Ook in supernota: geld halen bij Belgen die eigendom verhuren

Waarom zou je niet sowieso proberen om de maximale huurprijs eruit te halen, onafhankelijk van welke belastingen je erop moet betalen?
Je bent het OCMW toch niet?
waar staat er dat ik dat niet doe?
Ging dit jaar eens overslaan omdat het allemaal flinke huurders zijn, en de prijzen sowieso al redelijk hoog zijn in vgl met de buurt.

waar staat er dat ik dat niet doe?
Ging dit jaar eens overslaan omdat het allemaal flinke huurders zijn, en de prijzen sowieso al redelijk hoog zijn in vgl met de buurt.
Het ging over het doorrekenen van hogere belastingen op het verhuren van woningen en jij zegt dat je misschien toch de huurprijs gaat verhogen.
Indien je dat sowieso van plan was en losstaat van belastingen, waarom plaats je dat bericht hier dan?

Topics over geld:
-Ja, ik heb geinvesteerd in vastgoed, beste belegging van m’n leven. Mijn huurders betalen mijn eigendommen af.

Topics over belastingen:
-Ja, ik heb geinvesteerd in vastgoed, voor de return moet je het niet doen. En daar willen ze dan nog eens belasting op heffen ook? Waar is m’n hooivork.

Het ging over het doorrekenen van hogere belastingen op het verhuren van woningen en jij zegt dat je misschien toch de huurprijs gaat verhogen.
Indien je dat sowieso van plan was en losstaat van belastingen, waarom plaats je dat bericht hier dan?
Ik zeg net letterlijk dat ik het NIET van plan was, maar nu wel. Het leek me logisch dat de hogere belastingen de oorzaak zijn… Excuses, zal het de volgende keer erbij zetten 😀

Topics over geld:
-Ja, ik heb geinvesteerd in vastgoed, beste belegging van m’n leven. Mijn huurders betalen mijn eigendommen af.

Topics over belastingen:
-Ja, ik heb geinvesteerd in vastgoed, voor de return moet je het niet doen. En daar willen ze dan nog eens belasting op heffen ook? Waar is m’n hooivork.
Die eerste groep kan niet rekenen

De tweede groep wel

De echte redenen zijn: hefboomeffect, waardevast, stabiel inkomen, kader van diversificatie, kinderen, zekerheid

Investeren in vastgoed is naar mijn mening enkel interessant met een hefboom.

Dit omdat je rendement haalt op geld die niet van jou is/waar je anders niet aan kon.
En zo bouw je wel een pot op naar later toe, die je anders niet had (bij verkoop pand dus).
Puur vanwege het feit dat de openstaande lening zakt (en hopelijk het pand nog wat stijgt in waarde).

Zelf ergens 400k in pompen om dan maandelijks 1200 euro erop terug te zien.
Tja, dan kan je met die 400k beter andere dingen doen.

Beter die 400k dan uitsplitsen over 3 panden met een lening gecombineerd.
Gaat allemaal veel sneller zo.

Risico is enigzins wel groter, want ahja... leningen...
Anderszijds met meerdere panden heb je ook spreiding van dat risico.

Terug
Bovenaan