Goeienavond beste muziekvriendjes,
Wat doet een nostalgische muziekliefhebber op een zondagavond? Behalve mijmeren en als het nieuws voorbij komt eens zuchten 'vroeger was het toch allemaal beter', maakt die inderdaad een nieuwe thread om zoete herinneringen op te halen aan het jaar 2006. Want dat is nu ook alweer 20 jaar geleden. Een goed jaar geleden is de vorige thread een stille dood gestorven na 5 pagina's nostalgie. Dus hoog tijd om 2006 te herdenken door samen rond het digitale kampvuur te gaan zitten.
Voor mij zijn volgende albums bijgebleven:
Singles:
Eerste die ik moet aan denken is Live With Me van Massive Attack. Zeer mooi nummer dat ze hadden gemaakt voor hun verzamelcd uit dat jaar. Toppertje.
Anderen waar ik aan denk zijn de typische singletjes voor op de fuiven toen: The Egg - Walking Away (Tocadisco remix), Fairmont - Gazebo, Tiga - You Gonna Want Me en Tomas Anderson - Washing Up (Tiga remix).
Muziek werd toen nog altijd geconsumeerd door een mix van CD's gekocht in Brabo Antwerpen, BIlbo, Extrazone, Free Record Shop... en het sharing is caring principe op Soulseek
.
Wat doet een nostalgische muziekliefhebber op een zondagavond? Behalve mijmeren en als het nieuws voorbij komt eens zuchten 'vroeger was het toch allemaal beter', maakt die inderdaad een nieuwe thread om zoete herinneringen op te halen aan het jaar 2006. Want dat is nu ook alweer 20 jaar geleden. Een goed jaar geleden is de vorige thread een stille dood gestorven na 5 pagina's nostalgie. Dus hoog tijd om 2006 te herdenken door samen rond het digitale kampvuur te gaan zitten.
Voor mij zijn volgende albums bijgebleven:
- Tool - 10,000 Days: mijn kennismaking met Tool,
- Burial - Burial,
- Thom Yorke - The Eraser: niet top eigenlijk maar om nostalgische redenen zet ik het nog wel eens op,
- Squarepusher - Hello Everything: vond ik indertijd leuk maar heeft maar even geduurd. De laatste jaren heeft het mijn pad weer gekruist en vind ik het een heerlijk album,
- Ellen Allien & Apparat - Orchestra Of Bubbles: weer eentje leren kennen via Focus Knack toen. Van beide artiesten apart ken ik niets. Maar de samenwerking was (en is eigenlijk nog altijd) top. Leuk album,
- Daan - The Player: ook nog altijd zeer fijn om op te zetten. Bombastisch en over the top bij momenten maar het titelnummer is nog altijd van een zeer grote schoonheid,
- Admiral Freebee - Wild Dreams Of New Beginnings: laatste album dat ik echt nog veel heb beluisterd van hem. Daarna minder gevolgd. Rustiger als zijn vorige 2 albums,
- Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not: sja, de topper uit dat jaar. Retestrak, snel, hard, alles wat ik als 18-jarige toen nodig had. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ze daarna eigenlijk ook niet meer gevolgd heb buiten de gekende singles. Maar dit album staat nog altijd als een huis. Nog niks aan kracht ingeboet na 20 jaar.
Singles:
Eerste die ik moet aan denken is Live With Me van Massive Attack. Zeer mooi nummer dat ze hadden gemaakt voor hun verzamelcd uit dat jaar. Toppertje.
Anderen waar ik aan denk zijn de typische singletjes voor op de fuiven toen: The Egg - Walking Away (Tocadisco remix), Fairmont - Gazebo, Tiga - You Gonna Want Me en Tomas Anderson - Washing Up (Tiga remix).
Muziek werd toen nog altijd geconsumeerd door een mix van CD's gekocht in Brabo Antwerpen, BIlbo, Extrazone, Free Record Shop... en het sharing is caring principe op Soulseek
.