Taxandrian
Well-known member
Zo lang het geen Tsar bom is zit ik hier int noorden van Limburg nog wel veilig.
Kleine-Brogel zal ook wel een doelwit zijn...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo lang het geen Tsar bom is zit ik hier int noorden van Limburg nog wel veilig.
Ik vind het van die nonsens posts eigenlijk "waar valt de bom in België" maarZo lang het geen Tsar bom is zit ik hier int noorden van Limburg nog wel veilig.
![]()
What would happen if a nuclear bomb went off in your backyard?
Experience the power of a low-yield nuclear weapon in your areaoutrider.org
Een W-78 300 KT Yield zou bijna volledig Brussel wel van de kaart vegen in 1 klap
. Politici spelen hier graag de brave pacifist maar wij zijn wel altijd redelijk betrokken geweest op militair vlak. Niet perse door het sturen van troepen maar wel door andere activiteiten.
Zot hoe positief die mensen nog waren de dag voor de invasie. Niet gelovend in een oorlog.
Moeilijk in te beelden dat uren hierna diezelfde plaatsen er vaak totaal anders uit zouden gaan zien en het leven van die mensen met een vingerknip overhoop zou liggen.

Poetin is op dat vlak niet dom hé.Laat ons hopen dat er iets uit die vredesgesprekken kan komen. Maar stel nu nog dat Putin als door god geslagen het staakt-het-vuren komt aanbieden; hoe moet dit nog in godsnaam verder? Het is ondenkbaar dat Oekraïne daarna niet alles op alles zal zetten om zo snel mogelijk de toenadering tot het westen te vergroten.

Heel deze situatie is gewoon ongeloofelijk frustrerend als je het wat opvolgt als Belg of andere niet-betrokken burger. Uiteindelijk zitten we in de tang hé, in hoeverre kunnen we het ons veroorloven om hulp te verlenen aan het slachtoffer van een gek met kernwapens.![]()
Ambassadeur Oekraïne over oorlog met Rusland: "We sterven niet alleen voor ons land, maar ook voor jullie waarden" | VRT NWS Nieuws
De vertegenwoordiger van Oekraïne in België, Jehor Pyvovarov, roept België en alle Oekraïense bondgenoten op om zo snel en zo veel mogelijk Oekraïne te helpen. "Het is belangrijk om onmiddellijk hulp te bieden om deze oorlog te stoppen", zegt Pyvovarov in "De zevende dag". Hij is duidelijk...www.vrt.be
Die ambassadeur zit daar te koken van woede. Ik kan me niet inbeelden hoe verscheurend het voor die man moet zijn om z'n land zo verkracht te zien. Het is toch het vermelden waard dat volgens de ambassadeur ze heel wat steun ontvangen van private Belgen. Mensen die hun commerciële drone komen afgeven om op te sturen naar ginder. Ja jongens... Pfft. De manier waarop die man spreekt grijpt mij echt aan.
Ik ben daar eerlijk gezegd niet zo optimistisch over. Poetin laat nu en dan al eens de nucleaire optie vallen, en die diensten worden "paraat" gemaakt. Wie gaat uiteindelijk willen testen of hij gek genoeg is?Zal Oekraïne nooit toestaan, en to be fair, Oekraïne heeft momenteel toch de “betere” kaarten in handen.
Het is niet alsof dit de eerste oorlog is sinds het einde van de Koude Oorlog he. Bv. twee jaar na het bezoek van Reagan in Moskou viel de VS Irak binnen en sindsdien heeft het Midden-Oosten continu in een staat van oorlog verkeerd.Ik was vorige week toevallig nog op YouTube aan het kijken naar videobeelden van Gorbatsjov en Reagan die samen door de straten van Moskou liepen. Ik heb die tijd bewust meegemaakt: ik moest mijn legerdienst nog volledig doen, maar de miliciens na ons al twee maanden minder en twee jaar later werd de dienstplicht afgeschaft.
De toekomst zag er rooskleurig uit; de Koude Oorlog was ten einde....vanaf nu zou het langzaamaan steeds beter worden.
Merci, Vladimir P.![]()
Het is niet alsof dit de eerste oorlog is sinds het einde van de Koude Oorlog he. Bv. twee jaar na het bezoek van Reagan in Moskou viel de VS Irak binnen en sindsdien heeft het Midden-Oosten continu in een staat van oorlog verkeerd.
Het enige verschil is dat dit de eerste oorlog dicht bij huis is sinds de Balkanoorlog.
Bluf? Welke idioot gaat nu zeggen dat die diensten worden “klaargemaakt”, alsof die niet 24/7/365 paraat staan.Poetin laat nu en dan al eens de nucleaire optie vallen, en die diensten worden "paraat" gemaakt.
Ja en neen hé Het is de vraag wat je wil bereiken en hoever Poetin wil gaan.Zal Oekraïne nooit toestaan, en to be fair, Oekraïne heeft momenteel toch de “betere” kaarten in handen.
Ik ben daar eerlijk gezegd niet zo optimistisch over. Poetin laat nu en dan al eens de nucleaire optie vallen, en die diensten worden "paraat" gemaakt. Wie gaat uiteindelijk willen testen of hij gek genoeg is?
Vermoedelijk maar kan je daar zeker van zijn? Met Poetin weet je het toch echt nooit zeker?Bluf?
Laat ons hopen dat er iets uit die vredesgesprekken kan komen. Maar stel nu nog dat Putin als door god geslagen het staakt-het-vuren komt aanbieden; hoe moet dit nog in godsnaam verder? Het is ondenkbaar dat Oekraïne daarna niet alles op alles zal zetten om zo snel mogelijk de toenadering tot het westen te vergroten.
Een idioot die goed weet welke impact zo'n uitspraken hebben op (de burgers van) het andere kamp? De vraag blijft toch vooral wie wil ontdekken of het werkelijk bluf is hoor. Ik denk dat er weinig landen dat gaan doen voor Oekraïne, hoe erg dit moreel gezien ook is.Bluf? Welke idioot gaat nu zeggen dat die diensten worden “klaargemaakt”, alsof die niet 24/7/365 paraat staan.
Bluf? Welke idioot gaat nu zeggen dat die diensten worden “klaargemaakt”, alsof die niet 24/7/365 paraat staan.