- Huur verhogen is zeker nog een mogelijkheid als je ziet wat ze in Nederland op de particuliere markt vragen. Als ik zelf zie hoeveel mensen er komen opdagen voor een huur huis EPC A van 1100€ dan zit hier zeker nog rek op. En als de algemene markt verhoogt stijgen de prijzen gewoon mee.
- Er is een structureel onderaanbod van goeie panden die instap klaar zijn. Ik zie niet in waarom de prijzen zouden zakken. Ja voor de EPC's e-d-f verhuur panden maar wie gaat deze nog kopen en verbouwen? Al zeker geen investeerders en de gewone particulier durft er niet aan te beginnen of is te lui. Heb zelf net een rij woning in sociale woonwijk verbouwd en kan u vertellen dat zelfs na dat ik alles zelf heb gedaan ik aan 95k kosten kom. Aankoopprijs 201k + bijhorende taksen. En ik zit aan +-320k investering voor een kleine woning (grondopp = 50m2)+ kleine tuin.
- Huurcontracten moeten tot op heden niet geregistreerd worden dus eerste stap zal indd zijn huren half in het zwart te laten betalen. Iedereen wint want de huurder wilt ook niet meer huur gaan betalen.
Ik zie echt nergens hoe een instapklare woning met een EPC a score kan zakken in prijs. De mensen die dat vertellen kennen niks van de bouw.
Simpel gezegd komt het hier op neer:
- Kostprijs uurlonen aannemers 50-75€/uur. Als je er al vind natuurlijk. Binnen 10-20 jaar loopt er geen bouwvakker meer rond of je betaald je blauw aan hun.
- Kostprijs bouwmaterialen. Gaan deze dan ook dalen?
- Enorme migratie naar onze contreien die opwaartse druk creëert.
Maar goed, wie ben ik? De kwade linkse meute die tegenwoordig in elk programma opduiken zullen het wel beter weten neem ik aan.