Zijn dat opties?Nooit: sigaretten aansteker en stuur
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn dat opties?Nooit: sigaretten aansteker en stuur
Nooit voor gehad, eerlijk gezegd. Als ik thuis ben steek ik mijn sleutel in zo'n anti-RFID zakje aan een haak in de gang en als ik bij vrienden ben leg ik mijn sleutels en portefeuille op de tafel o.i.d.Euuuuh ... vergeet niet dat de 'gewone knoppen' van die sleutel vele tientallen meters ver uitzenden.
't Is niet de eerste keer dat ik tegen kom dat ik pakweg bij iemand op bezoek ben, en daar dus binnen ben met de wagen 'op den hof' (dus niet ver van mij) en dat ik tegen dat ik vertrek merk dat ineens m'n deuren open zijn. Of zelfs al gehad dat de koffer open is.
Basically tijdens 't in de zetel zitten of zoiets dat die knoppen ingedrukt geweest zijn. Bij m'n pa zal dat zijn tijdens het biljarten, no doubt.
Die comfort access ... je moet er letterlijk PAL TEGEN staan of 't pakt niet.
1m? Da's al te ver. Deuren gaan niet open.
In de wagen? Da's te dicht ... deuren gaan niet open voor carjackers.![]()
Letterlijk getest op factcheckers vorig seizoen.Ik heb die berichten ook al in de gazet zien verschijnen. Heel uitzonderlijk wel wss, want kom je niet veel tegen.
Ze moeten u weliswaar wel al 'targeten', want 't is niet dat de eerste de beste gouwdief die apparatuur in z'n zakken zitten heeft. En voor zover ik nog herinner moeten uw sleutels al dicht genoeg bij de voordeur of iets dergelijks liggen om überhaupt voldoende signaal te hebben om te versterken.
Anyway ... in mijn geval is er thuis sowieso al geen sprake van want m'n wagen staat heel wat verdiepen lager op de -1. No way dat m'n sleutel zo ver ooit zal komen.![]()
Is dat zo? Het lijkt mij logischer dat die continu luistert of de auto in de buurt is en dan pas zijn signaal zendt.Die sleutels blijven een signaal uitzenden ookal sta je niet dicht bij de wagen.
Naar mijn weten was het de sleutel. De wagen is enkel ontvanger.Is dat zo? Het lijkt mij logischer dat die continu luistert of de auto in de buurt is en dan pas zijn signaal zendt.
En dat de auto degene is die continu uitzendt, want die heeft ook de grootste batterij.
Minst gebruikt: de 2 zone klimaatregeling. Die temperatuur moet links als rechts gelijk zijn!

Lijkt me echt niet logisch. De auto heeft genoeg batterij capaciteit om continu uit te zenden. En als de sleutel dan in bereik komt, geeft die een antwoord.Naar mijn weten was het de sleutel. De wagen is enkel ontvanger.
Mijn vrouw heeft daar nog nóóit over geklaagd. Zal persoonlijk zijn zeker?Vind ik wel raar. Dus als uw vrouw of vriendin naast u zit, gij hebt het goed en zij te koud, dan moet het maar warmer voor u ook?
Rare mensen hier. Ik zal maar niet over mijn quad zone klima beginnen zeker?![]()
Logisch of niet, toch is het zo. Als de sleutel niet zou uitzenden kunnen ze het signaal niet high-jacken om via tablet de wagen open te doen.Lijkt me echt niet logisch. De auto heeft genoeg batterij capaciteit om continu uit te zenden. En als de sleutel dan in bereik komt, geeft die een antwoord.
Als de sleutel continu zou moeten uitzenden, zou die batterij toch niet zo lang meegaan.
Al vind ik er geen bronnen van hoe het precies in elkaar zit.
En blijkbaar zit er tegenwoordig ook een bewegingsensor in de sleutel, om zo'n diefstal tegen te gaan.
Zonder beweging gaat die dus ook niet meer werken.
We komen over het algemeen wel overeen wat temperatuur betreft. Als vriendin het koud heeft zet ze eerder de zetelverwarming op.Vind ik wel raar. Dus als uw vrouw of vriendin naast u zit, gij hebt het goed en zij te koud, dan moet het maar warmer voor u ook?
Rare mensen hier. Ik zal maar niet over mijn quad zone klima beginnen zeker?![]()
Heb je daar een bron voor?Logisch of niet, toch is het zo. Als de sleutel niet zou uitzenden kunnen ze het signaal niet high-jacken om via tablet de wagen open te doen.
Als de wagen lang stil staat en continu een signaal zou uitzenden zou de batterij van de wagen ook platgaan.
Zo'n signaal van de sleutel is miniem, dus veel batterij vreet dat niet.
Zijn genoeg bronnen online die dat bevestigen.Heb je daar een bron voor?
Want je kan het signaal gewoon hijacken door het signaal van de auto te kopiëren en in de buurt van de sleutel te houden hé.
En de batterij van de auto is nu toch van een totaal ander kaliber dan dat mini batterijtje in je sleutel. Dat uitzenden is twee keer niets voor een auto batterij, terwijl in je sleutel zal dat toch wel een serieus verschil maken lijkt me.
HOE GAAN CRIMINELEN TE WERK?
Omdat keyless entry systemen gebruik maken van een sleutelcode die de auto detecteert op het moment dat de sleutel binnen het bereik is, is dit systeem erg makkelijk te hacken. Criminelen versterken het signaal dat de sleutel van de auto uitzend met een zelfgemaakte of gehuurde versterker, de auto gaat zonder problemen of sporen open en er zal zelfs geen alarm klinken, hierdoor hebben criminelen vrij spel.
Het klinkt idd niet logisch.