Sneeuwstorm
Well-known member
Ik vind de vergelijking tussen Hitler/Nazi’s en Poetin en zijn regime niet compleet van de pot gerukt.Ik vind de vergelijkingen van Putin met Hitler nogal gratuit. Dat is altijd een "ultiem argument" om je tegenstander zwart te maken, maar ik vind dat eigenlijk geen inhoudelijk argument. Eerder een stoere boutade. Zelfde met "Poetin is ne zot". Dat is allemaal goed en wel aan de toog of in de commentarensectie van HLN.be, maar dat is een leeg statement.
- het zijn beide autocratische regimes, met facistische propaganda en een eigen symbool, Z (zoals de hakenkruisen ten tijde van Nazi’s)
- geen vrije mening, wie protesteert vliegt de bak in
- wie afwijkt van de norm, zoals LGBT , ook de bak in
- valt een buurland binnen, zoals Hitler die Polen binnenviel
- Poetin is ook zeer paranoïde
- maakt alles gewoon met de grond gelijk, alles dat Oekraïns is moet kapot, Oekraïne is geen land , maar een stuk van Rusland (in Poetin zijn ogen).
Niet dat Rusland ooit zeer democratisch was geweest, maar de laatste tijd is het onder Poetin wel enorm verslechterd. En naargelang de oorlog vordert bestaat het risico dat hij steeds extremer gaat te werk gaan, en dan is de vergelijking met Hitler ook steeds minder vergezocht.
. Als je dezelfde logica als toen zou moeten toepassen, dan zouden de vluchtelingen naar Moldavië, Polen, Roemenië, Hongarije of Slovakije moeten, maar zéker niet naar Brussel ...
.