Microsoft koopt Activision-Blizzard

MS heeft nooit gezegd dat de nieuwe ip’s op ps zouden komen.
Wel dat alle bestaande contracten zouden gerespecteerd worden.
Trouwens, alle vorige Bethesda games zijn gewoon nog te verkrijgen op PS.
Ik snap eigenlijk niet de heisa over één game, want over de rest wordt niet gesproken.
Populaire ip’s komen en gaan.
Binnen 10 jaar spreekt men mss niet meer over COD.
Sony is hier de enige die zich druk maakt.
Nintendo, Valve, .. blijkbaar geen problemen bij de overname
Uiteraard Nintendo niet, die werden nooit (allez, amper) betrokken bij games van Activision. Dan kunt ge er als bedrijf natuurlijk op weinig op tegen hebben.

Zie de link niet tussen uw reactie en de mijne + er bestaat iets als een wetgeving. Het is niet omdat je land koopt, dat je met uw land mag doen wat je wil.
Het gaat mij erop dat als je 70 miljard wilt spenderen aan een game (want blijkbaar is het enkel cod dat een probleem is) mag je toch nog wel zelf beslissen of dat nog te spelen is bij de concurrentie of niet.
Mocht MS zo dom zijn om miljarden aan inkomsten mis te lopen door cod niet meer op ps te laten uitkomen is dat toch hun zaak zeker.

Thans twee directe concurrenten van Xbox.
Steam—-gamepass
Nintendo een concurrent van Xbox 😂

Alle zwanst nu niet eh. Jij zegt soms echt de meest bizarre zaken, ook blijf dit topic maar door ratelen omdat je dit telkens weer op neemt, maar waarom eigenlijk? Wat is het antwoord of de bevestiging die je zoekt?

Nintendo een concurrent van Xbox 😂

Alle zwanst nu niet eh. Jij zegt soms echt de meest bizarre zaken, ook blijf dit topic maar door ratelen omdat je dit telkens weer op neemt, maar waarom eigenlijk? Wat is het antwoord of de bevestiging die je zoekt?
Uiteraard zijn het concurrenten. Ze begeven zich op dezelfde markt, dus...
Zij 2 zitten wel het minst in elkaars vaarwater, dat wel. Maar het zijn wel degelijk concurrenten van elkaar.

Mocht MS zo dom zijn om miljarden aan inkomsten mis te lopen door cod niet meer op ps te laten uitkomen is dat toch hun zaak zeker.
Gelukkig werkt het niet zo in de praktijk, want wij zouden nogal wa (extra) shit gehad hebben in de wereld. Gelukkig zijn er nog wetten die zaken wat vast houden zodat iemand met veel geld niet zo maar alles op koopt en het alleen voor het zeggen heeft. Maakt niet over wat het gaat, games, of iets anders.

Uiteraard zijn het concurrenten. Ze begeven zich op dezelfde markt, dus...
Zij 2 zitten wel het minst in elkaars vaarwater, dat wel. Maar het zijn wel degelijk concurrenten van elkaar.
In theory wel, in praktijk echt niet hoor. Nintendo heeft al heel zijn leven zijn eigen ding gedaan, de games die zowel Sony als MS uitgeven hebben amper invloed op wat Nintendo doet, die hebben hun eigen doelgroep en strategie, Nintendo is op dat vlak echt enorm sterk.

Nintendo gaat ook nooit een gevecht aan met één van de andere twee. Als ook kijkt Nintendo niet naar wat de andere doen, Xbox en PS hun consoles zijn altijd zo op elkaar ingespeeld, zelfde prijs, timing, performance,.. dat is niet toevallig dat dit altijd zo dicht bij elkaar loopt. Maar Nintendo trekt hun daar niks van aan, zij maken een totaal andere console, op een totaal ander tijdstip met een compleet andere ideologie.

Van concurrentie is amper sprake als je naar Nintendo kijkt.

Edit: Ik denk dat hun grootste concurrent momenteel zelf Valve is met de steamdeck. Omdat ze daarmee in hetzelfde vaarwater zitten vanwege de portable gaming optie en het feit dat er veel meer games beschikbaar zijn en veel beter runnen. Wel een pak duurder, dus op zich toch nog niet 100% samenlopend.

Ik denk niet dat gamers staan te popelen om Overwatch2, Diablo 4 (ladder) of COD te spelen met de huidige input-lag/delay die ge nog altijd hebt met cloudgaming. :p

Sony slaagt er nog altijd nauwelijks in om ps3-games kwalitatief te streamen en nintendo is bezig met hun eigen ding***. Ik wil liever niet dat Microsoft alles bezit, maar als de andere partijen nauwelijks bekwaam of betrokken zijn in cloud-gaming is dat maar een flut-argumentje.

Wie herinnert zich nog het naïve optimisme dat we hadden jaaaaren geleden toen Sony zei dat ze Gaikai opgekocht hadden en dat ze met streaming het gaminglandschap gingen veranderen. :unsure:

*** nintendo hun eigen ding: langzaam aan meer waarde aanbieden voor hun online membership en nauwelijks moeite steken in voice-chat voor hun moderne console.

Zal wel meer aan de hand zijn dat wat wij in dossiers kunnen lezen.

Ik kijk vooral naar Bethesda en Starfield...

De beste in cloudgaming zijn tot nog toe geforce Now. Het blijft een niche en ik betwijfel of het de eerste 10 jaar de standaard gaat worden omwille van de afhankelijk van een superstabiele en snelle connectie en de inputlag.

Vind het goed dat de overname voorlopig geblokkeerd is hoewel dat lijkt me weinig te veranderen voor Sony. Activision is ondertussen al een jaar in bed met MS en dat gaat niet veranderen. Wordt vervolgt veronderstel ik.

De beste in cloudgaming zijn tot nog toe geforce Now. Het blijft een niche en ik betwijfel of het de eerste 10 jaar de standaard gaat worden omwille van de afhankelijk van een superstabiele en snelle connectie en de inputlag.
Zo denk ik er ook over. Microsoft is misschien wel het beste geplaatst om het te proberen met zijn ervaring met Xbox Cloud Gaming en de Azure backbone. Maar als een grote speler zoals Google het met zijn middelen na vier jaar opgeeft met Stadia, dan is het gewoonweg nog te vroeg.

En het liefste van al zie ik cloud gaming nooit doorbreken. De as a Service modellen waarin je niets van product ownership hebt is een achteruitgang. Maar bon, dat stadium zijn we eigenlijk al lang gepasseerd. Als Steam morgen zegt we stoppen ermee, heeft het merendeel van de gamers zijn game bibliotheek kwijt.

De commissie heeft in hun onderzoek bevonden dat:
  1. MS geen motivatie heeft om de distributie van AB games te verhinderen naar de Playstation consoles gezien er vier Playstation consoles zijn per Xbox console in de EU
  2. Zelfs indien MS beslist om AB games te verwijderen van de Playstation consoles, er geen groot competitieve schade berokkent wordt in de console markt.
  3. Zonder de AB overname, zou AB hun games niet open stellen voor multi-game subscription services. Hierdoor is er geen verandering voor third party providers.
  4. De overname zal schade veroorzaken aan de competiviteit voor de PC en console games distributie via cloud gaming streaming services. MS zou AB's game exclusief aan hun eigen platform kunnen binden en deze niet weerhouden op andere platformen.
  5. Indien dit vorige gebeurd, MS hun marktpositie voor PC besturingssystemen kan versterken gezien dit gekoppeld is met hun cloud game streaming service.
Op vraag van de commissie om de marktconcurrentie te behouden heeft MS een 10 jarige licentie aangeboden aan alle consumenten binnen de EU om alle huidige en toekomstige AB games te kunnen streamen via andere streaming services en besturingssystemen naar eigen keuze. Alsook een licentie naar de andere cloud streaming providers om dit toe te staan. Volgens de commissie is dit een enorme verbetering voor de cloud game streaming services tegenover de huidige situatie.

Ik vind dit een beetje overroepen, alsof er plots een positieve marktverschuiving gebeurt op gebied van streaming services.. Binnen 10 jaar kan MS nog steeds zeggen om AB games (als de studio tegen dan nog bestaat.. ) te blokkeren op andere platformen en dit enkel voor hun eigen productline te behouden. De huidige beslissing is niet slecht maar enkel uitstel van executie van mogelijke marktmonopolie.

Eén van de betere discussies over deze deal met Colin Moriarty, Chris Ray gun en Dustin:
Interessant om naar te luisteren als je terwijl wat werk doet bij je thuis ofzo 😜

Mijn mening
Het is gewoon een grote klucht
FTC komt niet objectief en verre van professioneel over

Daarom denk ik ook dat de AB deal gewoon zal doorgaan

12 Jul zullen we het weten

Mijn mening
Het is gewoon een grote klucht
FTC komt niet objectief en verre van professioneel over

Daarom denk ik ook dat de AB deal gewoon zal doorgaan

12 Jul zullen we het weten
Dat was tijdens deze laatste zitting toch alles behalve hoor. Op dit moment is het echt een coin flip...
Hier ging het dus echt niet meer over cloud gaming zoals in de uk he(nu is men echt over exclusieve games bezig en beloftes, afspraken die wel of niet gehouden worden,...)want dat was belachelijk. Maar als je die mails ziet van Xbox, het lijstje van ontwikkelaars die zij willen kopen, zit gewoon niets tactiek in he. Niets organisch aan. Volledig tegenover gestelde van Sony. Buiten Bungie, maar die blijft third-party. Ik vind dat door deze laatste zitting Sony beter naar voor komt dan hiervoor, nu begrijpen we veel zaken waarom Jim Ryan zo moeilijk doet, terwijl ik die ook niet moet.

Kijk wat de exclusieven betreft dat doet Sony ook, zelfs Nintendo
Ze willen u gewoon in hun ecosysteem, zo simpel is dat
Dat vind ik persoonlijk niet kunnen dat daar Ryan samen met de ps fans over gaat zeuren
Kijk naar Spider-Man de nieuwe Final Fantasy en daar bovenop geld geven om iets niet op Xbox of later uit te brengen
In het verleden had je exclusieve content voor PlayStation
Was dat dan eerlijk ?
Allemaal vergeten ?
Zo van “laten we het daar niet over hebben”

Als het dan zo zou zijn dat cod niet meer op ps zou komen dan is dat maar zo en dan koop ik het systeem waar het op draait (legaal te verstaan)

Dat doen we nu ook voor de Mario games indien we legaal willen spelen

Maar ik vind het gewoon belachelijk om vinger te wijzen als je zelf als jaren hetzelfde doet en daar bovenop altijd zeurt Xbox heeft geen exclusieven

Over 4 dagen weten we het en voor mij mag de deal gewoon doorgaan

Terug
Bovenaan