Minst/meest gebruikte optie op je wagen.

Ik had het op mijn vorige, maar op mijn huidige, waar ik de verwarming/koeling op voorhand kan opzetten gebruik ik het eigenlijk niet meer.

Als het 22° in de wagen is, is dat stuur ook al wel warm, of toch zeker niet oncomfortabel koud!

Als er één optie is (eigenlijk niet echt een optie, is standaard op bijna elke hybride/elektrische wagen) die ik echt nooit meer ga kunnen missen, dan is het echt wel die pre-klimatisatie!

Het moet nog niet echt koud zijn om echt wel super te zijn om snel je jas op de achterbank te smijten en in die warme zetel neer te ploffen!
Tot je sneeuwkettingen moet installeren :p

Meest:
Cruise control: na enkele debiele snelheidsboetes juist boven de limiet staat dat ding tegenwoordig zelfs in zone 30's nog aan om, na correctie, net onder de limiet te zitten.
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor + achter
Bluetooth met spraakherkenning voor nummerkeuze
Android auto voor Waze

Minst:
Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel: dat ding dimt naar mijn mening geregeld niet genoeg waardoor ik die alsnog manueel moet draaien...
Ingebouwde GPS: nodig voor infotainment upgrade met android auto
Automatisch inparkeren: letterlijk nog nooit gebruikt
Snelheidsbegrenzer: gebruik CC in de plaats

Dode hoek sensoren, lane assist, start/stop, automatische ruitenwissers/lichten, elektrisch inklapbare zijspiegels en dergelijke hebben allemaal wel ergens hun nut maar zitten tussenin qua nut.

Meeste:
- Zetelverwarming
- Bluetooth (voor Spotify en handsfree bellen)
- GPS (gebruik ik ook nog, ookal is die verouderd)
- Start/stop (met een handgeschakelde bak is dat veel handiger, imho)
- 360° parkeersensoren
- CC (vooral bij langere afstanden)
- Automatisch dippende rechterspiegel (om borduren niet te raken bij parkeren)
- keyless locking (is vooral handig om niet telkens de sleutel uit men zak te halen om de wagen
op slot te doen nadat ik uitgestapt ben)

Minste:
Automatisch parkeren (systeem is niet flawless en durft wel eens raar doen)

Dippende spiegel en automatisch op slot gaan na het uitstappen heb ik zelf wel moeten coderen met VCDS.

Meest:
  • Harman Kardon (zou ni zonder kunnen/willen)
  • Infotainment (moet toch iets uit die speakers laten komen)
  • Verwarmde zetels (wel leuk in de vrieskou)
  • Auto-H 'switch' staat altijd aan, ferm gemakkelijk
  • Regensensor op de voorruit, die manuele hendel wordt eigenlijk nog nauwelijks gebezigd (buiten in de carwash om ze af te zetten ;))
  • Parkeersensoren & achteruitrijcamera gebruik je automatisch uiteraard, want schieten automatisch aan
  • Comfort access, heel handig (nooit nog manueel de sloten openen)

Minst:
  • Schakelpaddles aan het stuur (zo een keer om te proberen, sinds dien nooit meer)
  • Dual zone climate control (altijd sync)
  • Connected Apps (weerbericht etc. Bezig je zo eens om te proberen en dan nooit meer)
  • DAB Tuner (altijd eigen tunes zitten eigenlijk), idem dus gewoon radio tout cours
  • CC (heb geen adaptive CC voor file schuiven, bezig het eigenlijk ook nooit om te rijden)
  • Voorklimatisering (denk er letterlijk nooit op tijd aan)
  • Auto-park assist stuff
  • Memory v/d electrische zetels (enige chauffeur)
  • Alles van smartphone integratie, buiten het bellen zelf
  • Eco drive-mode (euuuh ... why?)

In zake dat start/stop systeem ... dat blijft gewoon aan staan hoor. Eens tot stilstand gekomen neemt de wagen de rem over, valt de motor uit & zijn mijn voeten vrij. Wil ik terug vertrekken moet ik maar op de gas duwen & we zijn weer vertrokken.
In 't geval dat je sportief wil doen zet je de versnellingspook in 'S' & dan is er geen start/stop meer. Blijft de motor gewoon draaien om een stoplichtsprintje te doen. :ROFLMAO:

Denk dat ik 't meeste waarschijnlijk wel gecovered zal hebben. Rij al 11 maand zo goed als niet meer, buiten eens om eten te bollen, dus jah. Veel km's doen we al helemaal niet meer.
Over 't algemeen bezig ik de meeste opties die er expliciet op gezet geweest zijn. Veel dingen die ik niet gebruik zijn standaard of kleinere dingen.

Je merkt wel dat de veiligheidssystemen noch bij meest, noch bij minst staan ... da's omdat ik 0,0 van die systemen op de wagen heb zitten.
Geen lane assist toestanden etc. Als ik met de wagen rij, dan rij ik met de wagen, niet de wagen met zichzelf. :sneaky:

Even (on)veilig als elke elektronische sleutel.
Net niet, bij een gewone sleutel moet je manueel op een knop drukken vooraleer die zendt.
Bij comfort access is er altijd iets dat uitzendt.
Maar of ze tegenwoordig nog zo onveilig zijn als in het begin, weet ik nu ook weer niet.

Net niet, bij een gewone sleutel moet je manueel op een knop drukken vooraleer die zendt.
Maar of ze tegenwoordig nog zo onveilig zijn als in het begin, weet ik nu ook weer niet.
Gemakkelijk op te lossen met een RFID blocker. Gebruik ook zoiets voor mijn sleutels.

Die headup display die de snelheid projecteert op de achterbumper van die slak voor je vind ik wel handig.

Gemakkelijk op te lossen met een RFID blocker. Gebruik ook zoiets voor mijn sleutels.
Thuis dan? Want als je die gebruikt als je bij de auto bent, haal je heel het nut er van onderuit.
Euuuuh ... vergeet niet dat de 'gewone knoppen' van die sleutel vele tientallen meters ver uitzenden.
't Is niet de eerste keer dat ik tegen kom dat ik pakweg bij iemand op bezoek ben, en daar dus binnen ben met de wagen 'op den hof' (dus niet ver van mij) en dat ik tegen dat ik vertrek merk dat ineens m'n deuren open zijn. Of zelfs al gehad dat de koffer open is.

Basically tijdens 't in de zetel zitten of zoiets dat die knoppen ingedrukt geweest zijn. Bij m'n pa zal dat zijn tijdens het biljarten, no doubt.

Die comfort access ... je moet er letterlijk PAL TEGEN staan of 't pakt niet.
1m? Da's al te ver. Deuren gaan niet open.
In de wagen? Da's te dicht ... deuren gaan niet open voor carjackers. :ROFLMAO:

Euuuuh ... vergeet niet dat de 'gewone knoppen' van die sleutel vele tientallen meters ver uitzenden.
't Is niet de eerste keer dat ik tegen kom dat ik pakweg bij iemand op bezoek ben, en daar dus binnen ben met de wagen 'op den hof' (dus niet ver van mij) en dat ik tegen dat ik vertrek merk dat ineens m'n deuren open zijn. Of zelfs al gehad dat de koffer open is.

Basically tijdens 't in de zetel zitten of zoiets dat die knoppen ingedrukt geweest zijn. Bij m'n pa zal dat zijn tijdens het biljarten, no doubt.

Die comfort access ... je moet er letterlijk PAL TEGEN staan of 't pakt niet.
1m? Da's al te ver. Deuren gaan niet open.
In de wagen? Da's te dicht ... deuren gaan niet open voor carjackers. :ROFLMAO:
Ja maar blijkbaar zijn er manieren dat ze dat signaal van uwe sleutel kunnen oppikken en kopiëren terwijl ze bij uw deur staan. Ma whatever ben ervoor verzekerd.

Zou het mss al helpen om m'n sleutels in een alu doosje te bewaren ofzo?

Ja maar blijkbaar zijn er manieren dat ze dat signaal van uwe sleutel kunnen oppikken en kopiëren terwijl ze bij uw deur staan. Ma whatever ben ervoor verzekerd.

Zou het mss al helpen om m'n sleutels in een alu doosje te bewaren ofzo?
Ik heb die berichten ook al in de gazet zien verschijnen. Heel uitzonderlijk wel wss, want kom je niet veel tegen.

Ze moeten u weliswaar wel al 'targeten', want 't is niet dat de eerste de beste gouwdief die apparatuur in z'n zakken zitten heeft. En voor zover ik nog herinner moeten uw sleutels al dicht genoeg bij de voordeur of iets dergelijks liggen om überhaupt voldoende signaal te hebben om te versterken.

Anyway ... in mijn geval is er thuis sowieso al geen sprake van want m'n wagen staat heel wat verdiepen lager op de -1. No way dat m'n sleutel zo ver ooit zal komen. ;)

Terug
Bovenaan