Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Lijkt mij een FOAB te zijn. Is allesinds conventioneel, indien nucleair zou er een extreme flits zijn (en zou de camera het begeven hebben vermoed ik)

Tot zover mijn armchair general momentje van de dag.

Lijkt mij een FOAB te zijn. Is allesinds conventioneel, indien nucleair zou er een extreme flits zijn (en zou de camera het begeven hebben vermoed ik)

Tot zover mijn armchair general momentje van de dag.
Als dat een FOAB is dan mag dat door het westen gelijk gesteld worden aan een kernbom. Die zijn dubbel zo krachtig als de atoombom op Hiroshima, dat zorgt voor 1000 den burgerdoden.

Als dat een FOAB is dan mag dat door het westen gelijk gesteld worden aan een kernbom. Die zijn dubbel zo krachtig als de atoombom op Hiroshima, dat zorgt voor 1000 den burgerdoden.
44 ton TNT is nog altijd vele orders van magnitude kleiner dan de Hiroshima bom, de bommen in Japan waren 15-25 kiloton en dat is nog altijd 500 keer krachtiger. Maar dat zijn geen bommen die zomaar mogen gebruikt worden als er burgers in de buurt zijn, dat zijn al kleine massavernietigingswapens.
Er bestaan kleinere tactical nukes die vergelijkbaar zijn met een FOAB qua kracht.

Advies op Twitter is om met de trein van St. Petersburg naar Finland te gaan, of met de trein naar Kazakhstan of andere -stan staat te gaan en van daaruit te gaan. Dat wordt zelfs meer geadviseerd gezien vluchten van Moskou naar Istanbul plots in prijs oplopen tot duizenden euro's. Allez, ik heb het niet dubbelgechecked, maar dat is de teneur op de Twitterkanalen die ik lees.
Net gecheckt. Moskou - Istanbul is momenteel 107 euro (1 tussenstop, totaal traject van 10u50) of 487 euro (direct, totaal traject van 3u45).

Ik denk persoonlijk dat Turkije als enige ‘westerse’ land het luchtruim open zal laten voor Rusland, aangezien de centrale ligging van het land en nood aan Russische toeristen in de zomer. Ik heb wel geen idee of het Russische volk nog gaat kunnen genieten van zomervakanties.

I shit you not, ik deed een uur geleden enkele pro-Russische links open na een bezoekje op RT, en binnen drie minuten kwam ik al uit op een filmpje van Tucker Carlson.

Af en toe moet je echt eens gaan grasduinen in de Russische kant van het internet. Je gelooft je ogen gewoon niet.
Ik kreeg zonet onderstaand artikel gelinkt over een verkozen senator in Arizona.

:oink:

Ik wil hier absoluut geen Amerikatopic van maken maar het is eng hoe diep de rabbit hole gaat en hoe wijdverspreid zulke sentimenten zijn.

Zijn er eigenlijk al Russische topsporters die zich openlijk hebben uitgesproken tegen hun eigen regering.
Weet die tennisser paar dagen geleden No War Please op de camera te schrijven in Dubai.
Maar voor de rest geen weet.
Wat doen ze bvb in de NHL waar toch veel Russen spelen?

De persoon die dat geschreven heeft weet in ieder geval al niet hoe een zwangerschapstest werkt :unsure:
Dat was ik ook aan het denken toen ik dat gelezen had.

Zijn er eigenlijk al Russische topsporters die zich openlijk hebben uitgesproken tegen hun eigen regering.
Weet die tennisser paar dagen geleden No War Please op de camera te schrijven in Dubai.
Fedor Smolov had zich onlangs ook uitgesproken over de situatie.

Maar ik denk ook dat een hoop topsporters hun mening ook gewoon niet durven uitspreken. Wie weet wat gebeurt er met je...

Laatst bewerkt:
Bij de topschakers iedereen behalve Karjakin. Die is echt compleet van het padje.

Fedor Smolov had zich onlangs ook uitgesproken over de situatie.

Maar ik denk ook dat een hoop topsporters hun mening ook gewoon niet durven uitspreken. Wie weet wat gebeurt er met je...
Daarmee,zal wel als landsverraad aanzien worden maar toch.....
Hebben toch voorbeeldfunctie en invloed.

Nu ja ik zou eerlijk ook wel schrik hebben van dat regime maar als je met veel tegelijk dat doet kunnen ze u toch moeilijk berechten.

Von Der Leyen die zegt dat de EU Oekraïne erbij wilt. Dat is wel gigantisch nieuws.

Het komt ergens ook provocerend over. Het Kremlin laat vandaag weten dat hun nucleair arsenaal op scherp staat en dan strooit Von Der Leyen met dit soort taal. Het komt wat over als een beer die zijn tanden ontbloot omdat je te dicht in zijn territorium komt wat gaat prikken met een stok.

Het komt ergens ook provocerend over. Het Kremlin laat vandaag weten dat hun nucleair arsenaal op scherp staat en dan strooit Von Der Leyen met dit soort taal. Het komt wat over als een beer die zijn tanden ontbloot omdat je te dicht in zijn territorium komt wat gaat prikken met een stok.

Wat een gekke redenering toch. De grootste nucleaire legermacht van Europe is al vier dagen bezig aan de grootste open oorlog die het Europese continent heeft gezien sinds 1945. Maar 't is de EU die loopt te provoceren. Wat.

Wat een gekke redenering toch. De grootste nucleaire legermacht van Europe is al vier dagen bezig aan de grootste open oorlog die het Europese continent heeft gezien sinds 1945. Maar 't is de EU die loopt te provoceren. Wat.

Je leest me niet correct. Ik bedoel gewoon dat wanneer een kernmacht je bedreigt met hun ultieme wapen het misschien niet het slimste idee is om ze uit te dagen met één van de redenen waarom ze zich aggresief zijn beginnen opstellen. Het is de bedoeling de lont uit het kruitvat te trekken en het niet over de point of no return te drijven. Het voelt op dit moment aan als een spelletje "chicken" met ieders toekomst in de weegschaal

Terug
Bovenaan