Nat Type veranderen naar open voor xbox series X

syndrom

Active member
Ik heb gemerkt dat mijn nat op moderate staat voor men series X. Zou dit graag op open krijgen.
Ik heb echter geen idee hoe je dit juist moet doen, ik vermoed ergens in men telenet router instellingen prutsen?
(xbox hangt met kabel vast aan telenet modem)

Kan er me iemand juist uitleggen hoe ik dit moet doen? heb al wat gezocht maar het is me allemaal wat onduidelijk.

Je moet in je Telenet router de juiste poorten forwarden naar je xbox. https://www.windowscentral.com/xbox-port-forwarding legt dit wel duidelijk uit, naar mijn mening.

Concreet, noteer het IP adres van je xbox, ga naar de geavanceerde instellingen van je modem op Mijn Telenet, daar kan je voor Port Forwarding kiezen, en dan moet je voor elke poort een regel aanmaken die de forward naar je xbox ip doet.

Opgelet, soms kan het zijn dat bepaalde games nog extra poorten vereisen, maar de meesten houden zich aan de standaarden.

En als je deze open zet, kan je best een vast IP instellen voor je Xbox. Aangezien je dhcp server de lease automatisch vernieuwd kan het zijn dat een ander device het huidige up van de Xbox krijgt en dat je poorten van je Xbox plots terug gesloten zijn wegens ander ip.

Terug
Bovenaan