Naar welk moment in je leven zou je willen terugkeren?

808 State

Well-known member
Stel, je kan terugkeren naar een moment of een periode in je leven. Niet zozeer om het te herbeleven maar omdat je toen een keuze gemaakt hebt die je leven heeft bepaald volgens een manier die je zelf graag anders had. Welk moment zou dat dat zijn, en wat zou je anders gedaan hebben om je leven dat je tot nu toe geleid hebt anders beleefd te hebben?

Als ik zou mogen kiezen, dan zou ik terug gaan naar toen ik net 'afstudeerde' in de lagere school. Ik heb toen een hobby stopgezet, en achteraf bekeken heb ik toen vrienden verloren zoals ik ze nooit meer zou gehad hebben. Ik ben daardoor op 'sociaal' vlak redelijk op de dool geraakt en ben uiteindelijk in contact gekomen met foute vrienden die mijn leven lange tijd zeer negatief beïnvloed hebben. Uiteraard heeft zich dat rechtgetrokken en zit ik nu goed gesetteld, maar ik mis toch echte vrienden van het type 'vrienden sinds de kindertijd'. Daarom zou ik er toch wat geld voor over hebben om terug te gaan naar die periode zodat ik die foute keuze kan ongedaan maken om te zien hoe het dan allemaal zou gelopen zijn.

Naart 6de studiejaar en heel andere carriere maken. Ook in eigen provincie blijven, laatste 2j toch dingen meegemaakt dat ik soms vloek dat ik op een uur+ van het ouderlijk huis ben gaan wonen.

Naar het moment dat ik ooit es op een knie ben gaan zitten en ferm blijven rechtstaan en wegwandelen.

Zomer 2003. Zalig weer, net samen met mijn huidige vrouw, 2x naar spanje geweest met maten, geen zorgen. Gewoon party, chill, repeat.

22 jaar. Gekozen om geen Erasmus te doen omdat ik dacht dan te weinig tijd te hebben voor mijn bachelorscriptie. In het algemeen had ik ook veel eerder willen reizen. Je kan heel interessante landen bezoeken voor belachelijk weinig geld, zeker als de vliegtuigtickets meevallen.

Die 10000 bitcoins voor 100 dollar zou ik mss ook nog wel gekocht hebben :unsure:
Zeg wel.. In 2009 ofzo nog getwijfeld om er 1000€ in te steken. Dan waren jullie allemaal mijn bitchez in het spaartopic. En in zoveel andere "kijk-mij-eens-rijk-zijn-bende-paupers" topics.

Maar ja.. Het is nu zo niet en nu durf ik daar niks posten.

Blijven muziek spelen. Op mijn 9de was ik begonnen met doedelzak en op mijn 10de met cello. In het middelbaar KSO klassieke muziek gevolgd, maar toen ik was afgestudeerd en besloot taal- en letterkunde te gaan studeren (geen moment spijt van gehad) heb ik die muzikale skills laten verwateren. Mijn cello en 2 doedelzakken staan nu op de zolder en de drempel blijft wat groot om er terug mee te beginnen.

Blijven muziek spelen. Op mijn 9de was ik begonnen met doedelzak en op mijn 10de met cello. In het middelbaar KSO klassieke muziek gevolgd, maar toen ik was afgestudeerd en besloot taal- en letterkunde te gaan studeren (geen moment spijt van gehad) heb ik die muzikale kills laten verwateren. Mijn cello en 2 doedelzakken staan nu op de zolder en de drempel blijft wat groot om er terug mee te beginnen.

Zotjes, ik zag in jou geen pijper.

Blijven muziek spelen. Op mijn 9de was ik begonnen met doedelzak en op mijn 10de met cello. In het middelbaar KSO klassieke muziek gevolgd, maar toen ik was afgestudeerd en besloot taal- en letterkunde te gaan studeren (geen moment spijt van gehad) heb ik die muzikale kills laten verwateren. Mijn cello en 2 doedelzakken staan nu op de zolder en de drempel blijft wat groot om er terug mee te beginnen.
Welke drempel precies?
Mijn muziekleekracht is rond de 50 en is zichzelf nu doedelzak aan het aanleren. 😁

Welke drempel precies?
Mijn muziekleekracht is rond de 50 en is zichzelf nu doedelzak aan het aanleren. 😁
In de eerste plaats praktisch: als je een instrument zoveel jaren niet hebt bespeeld en wat hebt laten staan in een kist, ga je eerst al wat oplapwerk moeten doen om die weer speelklaar te krijgen. Mogelijks nieuwe snaren, nieuw ventiel, ... eigenlijk wel wat luiheid, hoor. :unsure:

In de eerste plaats praktisch: als je een instrument zoveel jaren niet hebt bespeeld en wat hebt laten staan in een kist, ga je eerst al wat oplapwerk moeten doen om die weer speelklaar te krijgen. Mogelijks nieuwe snaren, nieuw ventiel, ... eigenlijk wel wat luiheid, hoor. :unsure:
Dat snap ik al beter! Ik dacht eerder aan schroom om terug te starten met lessen.

Om kort te antwoorden op de topic: ik wil naar geen enkel moment terugkeren.

Ik ben content met het leven, al het goede en slechte heeft hiertoe geleid en nu op naar een nog betere toekomst!

Tl;dr - ik probeer niet te hard (meer) te mijmeren over het verleden en wat als scenario's want die doen enkel slecht en geen goed

^deze nog vrij nieuwe mindset heeft mij maar 3+ decennia gekost

Zeg wel.. In 2009 ofzo nog getwijfeld om er 1000€ in te steken. Dan waren jullie allemaal mijn bitchez in het spaartopic. En in zoveel andere "kijk-mij-eens-rijk-zijn-bende-paupers" topics.

Maar ja.. Het is nu zo niet en nu durf ik daar niks posten.

Ik heb dat ooit es uitgerekend, en had ik ze gehouden en verkocht op de top van vorig jaar ik had nu ergens 6 miljard dollar :laugh:

15 jaar. Op reis. Samen in een tent met een heel knap meisje. Ze bleef 'slapen'.
Wild als ik was, tandjes gepoetst en gaan slapen. De 248 signalen die ze gaf, merkte ik niet op.

Jongens toch.

15 jaar. Op reis. Samen in een tent met een heel knap meisje. Ze bleef 'slapen'.
Wild als ik was, tandjes gepoetst en gaan slapen. De 248 signalen die ze gaf, merkte ik niet op.

Jongens toch.
Haha, ik heb ook zo paar momenten gehad waar ik het achteraf bekeken zwaar laten schieten heb.

Terug
Bovenaan