Nonkels: Seizoen 2

Het onbegrijpelijke succes van Hoste, mooi samengevat door een groep mensen die wél snappen wat humor is. :)

Hoste een zeer goeie benoemer, das wel een feit.
Het is bon ton om te kakken op Geert Hoste natuurlijk.
Je kan zeggen wat je wilt, maar dat hij succesvol is en dat dit ook zijn redenen heeft daar kan je niet omheen.
Zijn stijl is actualiteit, politiek en koningshuis. Conference-stijl. En daarin is hij de Vlaamse grootmeester.
Dat kan je niet vergelijken met wat de neven doen of een Wim Helsen. Maar daarom is het niet minder humor.

Zeggen dat het u stijl niet is daar is niks mee. Maar elke Vlaamse comedian heeft echt wel respect voor Geert. Hij heeft er ook voor gezorgd dat mensen interesse kregen in de andere stijlen van stand-up.

Het is bon ton om te kakken op Geert Hoste natuurlijk.
Je kan zeggen wat je wilt, maar dat hij succesvol is en dat dit ook zijn redenen heeft daar kan je niet omheen.
Zijn stijl is actualiteit, politiek en koningshuis. Conference-stijl. En daarin is hij de Vlaamse grootmeester.

De grootmeester in Conference stijl is toch nog altijd Michael Van Peel imo. ;)
We kunnen veel zeggen van Geert Hoste, maar laten we er aub het woord grootmeester niet mee linken.
Succesvol was hij idd, net als Fc De Kampioenen trouwens, wat veel zegt over de humor van een groot deel van Vlaanderen.
Elke Vlaamse comedian mag dan wel respect hebben voor Hoste, als het over slechte humor gaat weten ze hem toch steeds te benoemen. ;)

“Iek wil konink worden” was gedurende verschillende jaren het “hoogtepunt” van de show, zegt genoeg. Nuja, er zijn ook genoeg mensen die Tegen de sterren op grappig vinden, of godbetert de Joeri uit Leuven. Die laatste is van het slechtste dat ik ooit op
eender welk mediaplatform heb gezien.

De grootmeester in Conference stijl is toch nog altijd Michael Van Peel imo. ;)
We kunnen veel zeggen van Geert Hoste, maar laten we er aub het woord grootmeester niet mee linken.
Succesvol was hij idd, net als Fc De Kampioenen trouwens, wat veel zegt over de humor van een groot deel van Vlaanderen.
Elke Vlaamse comedian mag dan wel respect hebben voor Hoste, als het over slechte humor gaat weten ze hem toch steeds te benoemen. ;)

Ja maar goed kan je zeggen dat iets slecht is als je elke jaar 3,2M mensen naar je show kan laten kijken en je elk jaar de grootste theaters uitverkoopt?
8 van zijn shows staan in de top 100 van best bekeken Vlaamse uitzendingen.
Dan mogen je mopjes nog wat flauw en commercieel zijn, dan weet je wel een bepaald publiek te bereiken. En goed als je humor zoveel mensen kan bereiken, is je humor dan slecht? Bepaalt wat uw kijkers ervan vinden niet of iets goed of slecht is?

En met alle respect maar zonder Geert Hoste wist Michael Van Peel niet eens wat conference was. Geert Hoste bracht al conference toen Van Peel nog mini Van Peel was.

Ik herhaal het het is bon ton natuurlijk. Maar de cijfers en de feiten liegen er wel niet om.
Nu kan je perfect legitiem zeggen dat Van Peel en Kamal het format hebben verbeterd en in een hedendaags jasje hebben gestoken, maar dat doet niks af aan wat Geert Hoste gedaan en bereikt heeft.

Ja maar goed kan je zeggen dat iets slecht is als je elke jaar 3,2M mensen naar je show kan laten kijken en je elk jaar de grootste theaters uitverkoopt?
8 van zijn shows staan in de top 100 van best bekeken Vlaamse uitzendingen.
Dan mogen je mopjes nog wat flauw en commercieel zijn, dan weet je wel een bepaald publiek te bereiken. En goed als je humor zoveel mensen kan bereiken, is je humor dan slecht? Bepaalt wat uw kijkers ervan vinden niet of iets goed of slecht is?

En met alle respect maar zonder Geert Hoste wist Michael Van Peel niet eens wat conference was. Geert Hoste bracht al conference toen Van Peel nog mini Van Peel was.

Ik herhaal het het is bon ton natuurlijk. Maar de cijfers en de feiten liegen er wel niet om.
Nu kan je perfect legitiem zeggen dat Van Peel en Kamal het format hebben verbeterd en in een hedendaags jasje hebben gestoken, maar dat doet niks af aan wat Geert Hoste gedaan en bereikt heeft.
Ik snap wat je wil zeggen. En ik geef je zeker niet volledig ongelijk. Maar humor is natuurlijk niet alleen smaak. Daar zit een concrete techniek achter. En we kunnen toch op zijn minst zeggen dat de techniek die Hoste, De Kampioenen, Tegen de sterren op en pakweg de Joerie gebruiken heel simpel en makkelijk zijn. En dus mss wel als minder mogen beschouwd worden. Het succes van Hoste zal ik nooit ontkennen, maar het begrijpen zal ik nooit. Een Iwein Segers, die in theorie betere humor brengt, wordt dan weer enkel gewaardeerd door andere comedians. Jammere zaak allemaal.

Laatst bewerkt:
Genoeg liedjes die simpel gemaakt zijn, maar wel zeer populair zijn. Andere songs hebben een veel lager bereik maar zijn imho veel ‘sterker’ en ‘beter’. Het is niet omdat iets populair is, dat het kwalitatief hoogstaand is. Dat geldt in iedere sector.

in de jaren '90 vond ik Geert Hoste top. Met mijn interesse in politiek en actualiteit was dat ideaal. Maar eens zijn zalen volzaten met de mensen die zijn onderwerp waren ging het toch ferm achteruit en werd het heel voorspelbaar.

Ik blijf toch ook wel op mijn honger zitten over seizoen 2. Ja er zijn een paar leuke stukken in maar zeker geen evenaring van seizoen 1.
Heel die verhaallijn rond Safa en Innocent, is eigenlijk hemeltergend vervelend. Hopelijk in seizoen 3 heeft hij zijn visum en mag hij vertrekken. Zodoende het over de drie broers kan gaan.

Met enige verbazing de laatste dagen/weken hier de comments gelezen over 'de kwaliteit' van de humor van nonkels.
Nog steeds niet zeker of jullie dit serieus menen of niet? Is toch allemaal nogal heel voorspelbaar wat er gaat komen enzo?

Sommige aflveringen vind ik best wel lachen, anderen zijn toch wel teleurstellend dit seizoen. Zeker dat Innocent verhaal is compleet belachelijk aan het worden.

Ik heb mij na de positieve commentaar ook door seizoen 1 geworsteld en ik sta hier ook wel van te kijken.
Dit is echt gewoon bagger die het moet hebben van karikaturale typetjes met grappige accentjes. Zoals een chiro sketch of uw lokaal dorpstoneel.

Dit soort tv doet het natuurlijk goed bij de doorsnee VTM-kijker en gemiddelde vlaming maar dit is echt wel teenkrullend niveau zoals Tegen de sterren op of heel Chris vanden Durpel zijn carriere, ...
Mooie kijkcijfers dus en dit soort tv mag er zeker zijn maar overschat de gemiddelde vlaming echt niet hoor. Jelle heeft gelijk dat platte kak waar half Vlaanderen naar kijkt op papier interessanter is dan niche humor met tegenvallende kijkcijfers maar fier kan hij hier toch niet op zijn. Denk hier de typetjes eens weg en lees het script. Er is een reden dat je hier geen Jonas Geirnaert en consoorten in tegenkomt. Dit is gewoon van een heel andere klasse en dat is OK, niets mis mee, luchtige tv. Geniet ervan maar maak jezelf niet wijs op een forum dat je naar fijne humor aan't kijken bent en dan op uw teen getrapt zijn als dit met de Kampioenen vergeleken wordt aub:)

Laatst bewerkt:
Ik heb mij na de positieve commentaar ook door seizoen 1 geworsteld en ik sta hier ook wel van te kijken.
Dit is echt gewoon bagger die het moet hebben van karikaturale typetjes met grappige accentjes. Zoals een chiro sketch of uw lokaal dorpstoneel.

Dit soort tv doet het natuurlijk goed bij de doorsnee VTM-kijker en gemiddelde vlaming maar dit is echt wel niveau De Kampioenen, tegen de sterren op, heel Cris Vanden Durpel zijn carriere, ...
Mooie kijkcijfers dus maar overschat de gemiddelde vlaming echt niet hoor. Jelle heeft gelijk dat platte kak dat half Vlaanderen kijkt op papier interesanter is dan niche humor met tegenvallende kijkcijfers maar fier kan hij hier toch niet op zijn. Denk hier de typetjes eens weg en lees het script. Er is een reden dat je hier geen Jonas Geirnaert en consoorten in tegenkomt. Dit is gewoon van een heel andere klasse en dat is OK, niets mis mee, luchtige tv. Geniet ervan maar maak jezelf niet wijs op een forum dat je naar fijne humor aan't kijken bent aub:)
Is jouw type humor is het in UK gebrachte type?

Dat hoeft niet Brits te zijn. Vorig jaar nog goed gelachen met Boris. 't mag gewoon niet te gemakkelijk zijn en typetjes met overdreven accentjes zijn daar het ultieme voorbeeld van.
Weet je nog toen heel Vlaanderen in een deuk lag met het overdreven slechte Engels van Wim Willaert in Eigen kweek?. Wel, dat dus niet.

Kenpachi zei:

Dit soort tv doet het natuurlijk goed bij de doorsnee VTM-kijker en gemiddelde vlaming maar dit is echt wel teenkrullend niveau zoals Tegen de sterren op of heel Chris vanden Durpel zijn carriere, ...
Mooie kijkcijfers dus en dit soort tv mag er zeker zijn maar overschat de gemiddelde vlaming echt niet hoor. Jelle heeft gelijk dat platte kak waar half Vlaanderen naar kijkt op papier interessanter is dan niche humor met tegenvallende kijkcijfers maar fier kan hij hier toch niet op zijn. Denk hier de typetjes eens weg en lees het script. Er is een reden dat je hier geen Jonas Geirnaert en consoorten in tegenkomt. Dit is gewoon van een heel andere klasse en dat is OK, niets mis mee, luchtige tv. Geniet ervan maar maak jezelf niet wijs op een forum dat je naar fijne humor aan't kijken bent en dan op uw teen getrapt zijn als dit met de Kampioenen vergeleken wordt aub:)

Alsof de aanwezigheid van een Geirnaert een serie per definitie naar een hoger niveau tilt?
Niet vergeten dat de voorbereidingen & opnames voor zijn deelname aan Over De Oceaan ongeveer moeten samengevallen hebben met die van Nonkels Seizoen 1.

Ik vind het anders, met uitzondering van Innocent zijn verhaallijn, een heel leuke reeks.

Het Eiland, The Office, Willy's & Marjetten, Het Geslacht De Pauw, Callboys, In De Gloria, Neveneffecten, Chantal, ...
Die zitten ook volledig of grotendeels vol "typetjes" en karikaturen. Vond ik allemaal goed. Ja, net als Eigen Kweek...

En dat zeg ik als niet-VTM & niet-FC De Kampioenen kijker.
Waarbij ik met die laatste de gelijkenis qua humor ook niet goed zie. Dan heb je het over de categorie De Familie Backeljau, De Kotmadam, etc... Die vergelijking trekken is toch een brug te ver imho.

Laatst bewerkt:
Dus, samenvatting:

Als het complex en doordacht is, is het kwaliteit. Als het simpel is niet. Zowel in humor als muziek. Popnummers zijn voor de grote meute die een IQ hebben zo hoog als een plint en Iwein Segers brengt betere humor dan Geert Hoste. Op papier hé.

Ik kan lachen met Iwein Segers, maar evengoed met Gunter Lamoot. Een uitgebreide smaak en vooral waar ik op dat moment zin in heb. De maandag luister ik naar Hans Zimmer als 't regent en op een zonnige vrijdagavond op terugweg van het werk zing ik luidkeels mee met Taylor Swift op de radio.

Wat is er mis met mij, beste experts?

Dus, samenvatting:

Als het complex en doordacht is, is het kwaliteit. Als het simpel is niet. Zowel in humor als muziek. Popnummers zijn voor de grote meute die een IQ hebben zo hoog als een plint en Iwein Segers brengt betere humor dan Geert Hoste. Op papier hé.

Ik kan lachen met Iwein Segers, maar evengoed met Gunter Lamoot. Een uitgebreide smaak en vooral waar ik op dat moment zin in heb. De maandag luister ik naar Hans Zimmer als 't regent en op een zonnige vrijdagavond op terugweg van het werk zing ik luidkeels mee met Taylor Swift op de radio.

Het is niet omdat humor, of muziek, in theorie minder kwalitatief zou zijn, dat je er niet van zou kunnen genieten he. Ik luister en kijk ook naar bagger.

Vind dat er ook heel flauwe moppen zitten in Nonkels. Maar moet het toch vooral hebben van goeie personages, en grappige situaties. Waar het wel in slaagt. Akkoord dat de B-verhaallijn van Innocent niet zo goed was. De A-verhaallijn met het tuincenter vond ik dan wel weer leuk geschreven. Vind de vergelijking met FC De Kampioenen nog steeds heel vergezocht.

Dus, samenvatting:

U hebt een brede smaak en dan past niet in het keelgat van puristen die luisteren naar metal en al de rest verafschuwen.

Amai mijn kloten, wat is dat hier die laatste pagina. :offtopic:

Nonkels aflevering 6: Christian zit tot aan z'n nek in de stront.
Een reden weten we nog niet maar ik vermoed slechte kunstgras matten met die statische elektriciteit in zijn haar?
De Willy zal dan toch niet financieel geruïneerd zijn.

Luc heeft ook zijne flight simulator
:hug:

Terug
Bovenaan