Iedereen heeft het over de inhoud van de tweet in post #143. Jij begint over iets anders.
Dus ik vroeg waar je het precies over had in je vagere post. Maar dus die tweet in post 143:

NEW: Twitter is planning to start charging $20 a month for verification. It’s Elon Musk’s first big project.
Oh, and the team building it was told they will all be fired if they don’t meet a launch deadline of November 7th.

Letterlijk de eerste 7 volgende reacties gaan over het ontslag. Hoezo begin ik precies of er iets anders?
Je mag ook reageren op de inhoud, hoor. Ik zou dat zelfs een pak liever hebben. Namelijk: Wat is het stuk dat je niet gelooft, dan? Dat hij dreigt met ontslagen? Zoals je in de post boven mij ziet, zijn er verschillende bronnen die dat bevestigen.

En good luck dan om mensen te vinden die voor u willen werken met zo'n mentaliteit.

Volg jij SpaceX en tesla een beetje? Zowat elke topprogrammeur en engineer willen daar gaan werken. Van het voetvolk weet ik het niet zo, maar qua werkomgeving voor al die slimme types zijn dat wel de absolute topbedrijven.

Letterlijk de eerste 7 volgende reacties gaan over het ontslag. Hoezo begin ik precies of er iets anders?
Je mag ook reageren op de inhoud, hoor. Ik zou dat zelfs een pak liever hebben. Namelijk: Wat is het stuk dat je niet gelooft, dan? Dat hij dreigt met ontslagen? Zoals je in de post boven mij ziet, zijn er verschillende bronnen die dat bevestigen.
"The Verge" claimt dat het team die de code schrijft voor de functionaliteit "Twitter is planning to start charging $20 a month for verification".
De bron hiervoor van "The Verge" is "according to people familiar with the matter".
Hiervoor vind ik voorlopig geen betrouwbare bronnen. Andere media regurgiteren voorlopig enkel het braaksel van "The Verge".
Dus daar heb ik mijn twijfels bij.

En dan heb je andere bronnen die aanhalen dat er mogelijks een kwart van het personeel ontslagen word, iets wat Musk in het verleden ook gezegd heeft.
Dat is algemeen geweten en niet echt betwist door iemand?

Waarom is iedereen mee en jij precies niet?

"The Verge" claimt dat het team die de code schrijft voor de functionaliteit "Twitter is planning to start charging $20 a month for verification".
De bron hiervoor van "The Verge" is "according to people familiar with the matter".
Hiervoor vind ik voorlopig geen betrouwbare bronnen. Andere media regurgiteren voorlopig enkel het braaksel van "The Verge".
Dus daar heb ik mijn twijfels bij.

En dan heb je andere bronnen die aanhalen dat er mogelijks een kwart van het personeel ontslagen word, iets wat Musk in het verleden ook gezegd heeft.
Dat is algemeen geweten en niet echt betwist door iemand?

Waarom is iedereen mee en jij precies niet?
IMG_5680.png

Kan iedereen dan zo'n blauw dingske krijgen? :unsure:
Zoals ik het begrijp is dat idd nu "te koop". Het blauwe vinkje geeft aan dat je een premium account hebt ipv een gratis account, er zijn wel meer websites die zo opereren. Maar in deze tussenperiode zal het veel verwarring geven omdat nobele onbekenden ineens vinkjes hebben.

Managers at Twitter have instructed some employees to work 12-hour shifts, seven days a week, in order to hit Musk’s aggressive deadlines, according to internal communications. The sprint orders have come without any discussion about overtime pay or comp time, or about job security. Task completion by the early November deadline is seen as a make-or-break matter for their careers at Twitter.

In an atmosphere of fear and distrust, many Twitter employees have stopped communicating with each other on internal systems about workplace issues. What’s more, some of Twitter’s Slack channels have gone nearly silent, multiple employees told CNBC.

gezonde bedrijfscultuur

gezonde bedrijfscultuur
Direct het kaf van het koren scheiden denkt Musk wss. Zo blijven de loyaalste en hardwerkendste over.
Als de CEO denkt dat dit 'de' manier is om er een winstgevend bedrijf van te maken wie zijn wij om dat in vraag te stellen. Tis een prive bedrijf en die doen natuurlijk wat ze willen. Bij tesla en spacex zijn ook zo periodes geweest. De toekomst zal het wel uitwijzen.

De vraag die natuurlijk kan gesteld worden is of dat uitbuiting van de werknemers in de top van de hedendaagse bedrijven (also looking at you amazon) net de reden is waarom ze zo hoog geafficheerd staan. Je kan natuurlijk zulke bedrijven niet runnen zoals een vlaamse of waalse overheid natuurlijk :unsure:

Laatst bewerkt:
De vraag die natuurlijk kan gesteld worden is of dat uitbuiting van de werknemers in de top van de hedendaagse bedrijven (also looking at you amazon) net de reden is waarom ze zo hoog geafficheerd staan. Je kan natuurlijk zulke bedrijven niet runnen zoals een vlaamse of waalse overheid natuurlijk :unsure:
Bij Tesla en SpaceX zie je toch een ongewoon hoge turnover rate en veel burnouts. Zij trekken door hun prestige de meest getalenteerde personen aan die meestal na een jaar of twee volledig uitgeperst weer worden uitgespuwd. Of dat betere resultaten oplevert dan een bedrijfscultuur die het welzijn en de gezondheid van de werknemer centraler stelt (bv. Google of Microsoft), betwijfel ik toch enigszins.

Als de CEO denkt dat dit 'de' manier is om er een winstgevend bedrijf van te maken wie zijn wij om dat in vraag te stellen. Tis een prive bedrijf en die doen natuurlijk wat ze willen. Bij tesla en spacex zijn ook zo periodes geweest. De toekomst zal het wel uitwijzen.
Waarom zouden we daar niet kritisch naar mogen kijken? Dat het legaal is binnen de Amerikaanse arbeidswet, betekent niet dat het ook een ethische bedrijfscultuur is. Verder helpt kritiek vaak ook om ongezonde werksituaties te verbeteren, kijk bv. naar de gamesindustrie en de discussies over unionisering, crunch en seksuele intimidatie die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden.

Verder speelt bedrijfsreputatie zeker een rol in mijn keuzes als consument. Elon Musk mag doen wat hij wil met zijn bedrijven maar zijn keuzes beinvloeden wel mijn koop- en surfgedrag.

Bij Tesla en SpaceX zie je toch een ongewoon hoge turnover rate en veel burnouts. Zij trekken door hun prestige de meest getalenteerde personen aan die meestal na een jaar of twee volledig uitgeperst weer worden uitgespuwd. Of dat betere resultaten oplevert dan een bedrijfscultuur die het welzijn en de gezondheid van de werknemer centraler stelt (bv. Google of Microsoft), betwijfel ik toch enigszins.
Spacex is inderdaad een geschift bedrijf om voor te werken. Een leading edge bedrijf met higher stakes dan google of microsoft en laat ons eerlijk zijn dan twitter ook.
Stom voorbeeld, Toen elon musk daar van een jointje geproefd heeft op een dubieuze podcast heeft nasa verplicht om de werknemers een jaar lang @random te laten testen op druggebruik inclusief de CEO. Ik vermoed dat die liever een bugje in windows of android hebben dan op een spacex raket met mensen aan boord. (federal contracts verbieden drugsgebruik trouwens, ongeacht het in sommige staten legaal is)
Waarom zouden we daar niet kritisch naar mogen kijken? Dat het legaal is binnen de Amerikaanse arbeidswet, betekent niet dat het ook een ethische bedrijfscultuur is. Verder helpt kritiek vaak ook om ongezonde werksituaties te verbeteren, kijk bv. naar de gamesindustrie en de discussies over unionisering, crunch en seksuele intimidatie die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden.
Je mag daar zeker kritisch naar kijken maar finaal kan je daar toch weinig short term aan veranderen.
Verder speelt bedrijfsreputatie zeker een rol in mijn keuzes als consument. Elon Musk mag doen wat hij wil met zijn bedrijven maar zijn keuzes beinvloeden wel mijn koop- en surfgedrag.
Ik denk dat de gemiddelde belg (lees de mens zonder salariswagen) sowieso geen tesla kan kopen, ik allezins niet :D en starlink is reteduur met zijn 110 dollar per maand en 599 dollar hardware cost.. Niets voor jan modaal. Die 8 dollar daarentegen is wel iets waar mensen invloed kunnen op hebben.

meanwhile wordt biden reeds flink gefactchecked :S
im-657002

60244-original.png

60243-original-2.png

Laatst bewerkt:
Zoals ik het begrijp is dat idd nu "te koop". Het blauwe vinkje geeft aan dat je een premium account hebt ipv een gratis account, er zijn wel meer websites die zo opereren. Maar in deze tussenperiode zal het veel verwarring geven omdat nobele onbekenden ineens vinkjes hebben.
Musk heeft gewoon gelijk, maakt meer sense, zowel uit ethisch als uit commercieel perspectief. Andere sociale media werken vaak al zo, zoals bijvoorbeeld discord nitro. Valt ook eigenlijk meer uit te halen als bedrijf.

meanwhile wordt biden reeds flink gefactchecked :S

Terecht, de wet is gelijk voor iedereen. Het is niet aan sociale media om politici anders te behandelen dan andere omdat ze deel uitmaken van wat maatschappelijk als meer acceptabel wordt gezien door belanghebbenden.

Terecht, de wet is gelijk voor iedereen. Het is niet aan sociale media om politici anders te behandelen dan andere omdat ze deel uitmaken van wat maatschappelijk als meer acceptabel wordt gezien door belanghebbenden.
Goh ja. Ergens geef ik je wel gelijk maar deze zag ik vandaag ook passeren
https://www.businessinsider.com/fac...ppressed-2022-11?international=true&r=US&IR=T
De overheid kan bepaalde informatie onderdrukken op sociale media onder niet altijd duidelijk voorwendselen. Hier kan ik voorstander van zijn als het helpt met desinformatie te bestrijden. Hoe zou je desinformatie feitelijk anders kunnen aanpakken... Maar ik ben zeker tegenstander als blijkt dat deze uit politieke overwegingen misbruikt wordt. A slippery slope indeed.
Indien die laatste frequent voorvalt verschillen we zoveel niet met China.

Ik ben wel benieuwd hoe Musk deze meer uitgebreide methode van factchecking gaat combineren met zo'n grote ontslagronde.

Ik ben wel benieuwd hoe Musk deze meer uitgebreide methode van factchecking gaat combineren met zo'n grote ontslagronde.
Ik denk dat in Musks ogen het moet lukken met 3000 personeelsleden, ze moeten maar mee zijn. Wie dat niet is, vliegt buiten. Het zal stormachtig zijn maar hij verwacht binnen enkele maanden dat hij zijn dream team en lean machine heeft dat dan jaren soepel draait.

Ik blijf ook sceptisch, Twitter is ondertussen een mastodont. En die blue checkmark is dan nog de kleinste van de grote veranderingen, hij wil er een super app van maken waarmee je alles kunt doen (kopen, onderling betalen, ...). Daar hebben ze binnen Twitter geen ervaring mee, hoe ze dat uit hun mouw gaan schudden is een groot vraagteken.

Terug
Bovenaan