Veel bedrijven die geen parking meer voorzien voor de werknemers, toch? Mijn vrouw betaalt ook gewoon 15 of 20 euro parkeerkosten als ze naar kantoor gaat (wat niet elke dag is, en nog minder vaak met de auto) omdat de werkgever geen parkeerplaatsen meer voorziet. Je kan daar op vloeken maar dat is gewoon deel van het pakket toch.
10K + af en toe eens je parking betalen of 5K + elke dag gratis parking, om maar te zeggen dat parking of trein of x of y niet dé factor gaan zijn of je een bepaalde job wil doen of niet. Verloning is een totaalpakket.
Goh, ik heb nog nooit moeten betalen voor de parking aan ons kantoor (en nu kantoren). Dus ik betaal enkel parking als men mij naar klanten stuurt waar dat geldt. En over 't algemeen is dat omdat er geen parking is 'in 't stad', dus moet je in een ondergrondse/toren parking gaan staan. Zoals bv. in centrum Gent.
Ik schreef het eerder al, 't is al 27,5 EUR/dag aan parking Gent St-Pieters, de parking van 't station.
't Gebeurd tegenwoordig niet vaak meer, maar in 't verleden maar al te vaak dat ik dag in, dag uit bij klanten moest.
Ook al zou ik dat op vandaag liever niet meer doen, al zeker niet naar Brussel of A'pen, dat zou dan pakweg 550 EUR netto parking zijn per maand, dus gemakkelijk >1100 EUR bruto.
Dus euuuh, als ge dat op voorhand weet, dan ja ... da's een reden om de job te weigeren naar mijn inziens.
Ik heb nl. nog geen enkel aanbod gehoord waar men mij +1K extra geeft voor 'onkosten' zoals parking.
In uw extremum, 10K + hier en daar zelf parking betalen VS 5K + parking vergoed, OK. Maar da's de realiteit toch niet?
Als je de sollicitatie toer opgaat zullen het eerder gelijkaardige 'marktconforme vergoeding' aanboden zijn (zoals men dat graag noemt), waar de afwezigheid van parking aan de hoofdwerkplek toch wel eens de doorslag kunnen geven. Hoe meer je op kantoor moet zijn, hoe erger uiteraard. Alsook de kost van het parkeren where ever je moet zijn.
Nuja, 't is dan ook bijna 2 decennia geleden dat ik nog gesolliciteerd heb & 't is nu niet dat de collega's die vertrekken alles uit de doeken doen als je erover spreekt. So who knows.
Voor een full remote positie, waar je mss 1 keer per maand ginder moet zijn, fine, whatever weet ge. Dan zal je minder gewicht geven aan locatie wss. Maar voor wat ik lees wordt dit almaar zeldzamer.
Een realistischer voorbeeld zal zijn dat men in die situatie gewoon iets voorziet qua parking. Niet noodzakelijk dat proberen verrekenen in een bruto loon.
Bv. de ambtenaren die in Gent werken op 't VAC hebben een eigen verdieping (de -3) in parking St-Pieters. 'k Denk dat ze daar gewoon in kunnen met hun badge, zonder extra kosten. En ik verwacht niet dat dat een apart line item is op hun loonfiche.
Net zoals je met een badge van de mannekes van de treinsporen kan parkeren op elke parking van Infrabel.