Het gaat er mij om dat gewone gebruikers zoals jij en ik ook recht hebben op een vinkje.
Hoezo? Je hebt helemaal nergens recht op. Het hele punt van dat blauw vinkje is dat je weet dat een bekend persoon op Twitter ook effectief die persoon (of persteam) is. Dat de identiteit ook niet misbruikt kan worden om mensen te scammen.

Dit verdwijnt nu dus.

En de keerzijde is dat je nu niet meer kunt zien wie echt is en wie doet alsof. Met gratis of goedkope accounts is dat toch een probleem?
Maar het blauwe vinkje verandert nu toch gewoon ook van doel? Ervoor was dat een account waarvan de account owner geïdentificeerd was, zondermeer.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen nuttig, nodig, handig … aangezien hooguit 20% van alle jobs nodig zijn, in deze sector wellicht nog veel minder die echt nodig zijn, zou me niet verbazen dat alles relatief loopt als je 95% zou ontslaan - wie heb je nodig om alles gewoon te laten draaien?

Eigenlijk is het bedrijf ook gewoon overbodig natuurlijk, of het winstgevend kan zijn - wellicht wel, je kan wel rijk worden met tiktok, onlyfans, … dus ja

Citation needed

Met wat chance komt er geen kloten omzet meer voor Twitter, breekt dat enkele covenants van de schuldinstrumenten, waardoor hij extra geld er moet inpompen, waardoor hij Tesla aandelen moet verkopen en dat misschien in elkaar klapt.
Of als hij dat niet wil, wordt Twitter eigendom van de obligatiehouders voor een appel en een ei.

En waardoor iemand deftig en neutraal dat platform eindelijk wat kan opwaarderen, in plaats van die narcistische aandachtzoekende clown.

Want voor een bepaald segment is dat veruit het interessantste social media platform.
Nergens anders heb je rechtstreeks toegang tot experten, realtime geaggregeerd ( en voor u en door u gecureerd) nieuws etc.

Uiteraard kan dat misbruikt worden voor desinformatie, maar als je het platform een aantal jaar gebruikt en je filtert de bullshitters er uit, dan is dat gewoon een goudmijn.

Laatst bewerkt:
Mss proberen te koppelen met een DID. We zijn 2022 en de tools zijn voorhanden.
Maar dat is 'web3' gezever?

En iedereen met de minste toegang tot onafhankelijk nieuws weet ondertussen dat dat volledige quatsch is die enkel dient om crypto toch maar 1 of andere wijde use case te geven, aangezien dit na 13 jaar nog steeds niet gelukt is.

En de narrative dat het veel waard is, moet dus naar andere hopium verlegd worden.

En nu is er geen manier meer om te zien of de eigenaar de echte is. Dat is dus wat ik zeg.
Ik ben ook "de echte eigenaar" van mijn Twitteraccount hé. Ik ben misschien geen bekend persoon, maar ik ben wel een mens van vlees en bloed, niet één of andere AI robot die deze posten opstelt.

Mss proberen te koppelen met een DID. We zijn 2022 en de tools zijn voorhanden.
DID ken ik niet, maar lijkt me iets dat ik in het verleden al ben tegengekomen in zijn "oervorm". Maar toen ging het meer op basis van reputatie gebouwd, waarbij uw peers uw identiteit bevestigen en ge uw vertrouwen dan legt in die "peers"

Hoezo? Je hebt helemaal nergens recht op. Het hele punt van dat blauw vinkje is dat je weet dat een bekend persoon op Twitter ook effectief die persoon (of persteam) is. Dat de identiteit ook niet misbruikt kan worden om mensen te scammen.

Dit verdwijnt nu dus.
En dat is al genoeg gebleken dat dat geen garantie is. Dus geen probleem om de functie van dat "vinkje" te wijzigen.

Wat is eigenlijk het nut van dat vinkje dan? Gewoon bewijs dat ge betaalt voor een account? :thinking:
"Musk says paid users would get a verification badge, and their tweets would get priority in replies, mentions, and searches."

Dus volledige freedom of speech voor wie 8 dollar per maand betaalt, de andere reacties kunt ge vinden door ff 10 pagina's naar beneden te scrollen.

Met wat chance komt er geen kloten omzet meer voor Twitter, breekt dat enkele covenants van de schuldinstrumenten, waardoor hij extra geld er moet inpompen, waardoor hij Tesla aandelen moet verkopen en dat misschien in elkaar klapt.
Of als hij dat niet wil, wordt Twitter eigendom van de obligatiehouders voor een appel en een ei.

En waardoor iemand deftig en neutraal dat platform eindelijk wat kan opwaarderen, in plaats van die narcistische aandachtzoekende clown.

Want voor een bepaald segment is dat veruit het interessantste social media platform.
Nergens anders heb je rechtstreeks toegang tot experten, realtime geaggregeerd ( en voor u en door u gecureerd) nieuws etc.

Uiteraard kan dat misbruikt worden voor desinformatie, maar als je het platform een aantal jaar gebruikt en je filtert de bullshitters er uit, dan is dat gewoon een goudmijn.
Langs de andere kant: even de onafhankelijke concurrent geprobeerd waar iedereen zou moeten naar overlopen, Mastodon.

Een absolute draak van een user experience, duidelijk ontworpen door it nerds.
Waarschijnlijk linux fans die in de jaren 90 ook dachten dat linux gebruikt zou worden door de massa ipv Windows.

De Twitter userbase is dus voorlopig veilig.
En daarmee op termijn de inkomsten ook, als de moderatie correct blijft (zelfs harder dan nu. Dus in feite het omgekeerde dan wat Musk zit te blazen).

Ik ben ook "de echte eigenaar" van mijn Twitteraccount hé. Ik ben misschien geen bekend persoon, maar ik ben wel een mens van vlees en bloed, niet één of andere AI robot die deze posten opstelt.
Maar begrijp je het nu niet met opzet? Je bent wel een echte persoon, maar als ik als Lakigar daar onzin ga posten, weet niemand of ik de echte Lakigar ben of niet. Of Trump, of… ‘Marc Van Ranst heeft getweet dat…’ vergt dan gewoon meer onderzoek, en als we nu 1 ding wel weten, is dat niemand echt onderzoek doet. 1 oogopslag, en de mening is gevormd op Twitter. In die oogopslag zag je vroeger al of de afzender was wie hij zei dat hij was, en nu niet.

Ondertussen:

AOC haar Twitter-account werkt blijkbaar nog maar half sinds een online discussie met Musk.

Ik ben benieuwd wat de gevolgen gaan zijn voor de verkiezingen in Amerika. In een land waarin niemand nog een normale gazet leest en iedereen zijn nieuws haalt bij super sterk gepolitiseerde televisie-stations en op sociale media, kan het daar wel degelijk een grote rol spelen op welke manier Twitter zal functioneren (en wie er toegang tot zal hebben... de terugkeer van Trump zal bijvoorbeeld beslist worden door een 'onafhankelijk comité').

Het volledige Human Rights team is blijkbaar buitengeknikkerd uit het bedrijf:

Over Mastodon etc: de mensen die nu zitten te roepen dat ze Twitter zullen verlaten, zijn 99% binnen de week weer terug.

Musk kan roepen wat hij wil, maar uiteindelijk zal hij toch moeten zorgen dat het wel nog effectief een plaats is waar mensen online zullen willen vertoeven als hij wil slagen in zijn missie om er een commercieel rendabel bedrijf van te maken, dus ik ben benieuwd hoe veel er in de praktijk zal veranderen de komende maanden en jaren. Als het echt een plek wordt waar iedereen die 8 dollar verkoopt om het even wat kan verkondigen zolang het technisch gesproken legaal is, dan denk ik niet dat mensen er zullen blijven rondhangen eerlijk gezegd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan