Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Een ziekenhuis met zuigelingen bombarderen...vuiler als dit kan het niet meer denk ik?
Ik vind persoonlijk dat dit oorlogsnieuws snel begint te wennen. Een jaar geleden had ik dit nog schokkend nieuws gevonden, nu na de actualiteit en de berichtgeving van de voorbije 2 weken kijk ik er nauwelijks meer van op.

Ik vind persoonlijk dat dit oorlogsnieuws snel begint te wennen. Een jaar geleden had ik dit nog schokkend nieuws gevonden, nu na de actualiteit en de berichtgeving van de voorbije 2 weken kijk ik er nauwelijks meer van op.
kvind nog altijd bevreemdend dat mensen daarvan dan kwaad worden.

Ukraine’s Next Ordeal: It’s Going Down to 20 Below

Beide kampen gekloot.
Maar hopelijk de Russische kant meer gekloot:

"“Minus 20C [or -4F] will degrade the Russian force, there is no question. It will improve cross-country mobility because there will be less mud but the Russians are not ready for Arctic conditions,” military analyst Major Kevin Price told the Times of London, adding that it will essentially turn Russia’s tanks and trucks into “4o-ton freezers.”'

Hopelijk zijn ze hun handschoenen niet vergeten. Of ze plakken zo overal aan vast :unsure:
Volledige blokkade op Europa in het weersysteem met continentale winden uit die regio, en winden uit Rusland zijn best nog koud. Enig probleem is dat bij radioactief afval dat ook naar het westen zou blazen op dit moment. De wind komt vanuit het oosten nu, en daar lijkt geen einde aan te komen voorlopen. Ik weet alleen niet in welke mate het een rol zal spelen, maar de komende dagen (zeer korte termijn) wordt het barkoud. Met die bovenluchttemperaturen zou hier al sprake zijn van een zeer strenge winterprik.

Aan de gigantische clandestiene operatie waar de Amerikanen nu met bezig zijn om Rusland van het wereldtoneel te doen verdwijnen twijfel ik geen seconde meer. (Simplistisch gezegd: een exponentiële "Charlie Wilson's war")

Maar er beginnen stilaan zoveel bedrijven zich terug te trekken uit Rusland dat ik denk dat ik de magnitude van hun operatie nog onderschat.

/HLN

Heel die historie met die Poolse MiGs is toch maar bizar hoor. De VS ziet het niet zitten om ze over te vliegen vanuit Rammstein. En Scholz, tja, Scholz... Ik krijg er niet echt hoogte van.

Heel die historie met die Poolse MiGs is toch maar bizar hoor. De VS ziet het niet zitten om ze over te vliegen vanuit Rammstein. En Scholz, tja, Scholz... Ik krijg er niet echt hoogte van.
Ja, ze vrezen de escalatie van de situatie en mssn een nucleaire oorlog maar anti luchtafweer en andere wapens mag dan wel?

Dat putin niet wou dat oekrainie lid zou worden van navo , was één van de vele leugens van putin:

Daarnaast vraagt Poetin dat Oekraïne de wens om lid te worden van de NAVO opbergt. Maar het kon sowieso geen lid worden, net omdat Rusland een deel van het grondgebied controleert. Dat het van bij het begin onmogelijk was, wist de Russische president heel goed
Bron: vrt nws

Denk dat de Westerse bedrijven hier niet aan hadden gedacht..

Rusland zet stap om gesloten westerse bedrijven te nationaliseren

Dus Rusland gaat zelf Volkswagens en Mercedessen gaan bouwen zonder VW of Mercedes? :p
Als Rusland zich ook op lange termijn economisch wil ruïneren, is dat het pad waar ze moeten opgaan. :p

Want welke buitenlandse investeerder gaat na dit conflict nog durven een cent te steken in Rusland als ze gaan nationaliseren?

Ik denk van wel.

Ik vrees dat de geschiedenis van de mensheid je zal tegenspreken ...
Een enorm laffe manier van oorlog voeren. Je kan altijd collateral damage hebben, maar er zijn iets te veel van die toevalligheden bij de Russen om dat nog te geloven.

Kennelijk hebben ze hun slimme wapens er al doorgejaagd en kunnen ze nu niet anders dan domme bommen gooien. En als je 100 bommen gooit zullen er wel enkele zijn die (voor Rusland) goed terechtkomen.

Dus Rusland gaat zelf Volkswagens en Mercedessen gaan bouwen zonder VW of Mercedes? :p
Als Rusland zich ook op lange termijn economisch wil ruïneren, is dat het pad waar ze moeten opgaan. :p

Want welke buitenlandse investeerder gaat na dit conflict nog durven een cent te steken in Rusland als ze gaan nationaliseren?
Zelfs Lada trekt het niet meer:

Iconic Russian Car Maker, Known for Cold War Self-Reliance, Halts Production
Disruption shows how Russia’s economy is beginning to feel the bite of Western sanctions

Een enorm laffe manier van oorlog voeren. Je kan altijd collateral damage hebben, maar er zijn iets te veel van die toevalligheden bij de Russen om dat nog te geloven.

Kennelijk hebben ze hun slimme wapens er al doorgejaagd en kunnen ze nu niet anders dan domme bommen gooien.
Slimme wapens zijn duur en niet eindeloos in voorraad. De VS had in hun campagne tegen ISIS ook verminderde voorraden: Pentagon Running Low on Smart Bombs for ISIS Campaign.

Hoe zien jullie het overleg vandaag na de laatste evoluties? Gezien de eisen van Rusland neem ik aan dat dit niet veel gaat opleveren.

Hoe zien jullie het overleg vandaag na de laatste evoluties? Gezien de eisen van Rusland neem ik aan dat dit niet veel gaat opleveren.
Het is het eerste "high level" overleg en zowel Oekraïne als Moskou spraken de laatste dagen gematigde taal. Ik verwacht vandaag geen oplossing, maar het schept toch wel perspectief.

Zelfs Lada trekt het niet meer:

Iconic Russian Car Maker, Known for Cold War Self-Reliance, Halts Production
Disruption shows how Russia’s economy is beginning to feel the bite of Western sanctions

Welja, dat idee is dus gewoonweg idioot. Rusland zit ook in het globalistisch verhaal ook al doen ze alsof dat dat niet zo is.

Welk geavanceerd product wordt van A tot Z volledig binnen één land gemaakt?

Het is een gerucht, natuurlijk. Maar ik kan me inbeelden dat het serieus aan het rommelen is in het Kremlin. Benieuwd hoe de vork werkelijk aan de steel zit, Rusland voert al twee weken een offensief met de handrem op. Is er interne sabotage aan de gang, is de legertop werkelijk incompetent of speelt er nog iets anders? Als plan A niet lukt, moet er toch een plan B voorhanden zijn?

Terug
Bovenaan