Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

FF iets anders dan militair,maar uit medisch standpunt (buiten de vele doden en gewonden) is het ook niet positief denk ik.
Hoe zit het op gebied van hygiëne ,kan me wel voorstellen nu door gebrek aan sanitaire en andere levens noodzakelijke middelen dat de massale vluchtelingenstroom een broeihaard is van een ziekte ofzo.
Vijfde (?) Coronagolf:/

De invalbeurt van Belarus, op voorhand gepland of signaal dat het effectief tegenvalt tot dusver?

Van zodra Mariupol echter valt, gaan de Russen toch snel vorderingen maken.

Geruchten zijn dat er oligarchen (Fridman (co-eigenaar grrotste Russische prive bank) & Oleg Deripaska (Rusmetal (Alluminiumindustrie)) oa ) zich openlijk uitspreken tegen de oorlog in Oekraïne.

Ook het aantal lande dat zijn luchtruim sluit voor Russisch transport groeit steeds.

Wat wil Moskou dan bereiken om met een zwakker leger Oekraïne wat pijn te doen ? Zonder zwaarder geschut lijkt het niet dat Zelensky de witte vlag zal hijsen.

Ingecalculeerd? Het B-team sturen naar Oekraïne terwijl je A-team achterhouden in het geval van complete escalatie? De verliezen lijken mij vooral in het noorden van Oekraïne te zijn terwijl de "Krim"-divisie vrij veel vordering maakt?

Of misschien te weinig rekening gehouden dat de NAVO-landen anti-tank en anti-luchtwapens ging sturen?

Ofwel heeft de Russische legerleiding gewoonweg heletijd gelogen tegen Putin over de paraatheid van de troepen. De legerleiding vertelt zelden de waarheid, zegt de geschiedenis :p.

Lijkt mij ook intentioneel dat de tweede "vloot" uit Tsjetsjenië komt. "Tweederangsburgers" voor Moskou en Grozny is nog een stap erger qua perscensuur dan Moskou.

FF iets anders dan militair,maar uit medisch standpunt (buiten de vele doden en gewonden) is het ook niet positief denk ik.
Hoe zit het op gebied van hygiëne ,kan me wel voorstellen nu door gebrek aan sanitaire en andere levens noodzakelijke middelen dat de massale vluchtelingenstroom een broeihaard is van een ziekte ofzo.
Een oorlog gaat nooit goed zijn voor de hygiëne. Denk nu wel niet dat er meteen ziektes zullen uitbreken, maar naarmate de tijd vordert en mochten de lijken blijven liggen.. Tja.
Als Belarus Oekraine aanvalt zou NATO gewoon Belarus moeten aanvallen. :unsure:
Tbh, dit zou nog mogelijk kunnen zijn lijkt me. Misschien niet NATO maar wel een internationale coalitie. Belarus is tot op heden nog altijd niet Rusland, dus het zou te wagen kunnen zijn?
Putin weet goed genoeg dat zoiets het Westen op stang jaagt, wil niet zeggen dat hij ze ook zal gebruiken.
Geruchten zijn dat er oligarchen (Fridman (co-eigenaar grrotste Russische prive bank) & Oleg Deripaska (Rusmetal (Alluminiumindustrie)) oa ) zich openlijk uitspreken tegen de oorlog in Oekraïne.

Ook het aantal lande dat zijn luchtruim sluit voor Russisch transport groeit steeds.
Hoe zit dat eigenlijk met die oligarchen? Zijn die machtig door Putin, of waren die al machtig na de val van de USSR?

Een oorlog gaat nooit goed zijn voor de hygiëne. Denk nu wel niet dat er meteen ziektes zullen uitbreken, maar naarmate de tijd vordert en mochten de lijken blijven liggen.. Tja.

Tbh, dit zou nog mogelijk kunnen zijn lijkt me. Misschien niet NATO maar wel een internationale coalitie. Belarus is tot op heden nog altijd niet Rusland, dus het zou te wagen kunnen zijn?

Putin weet goed genoeg dat zoiets het Westen op stang jaagt, wil niet zeggen dat hij ze ook zal gebruiken.

Hoe zit dat eigenlijk met die oligarchen? Zijn die machtig door Putin, of waren die al machtig na de val van de USSR?
Sinds het uiteenvallen van de USSR,overgang van communisme naar kapitalisme

Rusland zo goed als op hoogste alarm.
Nuclear forces op stand-by, specifiek als dreigmiddel tegen het Westen.
Dit is toch echt wel alarmerend dichtbij dingen waar je niet wil aan denken.

Volgens BBC news ook rapporten dat de mensen rondom Putin schrik hebben om iets in te brengen.

Mijn doosje jodium-tabletten maar eens gaan afhalen.
Denk niet dat het veel gaat helpen:

KI (potassium iodide) is a salt of stable (not radioactive) iodine that can help block radioactive iodine from being absorbed by the thyroid gland, thus protecting this gland from radiation injury.

The thyroid gland is the part of the body that is most sensitive to radioactive iodine.

People should take KI (potassium iodide) only on the advice of public health or emergency management officials. There are health risks associated with taking KI.

KI (potassium iodide) does not keep radioactive iodine from entering the body and cannot reverse the health effects caused by radioactive iodine once the thyroid is damaged.

• KI (potassium iodide) only protects the thyroid, not other parts of the body, from radioactive iodine.
KI (potassium iodide) cannot protect the body from radioactive elements other than radioactive iodine—if radioactive iodine is not present, taking KI is not protective and could cause harm.

Vraag me ook wel af, voor zo iemand in zijn Ivoren toren, snapt die de magnitude van zijn acties wel of voelt het voor hem zoals een game waarin je zonder enige menslijkheid zomaar op een nuke knop kan drukken. Stel dat die met een griepje wakker wordt, met het verkeerde been uit het bed stapt en daarbij nog eens enorm gefrustreerd door 1 of ander voorval, hoe groot is de kans dat ie zou zeggen, whatever, fuck it allemaal.

Terug
Bovenaan