Hij had geantwoord op een tweet van hilary clinton, nota bene, met een link naar dubieuze site waar beweerd werd dat paul pelosi een fout gelopen gay date achter de rug had.
Desbetreffend artikel.
https://www.smobserved.com/story/20...stitute-early-friday-morning/7191.html?m=true

Wat meer info wat betreft die site.
https://mediabiasfactcheck.com/2022/10/30/santa-monica-observer-offline-after-elon-musk-tweet/

Ja als eerste dag CEO kan dat wel al tellen. :unsure: Hij heeft de tweet wel gedelete maar met zo een aantal followers kan hij als ceo blijkbaar toch niet inschatten welke gevolgen zoiets heeft.

Hoe rap kan iemand 45 miljard dollar wegpissen? :p

Wel hilarisch hoe ook Biden zijn tweets eens worden "gefactchecked".

Hij doet met zijn twitter wat hij wil natuurlijk, de mensen blijven wel nog even.
Er is toch geen populair alternatief beschikbaar in het westen.

De eerste poging om er extra aan te verdienen is er al, de blauwe vinkjes bij de accounts worden betalend:
Dat wordt een controversiële beslissing, gaat Marc Van Ranst ervoor betalen en moet de belastingbetaler opdraaien voor al die duizenden politici van lokaal tot landelijk niveau die ook blauwe vinkjes hebben? Dat zal niet zonder slag of stoot gaan.

Deze verandering gaat al over 90 dagen actief (zullen er dus velen hun blauw vinkje verliezen als het door gaat):
Zoals alles met Musk staat nooit iets vast tot de dag dat het ingaat, de man is notoir wispelturig.

Uit dat artikel van The Verge:
Employees working on the project were told on Sunday that they need to meet a deadline of November 7th to launch the feature or they will be fired.
Sowieso lijkt me dat nogal een krappe deadline, al is dat bijna onmogelijk te beoordelen als buitenstaander. Maar erger vind ik nog dat je dreigt met ontslagen als een deadline niet gehaald wordt. Dat lijkt me een staaltje van erbarmelijk slecht leiderschap. Tenzij je de leider bent van Noord Korea, dan past het nog wel in het breder kader.

De eerste poging om er extra aan te verdienen is er al, de blauwe vinkjes bij de accounts worden betalend:
Dat wordt een controversiële beslissing, gaat Marc Van Ranst ervoor betalen en moet de belastingbetaler opdraaien voor al die duizenden politici van lokaal tot landelijk niveau die ook blauwe vinkjes hebben? Dat zal niet zonder slag of stoot gaan.

Deze verandering gaat al over 90 dagen actief (zullen er dus velen hun blauw vinkje verliezen als het door gaat):
Zoals alles met Musk staat nooit iets vast tot de dag dat het ingaat, de man is notoir wispelturig.
Waarom moet de belastingsbetaler opdraaien voor wat politici doen in hun vrije tijd?

Waarom moet de belastingsbetaler opdraaien voor wat politici doen in hun vrije tijd?
Lijkt me dat voor bekendere politici dit onder publiciteit valt en die dat misschien wel kunnen regelen met de partijdotatie (die afhankelijk van de bron royaal tot veel te royaal is).
Voor al de rest lijkt me dat nu ook wel gewoon een privé-kost.

Sowieso lijkt me dat nogal een krappe deadline, al is dat bijna onmogelijk te beoordelen als buitenstaander. Maar erger vind ik nog dat je dreigt met ontslagen als een deadline niet gehaald wordt. Dat lijkt me een staaltje van erbarmelijk slecht leiderschap. Tenzij je de leider bent van Noord Korea, dan past het nog wel in het breder kader.
Die manier van werken (en dreigen) is hoe Musk denkt. In de begindagen van Tesla toen de auto's maar mondjesmaat naar buiten kwamen hebben klokkenluiders al onthuld dat Musk kon schreeuwen, mensen met ontslag boven hun hoofd dreigde en (inefficiënt) micromanagement doorvoerde. Aangezien Tesla ondertussen hoge productiecijfers haalt zal hij denken dat het werkt. Of dat door zijn managementstijl is of ondanks, da's minder duidelijk.

Musk’s first order of business has been figuring out who he wants to keep in Twitter’s engineering organization. On Friday, engineers were asked to print out their recent code contributions from the last 30 to 60 days and bring them to be reviewed by Musk and Tesla engineers.

Managers have been told that the purpose of the reviews is for Musk to see who can work at the speed and efficiency he demands, and that he wants to weed out engineering managers who do not regularly write code. “Managers in software must write great software or it’s like being a cavalry captain who can’t ride a horse!” he tweeted in May.
Goede code schrijven is iets anders dan veel code uitspuwen. Door de programmeurs buiten te gooien gaat de kennis weg. De nieuwe vervangers zullen wss ook heel snel moeten produceren of gaan ook buiten en zo gaat er een hele spiraal zijn. Ik betwijfel of die methode werkt.

Laatst bewerkt:
Die manier van werken (en dreigen) is hoe Musk denkt. In de begindagen van Tesla toen de auto's maar mondjesmaat naar buiten kwamen hebben klokkenluiders al onthuld dat Musk kon schreeuwen, mensen met ontslag boven hun hoofd dreigde en (inefficiënt) micromanagement doorvoerde. Aangezien Tesla ondertussen hoge productiecijfers haalt zal hij denken dat het werkt. Of dat door zijn managementstijl is of ondanks, da's minder duidelijk.

Goede code schrijven is iets anders dan veel code uitspuwen. Door de programmeurs buiten te gooien gaat de kennis weg. De nieuwe vervangers zullen wss ook heel snel moeten produceren of gaan ook buiten en zo gaat er een hele spiraal zijn. Ik betwijfel of die methode werkt.
En good luck dan om mensen te vinden die voor u willen werken met zo'n mentaliteit.

Klinkt voor mij toch heel hard als "nieuwe leider moet heel hard de indruk wekken dat alles anders gaat zijn", gekoppeld dan met het feit dat het Musk is en er daardoor op het brede internet sowieso een hoop mensen extatisch worden bij elke scheet.

Jullie geven wel heel veel waarde aan niet verifieerbare geruchten gepost op een fanboy website zoals "the verge".

"according to people familiar with the matter" Jah..... ok dan...

Wat een absoluut rioolartikel waarin geruchten en meningen worden gerapporteerd als nieuws en feiten. :scream:

Jullie geven wel heel veel waarde aan niet verifieerbare geruchten gepost op een fanboy website zoals "the verge".

Wat een absoluut rioolartikel waarin geruchten en meningen worden gerapporteerd als nieuws en feiten. :scream:
Je hebt helemaal gelijk, maar euhm, was jij nu niet de persoon die een random meme-foto met wat tekst op een betrouwbare bron vond? Die paste wél in je kraam dan?

Wat is het stuk dat je niet gelooft, dan? Dat hij dreigt met ontslagen? Zoals je in de post boven mij ziet, zijn er verschillende bronnen die dat bevestigen. Vanwaar die lachende smiley dan?

Terug
Bovenaan