust zonder.
Ga ik een andere console kopen voor een exclusive game? Hell no!
Ik ben al zo lang bij PlayStation (sinds het begin); en ik ga altijd trouw blijven. Als enigste console dat ik heb en speel.

Ik weet wel dat het niet zo goed teken deze overname voor de ganse gaming industrie.

Ik moet echt niet weten van de trend dat megabedrijven alles opkopen tot er maar enkele spelers overblijven, dat vermmord de competieve drang om elkaar te overtroeven en er zullen veel minder kwalitatieve gzmes uitkomen.
Disney doet juist hetzelfde doir alles op te kopen.

Gaat niet zo zeer over aantal, maar in polish kwaliteit.
Iets waar Sony laatste jaren sterke focus op heeft gedaan.

Ik denk qua polish vorig jaar bij MS forza horizon 5 zowat enigste titel was die op gelijk niveau kon staan qua afwerking.
Halo infinite was maar half spel.

Ik denk met activision Blizzard, dat het plan van MS om iedere 3 (of 4) maanden een titel uit te brengen nu kan lukken.

Ik maakte de vergelijking voor 2022. De exclusieve line-ups lijken me dit jaar gelijk opgaand van kwaliteit. Uiteraard nog veel TBA en reviews afwachten, maar puur 'op papier' bekeken.

We moeten ook niet doen alsof 2021 voor Playstation een goed jaar was. Bekijk menig top 10 / top 20 lijstje en het komt op hetzelfde neer. Het is Returnal / Ratchet & Clank voor PS vs Forza Horizon / Halo Infinite voor Xbox. Die laatste prijkt bijna op elk lijstje op nummer 1. Toch straf voor een 'half spel'.

Terug
Bovenaan