Vind jij dat ok dat politiek zegt.. dit mag op twitter maar dat niet? Ongeacht of dit nu republikein of democraat is, ik heb het daar wel moeilijk mee. Zeker als het onderdrukte nieuws vanuit een journalistieke hoek komt. Je verwacht zo iets in China of andere dictatoriale regimes maar in een westers land?
Journalistiek (niet ideologisch gedreven) is wel een belangrijke pijler om machthebbers in het gareel te laten lopen. Dat onderuit halen is no bueno...
Nee ik vind dat niet OK maar aan de hand van Musk zijn tweets had ik gigantische schandalen verwacht en dit vind ik maar meh en wat ik verwacht had. Amerika blijft een corrupt land he maar dan noemen ze het lobbyen. Net zoals in Europa.

Nee ik vind dat niet OK maar aan de hand van Musk zijn tweets had ik gigantische schandalen verwacht en dit vind ik maar meh en wat ik verwacht had. Amerika blijft een corrupt land he maar dan noemen ze het lobbyen. Net zoals in Europa.
Watergate ging het niet zijn maar dat politiekers kunnen zeggen... kijk even naar deze post of kijk even naar dit account en dan er first line direct actie kan genomen worden, zonder feitelijk een reden te geven waarom deze persoon of post ongepast is, is toch opmerkelijk.
Lobbyen is toch net iets anders. Ook wel laakbaar in mijn ogen.

Hypothetische situatie maar hoe zou je er tegen staan moest een regerende trump een nieuwsartikel van de NYT van een schadelijk iets zomaar kunnen wegmoffelen? Het neigt gewoon naar het dictatoriale en toont de verwevenheid van de politiek in Twitter echt wel een reëel iets is.

Laatst bewerkt:
Watergate ging het niet zijn maar dat politiekers kunnen zeggen... kijk even naar deze post of kijk even naar dit account en dan er first line direct actie kan genomen worden, zonder feitelijk een reden te geven waarom deze persoon of post ongepast is, is toch opmerkelijk.
Lobbyen is toch net iets anders. Ook wel laakbaar in mijn ogen.

Hypothetische situatie maar hoe zou je er tegen staan moest een regerende trump een nieuwsartikel van de NYT van een schadelijk iets zomaar kunnen wegmoffelen? Het neigt gewoon naar het dictatoriale en toont de verwevenheid van de politiek in Twitter echt wel een reëel iets is.
Welja eerst en vooral gaf die ene tweeter die alles tweette aan dat beide kanten het deden, zowel Reps als Dems.

Zaken wegmoffelen kan en mag uiteraard niet. Maar ik zeg gewoon dat ik veel meer verwacht had van het hele verhaal, meer niet. Musk kondigt dit met veel tromgeroffel aan maar dan gebeurd de hele uitleg via een ander kanaal en niet via Musk zijn account en zie ik geen harde bewijzen buiten wat vage screenshots. Als er echt een hele twitter operatie aan de hand is om het sociale medialandschap te schapen in het voordeel van een bepaalde politieke strekking dan moet Musk dat maar eens blootleggen via het officiële twitter account met keiharde bewijzen. Nu lijkt dit allemaal maar meer op een afleiding manoeuvre van Musk voor zijn eigen gepruts met weeral eens het Hunter Biden verhaaltje dat bovenkomt.

Lijkt me nog redelijk zwak allemaal eigenlijk of toch zeker binnen de verwachtingen. :unsure: nuja waarom komt Musk niet naar buiten met staalharde bewijzen ipv een derde partij het te laten doen.

Deze is wel licht zorgwekkend

Lijkt te indiceren dat medewerkers van het Biden verkiezingsteam rechtstreeks vragen aan hun Twittercontacten welke tweets onder "review" moeten zijn en hoe deze vrij kritiekloos geregeld worden. "handled these"

Nog steeds niets te vinden van het 'opzienbarende nieuws' van @zwarten in de FT, NYTimes, of de WSJ (Murdoch eigendom).

Precies toch niet zo'n nieuws als dat zijn riool echokamer het lijkt te vinden.

Straks komt nog uit dat Sean Hannity belt met Trump, of dat Musk pro-republikeinen is.
Dat zal ook nogal nieuws zijn dat inslaat als een bom :sarcastic:

Die Twitter threads dat is toch om spontane migraine van te krijgen.

Schrijf uw bevindingen dan uit in een goed gestructureerd artikel met bronvermeldingen in plaats van in één lange spagetthidrol met hier en daar een lamme screenshot in. Shit zeg.

Deze is wel licht zorgwekkend

Lijkt te indiceren dat medewerkers van het Biden verkiezingsteam rechtstreeks vragen aan hun Twittercontacten welke tweets onder "review" moeten zijn en hoe deze vrij kritiekloos geregeld worden. "handled these"

Dat hoeft niet zo loesj te zijn als het lijkt, alle grote merken die betalen voor twitter ads hebben zo een persoonlijke contactpersoon die ze kunnen aanspreken om twitter posts te rapporteren en laten reviewen. Het werd toen net voor de verkiezing op een bizarre manier door republikeinen naar buiten gebracht in de hoop op een repeat van hillary emails om zo de verkiezingen te winnen. Het rook toen naar misinformatie en ook vandaag blijft het in feite niet veel meer dan een bizar samenhaangsel van geraaskal.

Eerlijk als je dat allemaal leest... zolang er niets deftig uitkomt had het geen impact mogen hebben op de verkiezing. Toen niet en nu niet.

In November 2022, CBS News published a forensic analysis it commissioned, which examined a "clean" copy of the data obtained directly from the repair shop operator; That analysis concluded that data originated with Hunter Biden and had not been altered; In contrast, other versions of that data that were circulated "appeared to have had data added after April 2019, a sign they could have been tampered with."[8] Despite extensive scrutiny of the laptop contents by multiple parties, by September 2022 no clear evidence of criminal activity by the Bidens had surfaced.

🤷‍♂️

Lijkt me het zoveelst republican conspiracy ballontje dat ze oplaten. Best ironisch gezien trump zelf zo corrupt is als wat en dit over de zoon van zijn opvolger gaat.

ze is wel licht zorgwekkend

Extra info:

Of the links to five since-deleted tweets that were shared in a screenshot by Taibbi, four had archives available online. All four of the available archives depicted nude photos and videos of the president's son that had been leaked after he allegedly left his laptop at a Delaware repair shop.

Dan blijft er eigenlijk niet veel over van Musks bombshell.

Dat hoeft niet zo loesj te zijn als het lijkt, alle grote merken die betalen voor twitter ads hebben zo een persoonlijke contactpersoon die ze kunnen aanspreken om twitter posts te rapporteren en laten reviewen. Het werd toen net voor de verkiezing op een bizarre manier door republikeinen naar buiten gebracht in de hoop op een repeat van hillary emails om zo de verkiezingen te winnen. Het rook toen naar misinformatie en ook vandaag blijft het in feite niet veel meer dan een bizar samenhaangsel van geraaskal.
Is dat zo? Ik vind dat uitermate 'loesj' Met genoeg geld en invloed stuur je dan maar de publieke townsquare opinie.
Kunnen concurrerende merken dan ook posts van elkander downthrottlen omdat de ene meer betaalt dan de andere? Leuk businessmodel wel :D
Het gaat me niet zozeer over die laptop wel de invloed die mogelijk is. Dat er iemand aan de knopjes zit te draaien om te bepalen hoe zichtbaar iets wordt op een publiek forum op basis van politieke of geldelijke motieven....
Ik zou zeggen met de polariteit en verwevenheid van de politiek in de media en big tech, American issue not my problem, maar finaal hebben we het met De Croo JR net hetzelfde meegemaakt.
Extra info:

Of the links to five since-deleted tweets that were shared in a screenshot by Taibbi, four had archives available online. All four of the available archives depicted nude photos and videos of the president's son that had been leaked after he allegedly left his laptop at a Delaware repair shop.

Dan blijft er eigenlijk niet veel over van Musks bombshell.
Ja dat lijkt me ook. Deel 2 is trouwens ook al uitgesteld. Ook wel even meegeven dat de editor van business insider (henry blodget) en elon musk elkander wel rauw lusten.

Meanwhile in twitterlandschap.
https://www.reuters.com/technology/amazon-restart-advertising-twitter-platfomer-reporter-2022-12-04/

Voorlopig lijkt mij er nochtans niets wereldschokkende gebeurd te zijn.

Vroeger was Twitter interessant omdat je nieuw kreeg voordat het nieuw was.
Recent is Twitter de plek waar verschillende groepen zich om het minste als een duivel in een wijwatervat liggen te verdedigen tegen, tja wat eigenlijk, hun eigen verontwaardiging?
Vandaag doet de baas ervan zelf er een schepje bovenop om z’n interactions de hoogte in te jagen in de hoop dat bedrijven hem terug advertentiegeld gaan betalen.

Ofwel volg ik de foute accounts op Twitter, dat kan ook natuurlijk.

Taibbi zegt trouwens letterlijk dat de Twitter files duidelijk maken dat Twitter "received and honored deletion requests from both the Biden campaign and the Trump White House"

Enig idee waarom hij enkel die van Biden toont?
En als beide campagnes het blijkbaar doen, waar zit dan juist het schandaal over 'beïnvloeding van de media' door de democraten?

En dan deelt hij nietzeggende url's van twitterposts die gedelete werden om de emotie wat op te zwepen alsof het over zotte dingen zou gaan.
Die dan nog over de dickpics blijken te gaan, een feit dat hij NIET in zijn Twitterdraad meedeelde.

Reden genoeg om die gast gewoon compleet te negeren, want op basis van die 2 feiten alleen al zit daar dus een hidden agenda.

Laatst bewerkt:
Taibbi zegt trouwens letterlijk dat de Twitter files duidelijk maken dat Twitter "received and honored deletion requests from both the Biden campaign and the Trump White House"

Enig idee waarom hij enkel die van Biden toont?
En als beide campagnes het blijkbaar doen, waar zit dan juist het schandaal over 'beïnvloeding van de media' door linksen?

En dan deelt hij nietzeggende url's van twitterposts die gedelete werden om de emotie wat op te zwepen alsof het over zotte dingen zou gaan.
Die dan nog over de dickpics blijken te gaan, een feit dat hij NIET in zijn Twitterdraad meedeelde.

Reden genoeg om die gast gewoon compleet te negeren, want op basis van die 2 feiten alleen al zit daar dus een hidden agenda.

Als je wat gaat snuisteren in de postgeschiedenis van al die accounts wordt het ook gewoon duidelijk dat het om bots of trolls gaat.

Kortom. Die Twitter Files worden gepubliceerd met een agenda.

Precies weeral een hoop gebakken lucht? Dat twitter veel beter was in opsporen en tegenhouden van de verspreiding van misinformatie en haat haalde onlangs reeds het nieuws omdat Musk neo nazis en dergelijke terug toelaat. Haar eerste voorbeeld is al direct zo een voorbeeld van misinformatie. ze zegt "doctor who argued that Covid lockdowns would harm children"s tweets got stopped from trending. Nee, die man was tegen lockdowns en maskerdracht tout cours en wou inzetten op "herd immunity". Dat terwijl ziekenhuizen de toevloet toen al niet meer aankonden... Ze wil vooral haar eigen agenda als free speech martyr verkopen en is dus duidelijk bereid de feiten daarvoor te verdraaien.

Ik denk een geval van misverstand. Mij lijkt de release van deel twee wel interessant om te droppen in dit topic. Moest er een deel drie uitkomen zal ik daar zeker ook naar verwijzen.

Als ik dan toch mijn mening moet geven op dit deel twee toont het aan dat er aan de knopjes gedraaid kan worden op de hogere management niveaus bij twitter. Of dat dat terecht is laat ik in het midden. Dat is een te ideologisch beladen discussie. Democraten vinden het een nothing burger en Republikeinen staan op hun achterste poten.

Toch logisch? Haat, misinformatie en conspiracy theories komen vooral uit republikeinse hoek. Een heel groot deel van hun programma draait daarop. Het is vrij doorzichtig dat republikeins extreem rechts zich zoals altijd weer calimero gewijs in de slachtofferrol tracht te duwen door te proberen dit te framen als een ideologische aanval terwijl ze gewoon veel vaker die regels op haat, misinformatie en conspiracies breken.

Met deze "twitter files" probeert hij support te winnen voor zijn acties zoals het terug toelaten van neonazis en de verdere afbraak van regels en beschermende maatregelen. Als je oprecht denkt dat op twitter alles moet kunnen en dat dit de wereld vooruit gaat helpen is dat je recht maar ik vermoed dat als Musk 4chan wil, hij ook 4chan zal krijgen maar dan ga je wel alsmaar meer normale mensen wegjagen.

EDIT:

The email informed advertisers that individuals would be able to purchase blue checkmarks, while verified businesses would be distinguished by gold checks and government accounts by gray checks.

dus het blauwe vinkje stelt niets meer voor, de echte verified wordt nu goud maar dan enkel voor bedrijven?, en overheids account krijgen een grijs vinkje.

While Musk has been moving to convince advertisers that Twitter is a safe place to run ads, today three members of Twitter’s Trust and Safety Council—Eirliani Abdul Rahman, Anne Collier, and Lesley Podesta—resigned. Their letter said, “contrary to claims by Elon Musk, the safety and wellbeing of Twitter’s users are on the decline.” They pointed to reported spikes in hate speech, Musk’s reinstatement of banned accounts, and the decline in content moderation staff as reasons to distance themselves from the platform.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan