Ik geef Musk gelijk over de ontslagen. Die Vijaya en Twitter worden daar ondervraagt en je ziet geen enkele vorm van toegeving. Ik zou het zo niet aan mijn hart mogen laten komen want heb zelf geen twitter, maar als je ziet welke macht zo een mensen hebben en als je dan ziet hoe ongelooflijk hypocriet ze zijn. Go Musk go, ook al ben je vaak zelf een flapdrol.

Kan je dat wat meer toelichten? Waarom vind je dat ze moeten toegeven en wat juist en wat vindt je hypocriet? Het ontslag van mensen die vochten voor privacy en tegen government overreach zou ik niet direct toejuichen.

Musk gaat echt geen alles Kan alles mag hellegat creeeren. Hij is daar zelf al op aant terugkomen want nu zijn de marketingdollars voor hem.

Kan je dat wat meer toelichten? Waarom vind je dat ze moeten toegeven en wat juist en wat vindt je hypocriet? Het ontslag van mensen die vochten voor privacy en tegen government overreach zou ik niet direct toejuichen.

Musk gaat echt geen alles Kan alles mag hellegat creeeren. Hij is daar zelf al op aant terugkomen want nu zijn de marketingdollars voor hem.
Ik denk nu niet echt dat twiter een bastion van privacy was. :unsure:
Whistleblower verhalen waarin zou blijken dat buitenlansde inlichtingen werken bij twitter. Dit kan wel een opgeklopt verhaal zijn wegens ontslag.
Dan nog de deal van 150 miljoen die ze gemaakt hebben met de DOJ om uit een 250miljoen lawsuit te geraken.
En dan heb je nog heel dat laptop verhaal waar je je toch vragen bij kan stellen wat twitter zijn politiek sturende rol nu feitelijk was.

Musk heeft geld geroken. Ergens al links en rechts gelezen dat hij richting weibo platform wil gaan. Dat wil zeggen een soort super app waar je alles mee kan doen. Met Weibo kan je online bankieren, online shoppen, fysiek en online betalen, taxis bestellen, spelletjes spelen en uiteraard het sociale media aspect.

nuja #care... een twitteraccount heb ik nooit gehad. :D

Het zal er nu in ieder geval niet beter op worden. Door de buy out is nu alle data in handen van een prive bedrijf. Musk zal wel terug publiek gaan als hij slaagt er iets van te bakken maar zijn ego zal waarschijnlijk niet toelaten dat het lager genoteerd zou staan dan wat het vandaag waard is. Twitter is geen Amazon of Google. Ze hebben niet de infrastructuur en ik denk ook niet de capaciteiten om zo'n app tot mainstream te pushen. Door Musk's imago gaat het ook moeilijk zijn de app zoveel data toe te vertrouwen.

Het zal er nu in ieder geval niet beter op worden. Door de buy out is nu alle data in handen van een prive bedrijf. Musk zal wel terug publiek gaan als hij slaagt er iets van te bakken maar zijn ego zal waarschijnlijk niet toelaten dat het lager genoteerd zou staan dan wat het vandaag waard is. Twitter is geen Amazon of Google. Ze hebben niet de infrastructuur en ik denk ook niet de capaciteiten om zo'n app tot mainstream te pushen. Door Musk's imago gaat het ook moeilijk zijn de app zoveel data toe te vertrouwen.
Twitter was al een privé bedrijf en blijft dat, wat er verandert is dat de aandelen niet langer publiek verhandeld worden. Qua data verandert dat echter niks, de regels voor publiek verhandelde bedrijven gaan over bescherming van minderheidsaandeelhouders en correcte informering van de markten over financiële prestaties.

Twitter hoeft nu geen publieke verantwoording meer af te leggen en de raad van bestuur is veel machtiger geworden. Met Musk als koning heb je geen idee wat er met je data allemaal staat te gebeuren.

Twitter hoeft nu geen publieke verantwoording meer af te leggen en de raad van bestuur is veel machtiger geworden. Met Musk als koning heb je geen idee wat er met je data allemaal staat te gebeuren.
De raad van bestuur lijkt me net minder machtig geworden. De RvB van beursgenoteerd bedrijf is typisch veel machtiger door een gefragmenteerd eigenaarschap waar geen enkele individuele eigenaar zijn wil kan doorvoeren en de effectieve macht meer bij de RvB en de CEO komt. Niet Beursgenoteerde bedrijven hebben typisch (zoals hier zeker) een geconcentreerd eigenaarschap waarbij de eigenaars logischerwijs alles te zeggen hebben.

Die publieke verantwoording is ook gewoon verantwoording aan de publieke aandeelhouders over wat ze met hun geld gedaan hebben. Het is niet alsof Twitter ooit verantwoording heeft moeten afleggen ik jou en mij over wat ze gedaan hebben op vlak van privacy.

Laatst bewerkt:
Ik geef Musk gelijk over de ontslagen. Die Vijaya en Twitter worden daar ondervraagt en je ziet geen enkele vorm van toegeving. Ik zou het zo niet aan mijn hart mogen laten komen want heb zelf geen twitter, maar als je ziet welke macht zo een mensen hebben en als je dan ziet hoe ongelooflijk hypocriet ze zijn. Go Musk go, ook al ben je vaak zelf een flapdrol.

Heb je heel dat interview wel bekeken? Het is toch allemaal zo simpel niet als Vijaya is de typische linkse libtard wokowarrior en Musk is de white knight for free speech. Vijaya geeft hier zelfs letterlijk toe dat ze moeten bijleren

De lijn ligt vaak daar waar we oversteken tussen algemene maatschappelijke commentaar en individuele harassment. En dat kan in een gesprek op een platform waar je moet communiceren met 140 karakters heel snel gebeuren. Op dit forum zie je dat ook af en toe. En hier wordt er meestal met respect voor context gesproken.

Mijn buikgevoel zegt dat Twitter met Musk aan het roer het niet beter zal doen.

Musk zijn plan is toch al min of meer bekend?

Hij wou er toch een soort van "WeChat" van maken die alles deed. Betalingen via Twitter, chatten via Twitter, je mening roepen via twitter,...

Wat natuurlijk grappig is want wie gaat nog ongezouten zijn mening zeggen op Twitter als het ook een betalingsapp is geworden :p.

Niet Beursgenoteerde bedrijven hebben typisch (zoals hier zeker) een geconcentreerd eigenaarschap waarbij de eigenaars logischerwijs alles te zeggen hebben.

Daarom dat ik spreek over koning musk. Hij heeft al aangegeven dat hij de censuur die dictaturen opleggen wil ondersteunen en wil hij haat en desinformatie voor het westen toelaten. Waarschijnlijk zal hij ook personalised political ad targeting toelaten en nieuwe monetisatie schemes lanceren.

Er staan dus wel degelijk grote veranderingen te wachten.

Ik denk nu niet echt dat twiter een bastion van privacy was. :unsure:
Whistleblower verhalen waarin zou blijken dat buitenlansde inlichtingen werken bij twitter. Dit kan wel een opgeklopt verhaal zijn wegens ontslag.
Dan nog de deal van 150 miljoen die ze gemaakt hebben met de DOJ om uit een 250miljoen lawsuit te geraken.
En dan heb je nog heel dat laptop verhaal waar je je toch vragen bij kan stellen wat twitter zijn politiek sturende rol nu feitelijk was.

Musk heeft geld geroken. Ergens al links en rechts gelezen dat hij richting weibo platform wil gaan. Dat wil zeggen een soort super app waar je alles mee kan doen. Met Weibo kan je online bankieren, online shoppen, fysiek en online betalen, taxis bestellen, spelletjes spelen en uiteraard het sociale media aspect.

nuja #care... een twitteraccount heb ik nooit gehad. :D
Niet weibo maar wechat is de superapp. Hij zal toch eerst veel meer users moeten lokken voor hij dat succes kan evenaren.

Daarnaast denk ik ook dat de EU Commissie wel enkele kanttekeningen zal maken bij zijn plannen. Zomaar hatespeech laten toestaan in de naam van de vrijheid van meningsuiting zal toch niet gaan vermoed ik.

Zou iemand een alternatief voor Twitter kunnen starten dat eigenlijk quasi net hetzelfde is als Twitter qua structuur (setup, mogelijkheden, etc) maar dan met andere naam (en eigenaar), of is zoiets "protected"? Moet er x% verschil inzitten in zo'n product?

Zou iemand een alternatief voor Twitter kunnen starten dat eigenlijk quasi net hetzelfde is als Twitter qua structuur (setup, mogelijkheden, etc) maar dan met andere naam (en eigenaar), of is zoiets "protected"? Moet er x% verschil inzitten in zo'n product?
Het alternatief bestaat al enkele jaren en heet Mastodon, het is open-source en ad-free.
Het nadeel is de userbase, dat is even belangrijk als de gelijkenis qua functionaliteit. Zonder interessante accounts is er niet veel te beleven. De grote bedrijven (Microsoft, game developers, BBC en andere media) hebben daar bvb geen aanwezigheid.

Je kan het hier bekijken:

Qua alles-in-een app zie ik minder potentieel in de betaalfunctie (waar ook Google Pay en Apple Pay er niet in slagen om groot overwicht te halen op de traditionele banken met oa Payconiq) maar meer in extra's voor bedrijven (restaurants reserveren, een buy knop, betere DM functionaliteit). Het wordt dus zoals FB meer bloatware gericht op zakengebruik en minder iets waar individuele gebruikers een enorme vooruitgang gaan zien.

Het probleem is wel dat je bvb hier in Vlaanderen weinig Twitter gebruikers hebt om je lokaal restaurant in Alveringem mee te gaan lokken waar FB voldoende draagwijdte heeft dat lokale KMO's er wel iets aan hebben. Maar zelfs een McDonald's zal het minder rendabel vinden dan via FB te promoten. En dan komen we weer op het probleem dat Twitter al jaren heeft, de ad business is niet rendabel genoeg en groeit amper. Musk heeft daar dus een grote taak voor zich.

Op zich is het beschermd net zoals andere zaken die auteursrechtelijk beschermd zijn, een exacte kopie mag dus zeker niet. Probleem is dat zo'n apps vaak één centraal, vaak vrij eenvoudig, idee hebben en zo'n algemene ideeën kan je moeilijk beschermen. Zelfde met stijl, je mag de user interface niet exact kopiëren, maar iets in dezelfde stijl doen is geen probleem. Da's ook iets dat vaak gebeurt,bvb in de VS doet bepaalde Saas of een app het goed en bedrijven hier en in Azië kopiëren het min of meer om het op hun markt te lanceren.

In de praktijk zie je dat wel zelden lukken als vervanging van een bestaand product, bij Twitter gaan mensen niet weggaan naar een app met dezelfde functionaliteit maar met een beperkter netwerk zolang die app niet veel beter werkt dat Twitter of iets fundamenteel anders doet dat aantrekt.

Heb je heel dat interview wel bekeken? Het is toch allemaal zo simpel niet als Vijaya is de typische linkse libtard wokowarrior en Musk is de white knight for free speech. Vijaya geeft hier zelfs letterlijk toe dat ze moeten bijleren

De lijn ligt vaak daar waar we oversteken tussen algemene maatschappelijke commentaar en individuele harassment. En dat kan in een gesprek op een platform waar je moet communiceren met 140 karakters heel snel gebeuren. Op dit forum zie je dat ook af en toe. En hier wordt er meestal met respect voor context gesproken.

Mijn buikgevoel zegt dat Twitter met Musk aan het roer het niet beter zal doen.

Myes, al 2 maal zelf volledig gezien. Toen het uitkwam en nu met de ontslagen nog eens opfrissen. Verschrikkelijk hypocriet mens. Als jij het volledig hebt gezien dan zie je toch dat die "We look into it and thx for the feedback"een afwimpeling waren omdat ze compleet blok gezet waren in dat interview? heb jij het wel volledig gezien?

Youtube comments zijn het trouwens unaniem eens dat ze rot tot het bot zijn, geen 50/50 zelf geen 60/40... iedereen vind dat die mensen van Twitter hun verdiende loon hebben gekregen en daar een potje aan het liegen zijn.

Laatst bewerkt:

Page does not exist? Of was dat juist het punt?

Hij heeft al 4 rechtzaken aan zijn been hierdoor :p. Musk probeert ze buiten te smijten voor "for cause" om lagere ontslagvergoedingen te betalen.

Termination for cause is the dismissal of an employee for a satisfactory reason. An employee may be fired for various reasons that may include misconduct, fraud and disclosure of confidential information

Myes, al 2 maal zelf volledig gezien. Toen het uitkwam en nu met de ontslagen nog eens opfrissen. Verschrikkelijk hypocriet mens. Als jij het volledig hebt gezien dan zie je toch dat die "We look into it and thx for the feedback"een afwimpeling waren omdat ze compleet blok gezet waren in dat interview? heb jij het wel volledig gezien?

Youtube comments zijn het trouwens unaniem eens dat ze rot tot het bot zijn, geen 50/50 zelf geen 60/40... iedereen vind dat die mensen van Twitter hun verdiende loon hebben gekregen en daar een potje aan het liegen zijn.

Niet mee akkoord. Het komt misschien vreemd over omdat het zelden nog voorkomt maar het is effectief mogelijk om in een discussie naar elkaar toe te groeien. En als de tegenpartij een punt maakt wat redelijk en aanneembaar is dan is het perfect oké om daarvan te zeggen dat je het gaat opnemen.

Als het gewoon de bedoeling is om de andere partij een hak te zetten zodat de eigen achterban met een zelfvoldaan gevoel het venstertje kan sluiten nadien dan is dat een ander paar mouwen.

Ik hoor ook maar zelden of nooit hoe het dan effectief moet gebeuren die content moderation. Ach wat.

Page does not exist? Of was dat juist het punt?

Hij heeft al 4 rechtzaken aan zijn been hierdoor :p. Musk probeert ze buiten te smijten voor "for cause" om lagere ontslagvergoedingen te betalen.

Termination for cause is the dismissal of an employee for a satisfactory reason. An employee may be fired for various reasons that may include misconduct, fraud and disclosure of confidential information
Hij had geantwoord op een tweet van hilary clinton, nota bene, met een link naar dubieuze site waar beweerd werd dat paul pelosi een fout gelopen gay date achter de rug had.
Desbetreffend artikel.
https://www.smobserved.com/story/20...stitute-early-friday-morning/7191.html?m=true

Wat meer info wat betreft die site.
https://mediabiasfactcheck.com/2022/10/30/santa-monica-observer-offline-after-elon-musk-tweet/

Ja als eerste dag CEO kan dat wel al tellen. :unsure: Hij heeft de tweet wel gedelete maar met zo een aantal followers kan hij als ceo blijkbaar toch niet inschatten welke gevolgen zoiets heeft.

Terug
Bovenaan