Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die yield zit in een neerwaartse trend omdat de ECB haar rente aan het verlagen is. Die verwachting van verdere ECB rentedalingen vertaalt zich toch al snel in een 0,05% à 0,10% lagere yield binnen een maand.Verwachten jullie dat de yield van die Duitse obligatie met vervaldag 11/04/2025 stabiel zal blijven tussen nu en eind september?
Ik ben de afweging aan het maken als het de moeite is om te wachten op de Bolero-actie (€2,81 gratis makelaarsloon per overgeschreven schijf van €1000, en maximum €281 gratis makelaarsloon, wordt geboekt in de laatste week van september).
Bijvoorbeeld morgen voor €100k aan die Duitse obligatie kopen = €150 makelaarsloon betalen maar je kan wel op een yield rekenen van pakweg 3%. Als je voldoet aan die voorwaarden voor de Bolero-actie en eind deze maand die aankoop doet, zou je geen makelaarsloon moeten betalen maar dat weegt mogelijks niet op tegen de hogere prijs van de obligatie.
Ik verwacht dat die yield stabiel blijft, maar de ECB gaat normaalgezien de rente nog enkele keren verlagen en dan zou de yield een sprongetje naar beneden kunnen maken. Als je kan zou ik het zo snel mogelijk aankopen.Verwachten jullie dat de yield van die Duitse obligatie met vervaldag 11/04/2025 stabiel zal blijven tussen nu en eind september?
Ik ben de afweging aan het maken als het de moeite is om te wachten op de Bolero-actie (€2,81 gratis makelaarsloon per overgeschreven schijf van €1000, en maximum €281 gratis makelaarsloon, wordt geboekt in de laatste week van september).
Bij Degiro is dit 3€ ....Bijvoorbeeld morgen voor €100k aan die Duitse obligatie kopen = €150 makelaarsloon betalen maar je kan wel op een yield rekenen van pakweg 3%. Als je voldoet aan die voorwaarden voor de Bolero-actie en eind deze maand die aankoop doet, zou je geen makelaarsloon moeten betalen maar dat weegt mogelijks niet op tegen de hogere prijs van de obligatie.
En wat is de ISIN code daarvan?Korte termijn dan vermoedelijk? Gewoon T bills zoals Buffett? Overige A rated bieden niet echt meer opbrengst en zijn vaak iets minder liquide.

Beter 0% duitse overheidsobligaties kopen. Dan steek je die 30%rv al in je zak.
Mja, maar door de dalende rznte zijn die toch ook al wat gestegen... Heb je er nog die omgerekend meer opbrengen dan pakweg 2,5% netto?Beter 0% duitse overheidsobligaties kopen. Dan steek je die 30%rv al in je zak.
De vraag was expliciet dollarobligaties...Beter 0% duitse overheidsobligaties kopen. Dan steek je die 30%rv al in je zak.
Mja, maar door de dalende rznte zijn die toch ook al wat gestegen... Heb je er nog die omgerekend meer opbrengen dan pakweg 2,5% netto?
Ik heb deze aangekocht vandaag, de DE0001141828 tot 10/10/2025 heb je ook nog maar die heeft wat minder rendement (+/- 2,50%)![]()
2.93% netto as of today.
Ik zie het ook net, ze zijn wakker geworden bij HLNIk heb deze aangekocht vandaag, de DE0001141828 tot 10/10/2025 heb je ook nog maar die heeft wat minder rendement (+/- 2,50%)
Edit: nu komt zelfs HLN met de zero bonds af: https://www.hln.be/beleggen-en-inve...-en-nettorendement-van-3-procent-br~ae467672/

er staat daar "Jaarlijks rendement tijdens de laatste 10 kalenderjaren (zonder kosten en taksen) op 31/12" , als je daar de instapkosten tot 2,5% (zeker als het <50000 euro is) en lopende kosten van 1,2%/jaar van aftrekt dan ga je toch verlies hebben had je daar vanaf 2017 in belegd?Ouders nog eens naar de bank geweest - uiteraard voorstellen, eens polsen wat de meningen hier zijn over: instapkosten zijn zoals gewoonlijk 0
Detail fonds - Belfius
www.belfius.be
Worden door kantoorhouder op 0 gezet, transparantie en banken - lastig@contextbinder.Rechts staan toch de procentuele instapkosten.
er staat daar "Jaarlijks rendement tijdens de laatste 10 kalenderjaren (zonder kosten en taksen) op 31/12" , als je daar de instapkosten tot 2,5% (zeker als het <50000 euro is) en lopende kosten van 1,2%/jaar van aftrekt dan ga je toch verlies hebben had je daar vanaf 2017 in belegd?
Ahja nog eens 1,32% TOB als je uitstapt. Dus je bent eigenlijk sowieso 3,82% kwijt dan als je minder koopt dan voor 50K en nog eens 30% roerende voorheffing. Dan vraag ik mij af of je het niet nog beter gewoon op een spaarboekje laat staan ...
En wat is de conclusie?Hieronder een woordje uitleg
![]()
5 redenen om (niet) te beleggen in obligaties
5 redenen om (niet) te beleggen in obligaties | Vlaamse Federatie van Beleggerswww.vfb.be
![]()
Beleggen in obligaties: betekenis, rendement en risico's
Blijf op de hoogte van de wereld van obligatiebeleggingen. Ontdek de betekenis, risico's en hoe obligaties rendement voor u kunnen opleveren.www.lynx.be
En wat is de conclusie?
Dat je met de Belfius obi die je linkt wel degelijk goed zit door de 0 instapkosten?