Legatus
Well-known member
Dat is dus een moordenaar die blijft toesteken en ondertussen roept: laat de situatie toch niet escaleren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is dus een moordenaar die blijft toesteken en ondertussen roept: laat de situatie toch niet escaleren.
Never fold. All-in.Gary Kasparov.. de wereldberoemde Russische schaker die ook in de politiek actief is/was.. noemt Poetin een pokerspeler.
![]()
Garry Kasparov on Vladimir Putin | "[Putin's] not a chess player, he's a poker player. And unfortunately over 20 years he used to win every game because he bluffed, he had a weak hand. But... | By 7.30 | Facebook
562.782 views, 3.573 likes, 88 loves, 292 comments, 773 shares, Facebook Watch Videos from 7.30: "[Putin's] not a chess player, he's a poker player. And unfortunately over 20 years he used to win...fb.watch
Waarom is dat zo'n kaakslag voor de NAVO en EU? En waarom zouden mensen daarom plots (nog) meer tegen de EU zijn?Ik leef dezer dagen met maar 2 'oplossingen' in m'n hoofd:
- Gans de boel escaleert en NAVO mengt zich toch in de strijd met alle gevolgen van dien.
- Rusland probeert Kiev helemaal te omsingelen wanneer Kharkov en andere grote en belangrijke steden in Russische handen zijn. NAVO -en bij uitbreiding de ganse wereld- kijkt toe hoe Kiev strijdend ten onder gaat, zonder tussen te komen weliswaar. Fameuze kaakslag voor de NAVO/EU en de bevolking van de EU die zich meer en meer zouden kunnen uitspreken tegen de EU en dus....meer extreem rechts gaan stemmen. Laat net die partijen af en toe geld toegestopt krijgen van Rusland... .
Dat laatste acht ik het meest mogelijk, maar geen van beide is goed. Hopelijk valt er nog een 3e oplossing uit te lucht (op Putin z'n hoofd ofzo...).
Ik zie Putin echt niet toegeven op eenderwelke eis. Terugplooien naar de 2 Pro-Russische regio's zoals oorspronkelijk gedacht lijkt me niet mogelijk, daarvoor is de escalatie te groot.
Uiteraard.Sorry maar kunnen we het daar ergens anders over hebben?
Ik leef dezer dagen met maar 2 'oplossingen' in m'n hoofd:
- Gans de boel escaleert en NAVO mengt zich toch in de strijd met alle gevolgen van dien.
- Rusland probeert Kiev helemaal te omsingelen wanneer Kharkov en andere grote en belangrijke steden in Russische handen zijn. NAVO -en bij uitbreiding de ganse wereld- kijkt toe hoe Kiev strijdend ten onder gaat, zonder tussen te komen weliswaar. Fameuze kaakslag voor de NAVO/EU en de bevolking van de EU die zich meer en meer zouden kunnen uitspreken tegen de EU en dus....meer extreem rechts gaan stemmen. Laat net die partijen af en toe geld toegestopt krijgen van Rusland... .
Dat laatste acht ik het meest mogelijk, maar geen van beide is goed. Hopelijk valt er nog een 3e oplossing uit te lucht (op Putin z'n hoofd ofzo...).
Ik zie Putin echt niet toegeven op eenderwelke eis. Terugplooien naar de 2 Pro-Russische regio's zoals oorspronkelijk gedacht lijkt me niet mogelijk, daarvoor is de escalatie te groot.
In die zin kan je perfect Gandhi, Hitler of Ruth Bader Ginzburg zetten. Allemaal enigmatische figuren met een historische impact op hun land. Als je dat leest als een verheerlijking of vergoeilijking is er toch wat mis met je interpretatievermogen.Stel jezelf liever de vraag; waarom stoot het mensen zo voor de borst dat je Putin op een dergelijke manier beschrijft.
Ik zou je gelijk kunnen geven als je gewoon gezegd had dat hij een "enigmatisch figuur is met een historische impact op zijn land". Maar dat was maar een deel van je zin hé. Daarna zeg je dat hij ook Rusland terug op de kaart heeft gezet na de schaamtelijke jaren onder Jeltsin.In die zin kan je perfect Gandhi, Hitler of Ruth Bader Ginzburg zetten. Allemaal enigmatische figuren met een historische impact op hun land. Als je dat leest als een verheerlijking of vergoeilijking is er toch wat mis met je interpretatievermogen.
Ik vrees het ook. Navo gaat nu niet, volgende week niet en volgende maand niet tussenkomen.Ik leef dezer dagen met maar 2 'oplossingen' in m'n hoofd:
En noemt hem gelijk ook een "crazy dictator". HeerlijkGary Kasparov.. de wereldberoemde Russische schaker die ook in de politiek actief is/was.. noemt Poetin een pokerspeler.
![]()
Garry Kasparov on Vladimir Putin | "[Putin's] not a chess player, he's a poker player. And unfortunately over 20 years he used to win every game because he bluffed, he had a weak hand. But... | By 7.30 | Facebook
562.782 views, 3.573 likes, 88 loves, 292 comments, 773 shares, Facebook Watch Videos from 7.30: "[Putin's] not a chess player, he's a poker player. And unfortunately over 20 years he used to win...fb.watch

Hitler is niet de geschiedenis ingegaan als een enigmatisch figuur die Duitsland op de kaart heeft gezet.
Als dat jouw omschrijving van Hitler is, moet je misschien je omschrijvingen eens beginnen herevalueren.
Ik denk dat eerder het omgekeerde gebeurt: de mensen zien nu echt wel in dat je zonder een samenwerking tussen landen je geen schijn van kans maakt tegen een autoritaire grootmacht zoals Rusland.- Rusland probeert Kiev helemaal te omsingelen wanneer Kharkov en andere grote en belangrijke steden in Russische handen zijn. NAVO -en bij uitbreiding de ganse wereld- kijkt toe hoe Kiev strijdend ten onder gaat, zonder tussen te komen weliswaar. Fameuze kaakslag voor de NAVO/EU en de bevolking van de EU die zich meer en meer zouden kunnen uitspreken tegen de EU en dus....meer extreem rechts gaan stemmen. Laat net die partijen af en toe geld toegestopt krijgen van Rusland... .
Ik denk dat eerder het omgekeerde gebeurt: de mensen zien nu echt wel in dat je zonder een samenwerking tussen landen je geen schijn van kans maakt tegen een autoritaire grootmacht zoals Rusland.
Hoe meer banden tussen Rusland/Poetin en extreme partijen naar boven gebracht worden, hoe minder stemmen dat de verwikkelde personen gaan krijgen. Nu gaan de meesten dat wel proberen te spinnen op een andere manier, maar da's niets nieuws onder de zon.
Als iemand tijdens WO2 zegt 'Hitler is een moordzuchtige dictator', en jouw reactie is:Wat is daar mis mee?
Als iemand tijdens WO2 zegt 'Hitler is een moordzuchtige dictator', en jouw reactie is:
- 'ja, maar waarom doet hij dat? We moeten ook begrip hebben, want Versailles'
- 'Ben ik daarom pro-Hitler? Het is immers ook een enigmatisch figuur die Duitsland op de kaart zet, dat kan je niet ontkennen.'
Dan is het echt wel jouw probleem en heb ik er verder niets meer aan toe te voegen.

Los van het energievraagstuk die eerder al is besproken;Afstappen van dat gas en wel meteen, alles op alles zetten op kernenergie en electrisch rijden en verwarmen (al dan niet in combo met warmtepomp) promoten. Olie enkel nog voor de petrochemie ! Zal véééééél oorlogen vermijden. Degenen die hier tegen ingaan mogen ze naar Rusland sturen als het daar beter is. Wij zullen de komende jaren met de blaren zitten, maar de toekomst van onze nakomelingen is dan veilig.