Novo Nordisk

Eerlijk gezegd ik was er ook verbaasd over ben benieuwd wat de reden erachter is

Vermoedelijk om hun marktbereik te vergroten door copycat klanten direct hun alternatief te kunnen aanbieden nu de shortage over is. Het komt over als een Win-win: HIMS geen rechtzaak aan hun been en NOVO kan meer verkopen.

Allez, Novo Nordisk is wat aan het bewegen in positieve zin (+5% vandaag, staat weer bijna 70€) Blijkbaar naar aanleiding van hedgefonds Parvus Asset Management, dat een belang aan het opbouwen zou zijn in Novo. Nog een duwke, en mijn verlies is goedgemaakt !

haha... mooie woordspeling.
Novo aandelen nog even bijhouden dus... kan door het dak gaan met dergelijke berichten (maar ze moeten kunnen leveren natuurlijk).

Dit was echt maar een trollpost hoor. Zelf hecht ik er geen waarde aan ikv mijn case om nog long NOVO te blijven.

haha... mooie woordspeling.
Novo aandelen nog even bijhouden dus... kan door het dak gaan met dergelijke berichten (maar ze moeten kunnen leveren natuurlijk).
Zijn er dan nog leveringsproblemen? ik heb een paar kenissen en collega's die op Ozempic zitten wegens diabetes en ik hoor niet meer dat ze een probleem hebben met het krijgen van Ozempic.
En Novo brengt deze zomer Wegovy ook uit in BE.

Samenwerking met Hims & Hers na een maand al stopgezet, $HIMS dondert > 20% naar beneden voorbeurs.

Ondertussen neemt ondanks restricties (mag hier nog steeds enkel voorgeschreven worden voor diabetes en ernstige obesitas) het gebruik van Ozempic in België flink toe.
Van januari tot en met november vorig jaar betaalde de ziekteverzekering voor ruim 69,5 miljoen euro aan middelen op basis van de werkzame stof semaglutide terug. Een doorrekening voor heel 2024 zou de totale uitgaven op 75,9 miljoen euro brengen, tegenover 60,7 miljoen euro in 2023. In vergelijking met 2021 gaat het zelfs om een verdrievoudiging.
‘De druk om het geneesmiddel voor alle mensen met overgewicht terug te betalen, wordt met de dag groter’, waarschuwt professor klinische farmacologie Thierry Christiaens (UGent), verbonden aan het Belgisch Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie. ‘Aan die druk weerstaan, wordt niet simpel voor de minister. We staan nog maar aan het begin van de ontploffing van Ozempic en de vele analoge middelen die eraan komen. Qua gebruik én qua kosten.’
Surprise, surprise. 😎

Cagrisema data van zondag had waarschijnlijk een veel grotere impact op de stock. +- gelijkaardige effectiviteit dan Zepbound, maar iets meer negatieve side effects. Het HIMS verhaal is gebrekkige due dilligence van hun kant, maar lijkt me geen echte impact te zijn voor NOVO.

Novo is in free fall sinds december op basis van hun teleurstellende Cagrisema data, maar de kicker is en blijft dat de trails van LLY pure labtests zijn voor maximale effectiviteit, terwijl Novo hun cagrisema trails real life zijn voor praktisch gebruik. Dat komt amper naar voor en Novo benadrukt dit amper waardoor niemand het nog in zijn achterhoofd houdt. Op KT kijken investeerders enkel naar de labresultaten, maar op langere termijn is de kans groter dat NOVO hun trailresultaten standhouden IRL.

Dus ik heb gisteren gewoon bijgekocht.

Terug
Bovenaan