The military never conducted an independent investigation into a 2019 bombing on the last bastion of the Islamic State, despite concerns about a secretive commando force.
www.nytimes.com
"The only assessment done immediately after the strike was performed by the same ground unit that ordered the strike. It determined that the bombing was lawful because it killed only a small number of civilians while targeting Islamic State fighters in an attempt to protect coalition forces, the command said. Therefore no formal war crime notification, criminal investigation or disciplinary action was warranted, it said, adding that the other deaths were accidental."
Ah ja, hoe noemen ze dat? Collateral damage of zoiets...
70+ vrouwen en kinderen weg in één keer. Of ja in twee keer want het waren 2 bommen. En dit was geen woonwijk maar open ground met "slimme wapens" Maar hey, het was ISIS en Midden Oosten. Who gives a fuck. Die kerel in Kabul met zijn jerrycans vol water weet ook hoe het aanvoelt. En zijn kinderen ook.
En zo zijn er veel. Om maar te zeggen dat we inderdaad machteloos zijn en dat dit op geen enkele manier goed te praten valt. Er is geen enkel conflict dat niet barbaars is.
News and Press Release in English on Afghanistan about Protection and Human Rights; published on 6 May 2021 by AOAV
reliefweb.int
Is dit minder erg dan wat er nu in Oekraïne gebeurd? Ik heb toen niemand horen roepen of tieren, hoe erg dit wel allemaal niet is en al zeker niet in de media. Voor mij is een mens, een mens en een kind, een kind, ongeacht de afkomst. Als vader heb ik toen moeten huilen, toen ik beelden zag van schreeuwende kinderen met hun ingewanden die eruit hingen net als ik nu moest huilen als ik kinderen zag die door bombardementen omkwamen.