Nieuwe desktop voor gaming (dummies thread)

Zou dan zoiets kiezen.

Meer heb je niet persé nodig. PC is volledig upgradeable, van RAM en CPU tot GPU en je kan zelfs extra SSD's bijsteken.
Een Ryzen 5, is dat voldoende? Ik geloof dat Fornite ook nogal CPU intensief is?
Ze hebben tot nu wel altijd laptops met een Ryzen 7 of Intel i7 gehad.

Een Ryzen 5, is dat voldoende? Ik geloof dat Fornite ook nogal CPU intensief is?
Ze hebben tot nu wel altijd laptops met een Ryzen 7 of Intel i7 gehad.

Is een 6-core. Dus zal qua gaming wel ruim voldoende moeten zijn. Notebook CPU's en Desktop CPU's zijn niet te vergelijken met elkaar. Die prestaties liggen wel wat uit elkaar.

Heb overlaatst nog een soortgelijke build gebouwd en die persoon kan alles perfect draaien, zonder problemen, zelfs op 1440p.

Een 9700X is ook een goede keuze, wel wat duurder maar wel 8 cores.

De reviews van de 5080 zijn echt wel slecht, 't is enkel de moeite als je van de 3080 (of lager) komt. Historisch gezien is de performance uplift nog nooit zo laag geweest t.o.v. de vorige , in principe klopt de 80 kaart de 90 kaart van de vorige generatie, maar nu is dat niet het geval. De MSRP is lager dan de 4080 bij de launch maar het valt nog af te wachten hoeveel de 5080 gaat kosten effectief in de winkel.

Ik vraag me af of een 7900xtx niet de betere keuze is momenteel, nu dat de 50x0 kat uit de zak is. Ik kan deze via via nog nieuw voor 740 kopen en kom van een 2070super.

Ik vraag me af of een 7900xtx niet de betere keuze is momenteel, nu dat de 50x0 kat uit de zak is. Ik kan deze via via nog nieuw voor 740 kopen en kom van een 2070super.
Ik stel me ook de vraag, ik zag tot voor kort de 7900 xt staan voor 679€ op megekko. Is intussen wel verhoogd naar 699€
Een 7900 xtx voor 740 is dan zeker een nog betere deal.

Ofwel wachten , maar ik wacht al lang.
De reviews van de 5080 zijn niet al te best dus misschien dat de consument ook wel eens de middenvinger naar Nvidia opsteekt waardoor de prijzen eindelijk eens zouden dalen?

Nja ik zie de 5090 wel naar de 3k aankoop gaan, en de 5080 zal ook wel richting de 1500 neigen in de winkel. + de 5080 en de toekomstige 9070xt hebben maar 16GB vram en ik heb liever toch wat meer voor de flight sims die ik speel.

Laatst bewerkt:
Als die 9070 XT beter presteert in Raytracing en zo, dan zou ik ook nog overwegen om voor AMD te gaan. 1500 voor de 5080 dat is geen goede deal, dan kan je beter voor een 4090 of 5090 gaan. Dat is nog meer geld maar je zit dan wel langer safe qua VRAM naar de toekomst toe.

Aan 1200 max nog aanvaardbaar (maar eigenlijk al teveel) de huidige scalp 5080 prijzen indachtig.

Kamp rood maakt geen kans? Een 7900XTX doet beter in pure raster dan een 4080 Super.
Sommige versies heb je al vanaf 900.
De allerbeste AIB’s zijn die van Sapphire.

Op Amazon zijn nog 7900XT kaarten beschikbaar aan 730 EUR, 7900XTX aan 920 EUR. Wie op dit moment niet wil meedoen aan de scalp war die bij Nvidia kaarten aan de gang is, dit zijn absolute topkaarten voor de prijs. Ze gaan overal ook snel uit stock momenteel.

Laatst bewerkt:
Ik ben voor een 40 reeks gegaan (4070 ti super), aangezien bol externe verkopers nogal van hun woord zijn :unsure:

Tussen het plaatsen van die bestelling hierboven zijn de 4080 supers uiteraard serieus gestegen in prijs, het was weer te mooi om waar te zijn, wss geannuleerd om duurder door te verkopen...

Franse compagnies, niet te vertrouwen, alsook bijna elke grote speler Megekko, alternate, noem maar op. Allemaal puur op winst teren...

sn81hxK.jpeg

Mijn build is af, beetje een hazy photo met de reflectie van het glas, maar super content ervan. Ik zou het niet ge kunnen hebben zonder @Ascari

Zoals hierboven vermeld moeten teruggrijpen naar een 4070 ti super, maar beesje doet wel z'n werk...

Misschien maak in nog eens een close up zonder glas, maar mag de pc gelijk draaien zonder het glas erin?

sn81hxK.jpeg

Mijn build is af, beetje een hazy photo met de reflectie van het glas, maar super content ervan. Ik zou het niet ge kunnen hebben zonder @Ascari

Zoals hierboven vermeld moeten teruggrijpen naar een 4070 ti super, maar beesje doet wel z'n werk...

Misschien maak in nog eens een close up zonder glas, maar mag de pc gelijk draaien zonder het glas erin?
Je kan de zijwand gerust verwijderen terwijl de PC draait, geen probleem. Alleen kan er dan wel stof in komen als dat voor langere duur is.

Terug
Bovenaan