Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Probleem is volgens mij dat Poetin enorm beschermd is.. Het moet al bijna iemand van zijn inner circle zijn die hem om het leven brengt en dan nog wss.. . Zoals Bin Laden of Sadam Hoessein destijds werden uitgeschakeld gaat hier niet lukken vrees ik..
Zit ook het meest van de tijd samen met zijn familie in zijne atoombunker (tis eigenlijk meer een stad) ver weg in Siberië tegen de grens van Mongolië.

Zit ook het meest van de tijd samen met zijn familie in zijne atoombunker (tis eigenlijk meer een stad) ver weg in Siberië tegen de grens van Mongolië.
Of dat kan natuurlijk ook gewoon perfect zijn body double zijn.
De truc van een geheime schuilplaats is vooral dat hij geheim is.

Da's echt zo het toppunt van ne klootzak zijn hé. Anderen om zeep helpen en in de verdoemenis storten maar uzelf en uw familie in uw atoombunker verstoppen voorzien van alle luxe zodat ge u niks moet aantrekken van het gevaar en de miserie.

"Ik zou da ni willen die miserie, ik zorg ervoor da ik en mijn familie veilig zit" en ondertussen net datzelfde anderen aandoen.

Moet er bijna van kotsen man.

Da's echt zo het toppunt van ne klootzak zijn hé. Anderen om zeep helpen en in de verdoemenis storten maar uzelf en uw familie in uw atoombunker verstoppen voorzien van alle luxe zodat ge u niks moet aantrekken van het gevaar en de miserie.

"Ik zou da ni willen die miserie, ik zorg ervoor da ik en mijn familie veilig zit" en ondertussen net datzelfde anderen aandoen.

Moet er bijna van kotsen man.
Typisch een narcist he : hij vindt zichzelf veel belangrijker dan om het even wie. Belangrijker dan de rest van zijn bevolking zelfs.

Of China levert zijn eigen chips. Hebben ze ineens een lucratieve afzetmarkt.

Wij kopen ook nog altijd Chinese chips. :p

Betekent dat de Russen een premium gaan moeten betalen om de benodigde hoeveelheid naar de Russische markt te sturen in plaats van de internationale markt. (Of rekenen op de vrijgevigheid van de CCP?)

Immers, de Russen kunnen maar bij één iemand kopen terwijl de Chinezen aan iedereen blijven verkopen.
En ik denk niet dat de Russen veel microchipindustrie in Rusland zelf heeft.

Designs wel maar ze worden geproduceerd in Taiwan :p.

Damn, diee Poetin in ne smeerlap, maar met smeerlapperij krijg je veel gedaan.
Hij gaat sowieso Oekraïens grondgebied inpalmen en daar waar waarschijnlijk grote olie-voorraden zijn.
Dus wij gaan als Westen op langere termijn NOG afhankelijker zijn van Rusland, want met die hernieuwbare energieën gaan we niet ver komen.

pfff, niet goed dit, niet goed.

Hij gaat sowieso Oekraïens grondgebied inpalmen en daar waar waarschijnlijk grote olie-voorraden zijn.
Dus wij gaan als Westen op langere termijn NOG afhankelijker zijn van Rusland, want met die hernieuwbare energieën gaan we niet ver komen.

Afstappen van dat gas en wel meteen, alles op alles zetten op kernenergie en electrisch rijden en verwarmen (al dan niet in combo met warmtepomp) promoten. Olie enkel nog voor de petrochemie ! Zal véééééél oorlogen vermijden. Degenen die hier tegen ingaan mogen ze naar Rusland sturen als het daar beter is. Wij zullen de komende jaren met de blaren zitten, maar de toekomst van onze nakomelingen is dan veilig.

Laatst bewerkt:

Of nog afhankelijker van Saoedi-Arabië terwijl die al een paar jaar aan een stuk Jemen aan het bombarderen is zonder vooruitgang in een burgeroorlog met veel te veel verschillende partijen. Er is hier geen win.

Wij kopen ook nog altijd Chinese chips. :p

Betekent dat de Russen een premium gaan moeten betalen om de benodigde hoeveelheid naar de Russische markt te sturen in plaats van de internationale markt. (Of rekenen op de vrijgevigheid van de CCP?)

Immers, de Russen kunnen maar bij één iemand kopen terwijl de Chinezen aan iedereen blijven verkopen.
En ik denk niet dat de Russen veel microchipindustrie in Rusland zelf heeft.

Designs wel maar ze worden geproduceerd in Taiwan :p.
Geen idee of ze daar echt een premium gaan aanrekenen, maar dit en een hoop andere verschuivingen kunnen Rusland wel volledig in de invloedsfeer van China plaatsen, Rusland wal waarschijnlijk enkel nog China als partner hebben voor veel zaken en zal dus ook moeten luisteren naar wat China zegt. Dit zou wel eens het definitieve einde van Rusland als wereldspeler kunnen zijn, gedegradeerd tot een land dat in een invloedsfeer ligt ipv zelf een invloedssfeer te hebben.

WTF VRT?

Oekraine heeft ook enkele van haar vliegvelden beschoten om deze onklaar te maken. Net zoals ze bruggen en andere belangrijke infrastructuur hebben durven vernietigen om de inval te bemoeilijken. Bij de VRT zullen ze daar waarschijnlijk op hinten.

In ander nieuws:

:biglaugh:

Stel dat Oekraïne volledig ingenomen wordt...en "De Wereld" sluit geen handel meer met Rusland...wat is Oekraïne op dat moment dan?:oink:
Want dan zou alle Russische handel via Oekraïne kunnen gaan, toch?

Ik veronderstel dat Oekraïne dan zoals Wit-Rusland wordt. Een vazalstaat van Rusland. Dus dezelfde sancties zouden dan van toepassing zijn?

Oekraine zal dezelfde sancties krijgen dan maar waarschijnlijk steun aan rebellen in het gebied ofzo.

Blijkbaar al 16000 buitenlandse troepen toegekomen in Oekraine met nog 32000 onderweg.

Oekraine zal dezelfde sancties krijgen dan maar waarschijnlijk steun aan rebellen in het gebied ofzo.

Blijkbaar al 16000 buitenlandse troepen toegekomen in Oekraine met nog 32000 onderweg.
"Troepen" is wel met een serieus korrel zout te nemen. Gisteren in het nieuws was het ook over een 10-tal Belgen die vertrokken. Daar zaten een paar ex-militairen bij ook, maar ook nen boekhouder bv die nog nooit van zijn leven een wapen in handen had gehad..
Da's niet beter dan dat kanonnenvoer dat Rusland over de grens steekt éh. Maar goed, ik ga ervan uit dat ze daar blij zijn met iedereen die wil komen natuurlijk.

Leuk, maar uiteindelijk hoeveel van die 48k zijn getrainde militairen, op 5 dagen training in polen ga je niet veel leren.
een paar elite-eenheden lijken mijn inziens veel waardevoller.

Als de russen de wagner group stuurt ; waarom huren we dan niet van het ingezamelde geld een tegenpool ; stuur blackwater of gelijkaardige private militia's die daar werkelijk gaan moorden voor geld.

Leuk, maar uiteindelijk hoeveel van die 48k zijn getrainde militairen, op 5 dagen training in polen ga je niet veel leren.
een paar elite-eenheden lijken mijn inziens veel waardevoller.

Als de russen de wagner group stuurt ; waarom huren we dan niet van het ingezamelde geld een tegenpool ; stuur blackwater of gelijkaardige private militia's die daar werkelijk gaan moorden voor geld.
Blackwater die zaten al in Oekraïne om het Azov Battalion te gaan trainen.

Terug
Bovenaan