Nieuwe desktop voor gaming (dummies thread)

Kan je de onderdelen nog eens oplijsten? (is het de megekko lijst van hierboven?) Ben zelf ook aant uitkijken naar nieuw systeem.
Is inderdaad die lijst van een beetje terug. Enkel is de SSD vervangen naar 4TB en de PSU naar 1000W, ook is de case verandert naar de gewone Meshify 2 ipv de Lite versie, scheelde maar €1-2 voor iets meer accessoires en afwerking is ook een beetje anders.

Even mijn winkelmandje hier zetten. Voorlopig nog zonder GPU. Ga toch gaan voor de 4TB SSD, en een extra HDD voor media en foto's.

In afwachting van de GPU kan er via de CPU alvast al beeld verkregen worden om alles al in orde te zetten software en bios-matig. Ik ga dus de hulp inroepen van Ascari, want vrees dat ik zelf meer zou sukkelen dan iets anders. Dus nu ook vooral benieuwd naar de GPU die nog moet uitkomen, en welke het zal worden uiteindelijk.

Bestelling alvast geplaatst
@Scifo , yes, deze dus

edit, woops, what @Ascari said

Damn 1000watt voeding 😅 Slurpt die 5000 reeks zoveel? Ben ook de release nu aant afwachten om te bestellen.

Vanwaar ben je Ascari? De tijd en zin is er vaak niet meer om zoiets zelf in elkaar te knutsele :unsure:

Mijn 8700k en 1080gtx dringend aan vervanging toe.

Damn 1000watt voeding 😅 Slurpt die 5000 reeks zoveel? Ben ook de release nu aant afwachten om te bestellen.

Vanwaar ben je Ascari? De tijd en zin is er vaak niet meer om zoiets zelf in elkaar te knutsele :unsure:
Beter te veel dan te weinig 😅. Zo veel zal die niet verbruiken, tenzij je de 5090 wilt, die zal rond de 600W zitten.

Ben van Aartselaar.

Ben van Aartselaar.

Is nog ca va kwa afstand :’) Zal je in februari ofzo een pm sturen.

Systeem zou Assetto Corsa Evo moeten aansturen op 3x 2k schermen. “Dedicated” simrig computer, en wrs eenmalig loskoppelen in 2027 voor GTA VI 😂

Is nog ca va kwa afstand :’) Zal je in februari ofzo een pm sturen.

Systeem zou Assetto Corsa Evo moeten aansturen op 3x 2k schermen. “Dedicated” simrig computer, en wrs eenmalig loskoppelen in 2027 voor GTA VI 😂
Is goed. Zal je bericht dan wel zien verschijnen 😀.

Mooie case. Die die ik nu heb is wat klein dus zou me die case kunnen aanschaffen samen met de 5080 als die beschikbaar is.
Die die ik daarvoor had was echt een beetje een compacte case, daarin werken was echt krap, deze is toch al groot genoeg, zonder enorm te zijn, maar van uitzicht echt wel mooi...

Die die ik daarvoor had was echt een beetje een compacte case, daarin werken was echt krap, deze is toch al groot genoeg, zonder enorm te zijn, maar van uitzicht echt wel mooi...
Ik was ook voor een compactere case gegaan omwille van het uitzicht, maar achteraf gezien was het een miskoop.

Ik hoop dat de mijne, met hopelijk een goede graka, toch enkele jaren meekan, en daarmee ook dat ik alles een beetje extra genomen heb, dat als ik wil uitbreiden dit geen problemen mag geven. @Ascari heeft al een beetje toeren moeten uithalen om mijn SSD eruit te kunnen halen. Handig is anders dus...

Is goed. Zal je bericht dan wel zien verschijnen 😀.

Die case is wel een mooike he. :-)

Voor iedereen the place to be is bij ascari ! :-)

Btw kan zijn da ik uw binnenkort berichtje stuur voor de 5090 te bekijken en de 4080 er uit te halen :-) keep it up ! :-)

Die case is wel een mooike he. :-)

Voor iedereen the place to be is bij ascari ! :-)

Btw kan zijn da ik uw binnenkort berichtje stuur voor de 5090 te bekijken en de 4080 er uit te halen :-) keep it up ! :-)
Case is inderdaad heel mooi 😁

Ik zal je bericht dan wel zien verschijnen 😁.

Hoi Allemaal,
Ik ga deze topic even kapen.
Mijn kinderen zijn wat ouder aan het worden. Tot nu toe hebben zij steeds games gespeeld op laptops met een bescheiden video-kaart (genre HP zbook). Dat ging vrij goed voor de games die ze tot nu toe altijd speelden (voornamelijk Fortnite, Valorant, Rocket League). Nu beginnen ze wel zin te krijgen in wat meer vereisende games (Last of Us, Arc, Red Dead Redemption) en dus wil ik een gaming desktop voor hen kopen.
Vermits ze van een laptop komen, denk ik dat het al een voldoende grote stap vooruit zal zijn zonder meteen voor een high-end desktop te gaan.
Ik ga zelf geen desktop in mekaar steken en ik had eerst gedacht om bijvoorbeeld hetvolgende aan te kopen:

Nu heb ik hier wat rondgelezen en geleerd dat jullie (@Ascari ) voor ongeveer hetzelfde geld nog wel een betere machine in mekaar kunnen steken. Dus... jullie aanbieding(en) zijn welkom.
Het bovenstaande geeft de wensen al aardig weer, denk ik zo. Het maakt mij niet uit hoe de desktop eruit ziet (case maakt dus niet uit). Het lijkt mij wel een voordeel als de desktop upgradable is, als de kinderen over een jaar of twee toch nog wat meer willen...

Alvast bedankt

Ik wou vragen @Ascari wat je van de next gen vindt, tot dusver nog niet veel soeps en vooral hoog verbruik?? Die wattages van 5090 en 5080 gaan crazy de lucht in?

Hoi Allemaal,
Mijn kinderen zijn wat ouder aan het worden. Tot nu toe hebben zij steeds games gespeeld op laptops met een bescheiden video-kaart (genre HP zbook). Dat ging vrij goed voor de games die ze tot nu toe altijd speelden (voornamelijk Fortnite, Valorant, Rocket League). Nu beginnen ze wel zin te krijgen in wat meer vereisende games (Last of Us, Arc, Red Dead Redemption) en dus wil ik een gaming desktop voor hen kopen.
Vermits ze van een laptop komen, denk ik dat het al een voldoende grote stap vooruit zal zijn zonder meteen voor een high-end desktop te gaan.
Ik ga zelf geen desktop in mekaar steken en ik had eerst gedacht om bijvoorbeeld hetvolgende aan te kopen:

Nu heb ik hier wat rondgelezen en geleerd dat jullie (@Ascari ) voor ongeveer hetzelfde geld nog wel een betere machine in mekaar kunnen steken. Dus... jullie aanbieding(en) zijn welkom.
Het bovenstaande geeft de wensen al aardig weer, denk ik zo. Het maakt mij niet uit hoe de desktop eruit ziet (case maakt dus niet uit). Het lijkt mij wel een voordeel als de desktop upgradable is, als de kinderen over een jaar of twee toch nog wat meer willen...

Alvast bedankt
Ik weet niet hoeveel je wil geven aan een PC , ik heb hier raprap iets in elkaar gebokst voor 1663€

Ik zou geen RTX 4060, 8GB is echt weinig. Ik zou dan eerder een RTX 4070 Super pakken of een AMD 7800 XT / 7900 GRE / 7900 XT

Als ge geen Wifi nodig hebt kunt ge waarschijnlijk een goedkoper moederbord pakken ook. Ik denk dat die CPU boxed is, maar ik heb er voor de zekerheid een Mugen 6 bijgestoken, zal wel beter zijn dan die standaard koelertjes van AMD.

Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal,

Alvast bedankt

Zou dan zoiets kiezen.

Meer heb je niet persé nodig. PC is volledig upgradeable, van RAM en CPU tot GPU en je kan zelfs extra SSD's bijsteken.

Ik wou vragen @Ascari wat je van de next gen vindt, tot dusver nog niet veel soeps en vooral hoog verbruik?? Die wattages van 5090 en 5080 gaan crazy de lucht in?

Voor dat pak meer verbruik en weinig verschil in prestaties vind ik het wat tegenslagen, imho. Die 5080 is die (hoogstwaarschijnlijke) serieus hoge prijs niet waard. Kan je beter een 4080 Super kopen.

Voor die 5090 zal je wel een stevige PSU moeten hebben, 600W is echt veel.

Ik weet niet hoeveel je wil geven aan een PC , ik heb hier raprap iets in elkaar gebokst voor 1663€

Ik zou geen RTX 4060, 8GB is echt weinig. Ik zou dan eerder een RTX 4070 Super pakken of een AMD 7800 XT / 7900 GRE / 7900 XT

Als ge geen Wifi nodig hebt kunt ge waarschijnlijk een goedkoper moederbord pakken ook. Ik denk dat die CPU boxed is, maar ik heb er voor de zekerheid een Mugen 6 bijgestoken, zal wel beter zijn dan die standaard koelertjes van AMD.
Kan misschien aan mij liggen, maar die winkelwagen link werkt precies niet.
Je moet onderaan de winkelwagen link kopiëren.

Kan misschien aan mij liggen, maar die winkelwagen link werkt precies niet.
Je moet onderaan de winkelwagen link kopiëren.
Ja, er is iets foutgelopen. Overlapt grotendeels met wat jij daar gepakt had maar ik had een duurder moederbord en een 7900 XT gepakt.
Vroeger pakte ik altijd Tweakers hun best buy guide als de referentie, maar ze hebben die al even niet meer geüpdatet precies.

Ja, er is iets foutgelopen. Overlapt grotendeels met wat jij daar gepakt had maar ik had een duurder moederbord en een 7900 XT gepakt.
Vroeger pakte ik altijd Tweakers hun best buy guide als de referentie, maar ze hebben die al even niet meer geüpdatet precies.
Vroeger keek ik ook wel op Tweakers, tegenwoordig wel wat minder 😅.
Bij mij is het vooral op reeds gebruikte mobo's en andere hardware waar ik al reeds mee gebouwd heb.

Terug
Bovenaan