Ik denk dat in Musks ogen het moet lukken met 3000 personeelsleden, ze moeten maar mee zijn. Wie dat niet is, vliegt buiten. Het zal stormachtig zijn maar hij verwacht binnen enkele maanden dat hij zijn dream team en lean machine heeft dat dan jaren soepel draait.

Ik blijf ook sceptisch, Twitter is ondertussen een mastodont. En die blue checkmark is dan nog de kleinste van de grote veranderingen, hij wil er een super app van maken waarmee je alles kunt doen (kopen, onderling betalen, ...). Daar hebben ze binnen Twitter geen ervaring mee, hoe ze dat uit hun mouw gaan schudden is een groot vraagteken.
1623900306_untitled-design-2021-06-17t085747.057.png

Ik blijf ook sceptisch, Twitter is ondertussen een mastodont. En die blue checkmark is dan nog de kleinste van de grote veranderingen, hij wil er een super app van maken waarmee je alles kunt doen (kopen, onderling betalen, ...). Daar hebben ze binnen Twitter geen ervaring mee, hoe ze dat uit hun mouw gaan schudden is een groot vraagteken.
Als Musk Paypal integreert met Twitter? Enig probleem is de veiligheid want mij lijkt Paypal een stuk onveiliger als je bvb. opt-in apps hebt met Twitter of volledig integreert tot één iets.

Sociale media zijn sowieso een uitdaging en op korte tijd is zodanig veel veranderd dat wij als mens het maatschappelijk en psychologisch eigenlijk niet meer kunnen bijbenen. Er zit veel toekomst op, en controle v. sociale media is belangrijk, zoals te zien is bij de toekomstplannen van Meta ook.

Musk heeft gewoon gelijk, maakt meer sense, zowel uit ethisch als uit commercieel perspectief. Andere sociale media werken vaak al zo, zoals bijvoorbeeld discord nitro. Valt ook eigenlijk meer uit te halen als bedrijf.
Hoezo is het ethisch om geen onderscheid meer te maken tussen de echte accounts en nepaccounts die zich voordoen als echte, om hun nepnieuws te kunnen verspreiden en het nog moeilijker te maken om in een eerste oogopslag te zien hoe de vork in de steel zit?

Hoezo is het ethisch om geen onderscheid meer te maken tussen de echte accounts en nepaccounts die zich voordoen als echte, om hun nepnieuws te kunnen verspreiden en het nog moeilijker te maken om in een eerste oogopslag te zien hoe de vork in de steel zit?
Nepnieuws kan toch gecountered worden met feiten en argumenten? Wat heeft dat blauwe vinkje daar nu mee te maken?
Om even te verduidelijken...
https://www.pcmag.com/news/verified...-an-all-time-high-amount-of-fake-news-in-2020
Een blauw vinkje doet bitter weinig aan fake news vrees ik. Ik kan wel inkomen dat bekende personen nu wel meer last gaan hebben van copycats maar daar kan dan een ander systeem voor uitgedokterd worden.
Anderzijds denk ik ook wel dat een monthly subscription met een identiteit vergezeld zal worden op basis van bankgegevens/creditcard. Gedaan met de wegwerp accounts/mailadressen die fake news posten.

Laatst bewerkt:

Ik krijg zo het gevoel dat Musk een dezer dagen serieus gaat crashen op een of andere manier.
Gewoon omwille van zijn vreemder en vreemder gedrag.

En als ik nu een twitter-werknemer was die niet ontslagen was, zou ik volop aan het zoeken zijn naar een andere job. Je wil daar toch niet blijven werken, voor een baas die dit soort fratsen uithaalt met zijn werknemers.

Ik denk dat in Musks ogen het moet lukken met 3000 personeelsleden, ze moeten maar mee zijn. Wie dat niet is, vliegt buiten. Het zal stormachtig zijn maar hij verwacht binnen enkele maanden dat hij zijn dream team en lean machine heeft dat dan jaren soepel draait.

Neem eender welk bedrijf met 7500 werknemers en snij daar van vandaag op morgen de helft aan werkkrachten weg. Dat destabiliseert het bedrijf toch? Er zal wel vet aan gezeten hebben. Maar je maakt mij niet wijs dat bij Twitter voor 3500 koppen aan De Collega's rondliepen.

Ik voorspel initieel geen merkbare impact maar laat ons over enkele maanden eens kijken hoe stabiel het platform nog draait.

Nepnieuws kan toch gecountered worden met feiten en argumenten? Wat heeft dat blauwe vinkje daar nu mee te maken?
Om even te verduidelijken...
https://www.pcmag.com/news/verified...-an-all-time-high-amount-of-fake-news-in-2020
Een blauw vinkje doet bitter weinig aan fake news vrees ik. Ik kan wel inkomen dat bekende personen nu wel meer last gaan hebben van copycats maar daar kan dan een ander systeem voor uitgedokterd worden.
Anderzijds denk ik ook wel dat een montly subscription met een identiteit vergezeld zal worden op basis van bankgegevens/creditcard. Gedaan met de wegwerp accounts/mailadressen die fake news posten.

Blue checkmarks is gewoon een paid service maken. More dollars.

En betere advertising revenue aangezien een paid account meer waard is.

Aangezien Twitter dagelijks verlies draait, zijn die ontslagen toch niet zo verrassend?
Nop.

Neem eender welk bedrijf met 7500 werknemers en snij daar van vandaag op morgen de helft aan werkkrachten weg. Dat destabiliseert het bedrijf toch? Er zal wel vet aan gezeten hebben. Maar je maakt mij niet wijs dat bij Twitter voor 3500 koppen aan De Collega's rondliepen.
Bwa. Ik werk in een 15k bedrijf. Hier lopen ook dinos rond die 0 bijdragen. Die lopen daar rond omdat ze daar al 20y rondlopen.

Zolang ze niemand lastigvallen, blijven ze niks doen en worden ze op de parking gezet.

Niemand wil niemand bruskeren, dus niks verandert. Moest er ooit een overname komen en er komt een extern mgmt team die geen legacy shizzle heeft, kan vlotjes 20-30% van volk buiten flikkeren.

Ik voorspel initieel geen merkbare impact maar laat ons over enkele maanden eens kijken hoe stabiel het platform nog draait.
Zal wel meevallen. Allemaal woke shit "transparancy manager" of andere bullshit jobs. De devs gaan ze wel houden.

Meeste gaan ook wel dik gecasht hebben met aandelen/opties. Everybody happy.

As usual. Het is kiezen tussen "goed bedrijf om te werken" of "goed bedrijf als aandeelhouder "

Ik krijg zo het gevoel dat Musk een dezer dagen serieus gaat crashen op een of andere manier.
Gewoon omwille van zijn vreemder en vreemder gedrag.
Ik herken het gedrag en hij is volgens mij bipolair. Het ene moment manisch en het andere zwaar depressief.

Een ongeleid projectiel waar geen staat op valt te maken met de gekste fratsen.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen nuttig, nodig, handig … aangezien hooguit 20% van alle jobs nodig zijn, in deze sector wellicht nog veel minder die echt nodig zijn, zou me niet verbazen dat alles relatief loopt als je 95% zou ontslaan - wie heb je nodig om alles gewoon te laten draaien?

Eigenlijk is het bedrijf ook gewoon overbodig natuurlijk, of het winstgevend kan zijn - wellicht wel, je kan wel rijk worden met tiktok, onlyfans, … dus ja

Ik denk dat dat toch vooral merkbaar gaat zijn aan de moderatie op het platform, dat Twitter een vuilbak gaat worden (dat is het al). Ik denk dat het platform zelf wel stabiel blijft (hardware/softwarematig), daar hebt ge geen duizend man voor nodig. Te zien hoe hard ze bij hun IT afdeling gaan snoeien.
Natuurlijk als Musk afkomt met onrealistische deadlines voor zijn nieuwe features, dan kan de stabiliteit van het platform daar zeker onder leiden.

Ik herken het gedrag en hij is volgens mij bipolair. Het ene moment manisch en het andere zwaar depressief.

Een ongeleid projectiel waar geen staat op valt te maken met de gekste fratsen.

Hij heeft toch een heel groot ego maar volgens mij is het eerder een narcist. Iemand die manisch depressief is, is meestal niet manisch, maar heeft het grootste deel van de tijd normale en depressieve perioden. En het gedrag van iemand die manisch is, wijkt ook sterk af van die persoon zijn normaal gedrag. Die zal bijvoorbeeld in een manische periode wekenlang nog maar een uur slapen per nacht en aan allerlei grootse projecten beginnen, terwijl die anders down to earth is en 8u per nacht slaapt, of de ganse dag in zijn bed ligt als hij depressief is.

Laatst bewerkt:
Het gaat er mij om dat gewone gebruikers zoals jij en ik ook recht hebben op een vinkje.

Voila, wie geen 8 euro per maand kan dokken, kan ook niet verified geraken. Zo sluit ge bepaalde mensen uit op uw platform.
Diezelfde mensen zijn nu ook al niet geverifieerd hé. Wie van jullie heeft er discord nitro op de bg discord? Voelen jullie je uitgesloten op discord? Niemand die zegt "bol het af" als je dat vinkje niet hebt.

Terug
Bovenaan