Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het gedachte dat Oekraïne onder westerse sfeer(evt. bij EU & NAVO) welvarender en een alom betere plek om te wonen dan Rusland, zou hij toch niet kunnen verdragen.
Ik vond Nederland persoonlijk een beter voorbeeld.Zijn geschiedenis les is belachelijk zo kan Spanje en Oostenrijk hier ook binnen vallen om dezelfde reden.
Dit was geen interview maar een geoefend toneelstukje waar alleen simpele zielen in trappen.

Gleiwitzeincident, iemand?Op Poolse media gaat het bericht dat Putin de inval van Hitler in Polen vergoeilijkt en uitlegt dat de Polen Hitler gedwongen hebben om in te vallen omdat ze niet mee wilden werken. Iemand die het interview gekeken heeft die dit kan bevestigen?
Stuk over Polen in WOII begint +- om 12:30.Op Poolse media gaat het bericht dat Putin de inval van Hitler in Polen vergoeilijkt en uitlegt dat de Polen Hitler gedwongen hebben om in te vallen omdat ze niet mee wilden werken. Iemand die het interview gekeken heeft die dit kan bevestigen?
After the 1917 revolution, the Bolsheviks sought to restore the statehood, and the civil war began, including the hostilities with Poland. In 1921, peace with Poland was proclaimed. And under that treaty, the right bank of Dnieper River once again was given back to Poland. In 1939, after Poland cooperated with Hitler. It did collaborate with Hitler, no, Hitler offered Poland peace and a treaty of friendship. An alliance, demanding in return that Poland give back to Germany the so-called Danzig Corridor, which connected the bulk of Germany with East Prussia and Konigsberg. After World War One, this territory was transferred to Poland. And instead of Danzig, a city of Gdasnk emerged. Hitler asked them to give it amicably, but they refused. Of course, still they collaborated with Hitler and engaged together in the partitioning of Czechoslovakia.
So before World War 2, Poland collaborated with Hitler. And although it did not yield to Hitler's demands, it still participated in the partitioning of Czechoslovakia together with Hitler, as the Poles had not given the Danzig corridor to Germany, and went too far, pushing Hitler to start World War 2 by attacking them. Why was it Poland against whom the war started, on 1st September 1939? Poland turned out to be uncompromising, and Hitler had nothing to do but start implementing his plans with Poland. Sobieski. By the way, the USSR, I have read some archive documents, behaved very honestly, and it asked Poland's permission to transit its troops through the Polish territory to help Czechoslovakia. But the then Polish foreign minister said that if the Soviet planes flew over Poland, they would be downed over the territory of Poland. But that doesn't matter. What matters is that the war begun and Poland fell prey to the policies it had pursued against Czechoslovakia. This under the well known Molotov-Ribbentrop pact, a part of the territory including western Ukraine was to be given to Russia, thus Russia, which was then named the USSR regained its historical lands. After the victory in the Great Patriotic War, as we call World War 2, and all those territories were ultimately enshrined as belonging to Russia, to the USSR.
Als ik iets van jou wil, en jij geeft mij dat niet zonder dat ik iets teruggeef, dan ben jij niet bereid tot compromissen. En is het jouw schuld dat ik je aanval.Poland turned out to be uncompromising
Aan de andere kant, ik denk dat er nog maar weinig landen geweest zijn die een oorlog voerden die hun verdere bestaan bedreigde die geen vorm van dienstplicht toegepast hebben. Het is ergens verrassend dit nog steeds volledig op vrijwillige basis gebeurt op dit punt.![]()
Oekraïense leger heeft dringend nood aan rekruten: "Grote mobilisatie is enige mogelijkheid, maar voor Zelenski ligt dat gevoelig" | VRT NWS Nieuws
Het Oekraïense leger heeft dringend nood aan nieuwe manschappen om de militairen af te lossen die al sinds het begin van de Russische invasie aan het vechten zijn. "Mobiliseren in de samenleving is de enige mogelijkheid", zegt VRT NWS-journalist Jan Balliauw. "Maar dat is een gevoelig debat voor...www.vrt.be
Twee jaar geleden werd het leger overstelpt met vrijwilligers. Die groep zit vandaag totaal op z'n tandvlees. Die mensen zijn op. De vraag is nu over een een algemene mobilisatie komt. Het lijkt erop dat een groot deel van de resterende mannen maar weinig animo hebben om te gaan vechten.
Dat moet dubbel zuur zijn voor de mannen die aan het front zitten. Twee jaar gevochten en dan achterom kijken om te zien hoe een groot deel van de samenleving niet van plan is om je te helpen.
Ik ga mij niet uitspreken over wat ik zelf zou doen. Zo hypocriet ben ik niet. Maar dit is wel een kantelpunt voor het leger, denk ik. Wat doe je als de voorraad gemotiveerde soldaten op is.
Hoeveel kwaad kan het ook als je 1 jaar mee draait en op zijn minst weet hoe je overleefd in een bos of kunt schieten.Aan de andere kant, ik denk dat er nog maar weinig landen geweest zijn die een oorlog voerden die hun verdere bestaan bedreigde die geen vorm van dienstplicht toegepast hebben. Het is ergens verrassend dit nog steeds volledig op vrijwillige basis gebeurt op dit punt.