Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Rusland ontkent dat het burgers gedood heeft in Boetsja​

Het Russische ministerie van Defensie heeft ontkend dat het burgers om het leven heeft gebracht in Boetsja, een voorstad van de Oekraïense hoofdstad Kiev.
Het ministerie noemde de beelden waarop dode lichamen te zien zijn en die internationaal afschuw opwekken "nog maar eens een provocatie". Het voegde eraan toe dat alle Russische troepen op 30 maart uit Boetsja vertrokken waren.

Oh rot toch eens een eind op. Met dit land valt niet te onderhandelen en kan er geen greintje hoop op een vreedzame oplossing zijn.

Het Russische ministerie van Defensie heeft ontkend dat het burgers om het leven heeft gebracht in Boetsja, een voorstad van de Oekraïense hoofdstad Kiev.
Het ministerie noemde de beelden waarop dode lichamen te zien zijn en die internationaal afschuw opwekken "nog maar eens een provocatie". Het voegde eraan toe dat alle Russische troepen op 30 maart uit Boetsja vertrokken waren.

Oh rot toch eens een eind op. Met dit land valt niet te onderhandelen en kan er geen greintje hoop op een vreedzame oplossing zijn.
doen we daar nu echt raar van? Alles wat die de laatste jaren uitgespookt hebben ontkennen die. Die zijn gewoon als een bende kleine kinderen die met een chocomond zitten ontkennen dat ze in de chocopot gezeten hebben.

Alle communicatie van de Russen is dan ook enkel en alleen bedoeld voor de interne "markt". Die mannen weten perfect dat ze lulkoek verkopen en geen serieus mens in het westen daar ook maar iets van serieus neemt. Maar dat zal hen worst wezen. In eigen land wordt alles verkocht als zijnde Rusland dat zichzelf verdedigt en zwart wordt gemaakt door het westen.

Daarom dat Putin en Trump wel goede vriendjes waren?
Trump is toch ook zo goed in ontkennen van dingen die hij gezegd of gedaan heeft.

En op zo'n moment heb je mensen als de CEO van Fluxys die zegt niet zo maar een contract te kunnen opzeggen. In wat voor wereld leven we vandaag nog.
Het bedrijf waarvoor ik werk kon dat blijkbaar wel. De dag na de start van de oorlog besliste onze CEO om alle bestellingen en leveringen voor Russische klanten gestopt. En samen met mijn bedrijf nog vele andere bedrijven
Je wilt het uitschreeuwen van woede. Woede op Putin, op de Russen, maar evenzeer op onze eigen leiders, die zo veel meer kunnen doen maar dat achterwege laten omdat het de eigen bevolking wel eens op iemand anders kan doen stemmen.
100% akkoord
Trump is toch ook zo goed in ontkennen van dingen die hij gezegd of gedaan heeft.
Trump heeft zelf de hulp van Poetin ingeroepen, hij vraagt opnieuw actief aan de leider van een land waarmee de VS in staat van oorlog is, om zich te mengen in de democratische verkiezingen in de VS.

Waren? Afgelopen week riep Trump nog in een interview Poetin op om informatie over Biden zijn zoon vrij te geven, alsof er momenteel niets belangrijkers aan de hand is :lol:

Het ging weer om oefeningen zeker:

De verontwaardiging is weer alomtegenwoordig bij de Europese topfiguren.
Maar laten we de Russische top niet te veel schofferen, ze moesten maar eens kwaad worden en die gaskraan he ...

Op die reddit r/ukraine/ thread vind je veel van de oorlogsmisdaden terug.

“The worst was in the basement of the dacha. ‘We found 18 bodies in there,’ he said. ‘They had been torturing people. Some of them had their ears cut off. Others had teeth pulled out. There were kids like 14, 16 years old, some adults.’”

Some of the children killed have their hands tied. Children. The children were tied up. Shot dogs. Killed women. Girls under 10 with torn vaginas. Irpin, Bucha, Dmitrievka. How to live with it and is it worth to live at all. How to explain it to yourself? How?

They shouldn't exist. They must be liquidated. Every single one.

Russians shot women and girls in Irpin, and then drove over them using tanks, to hide crimes - mayor of Irpin

Maar laten we de Russische top niet te veel schofferen, ze moesten maar eens kwaad worden en die gaskraan he ...
Je bedoelt die Russische top die bedolven is onder de sancties? Ik begin eigenlijk echt wel lastig te worden over dit soort opmerkingen: wat stel jij dan voor? We zitten hier op een gameforum, maar het leven is geen fucking videospel.

Ik ga eigenlijk proberen wat afstand te nemen van deze thread en Reddit en andere diepgravende dingen. Ik begin echt te merken dat ik het steeds minder trek om eerlijk te zijn.

Ja, ik ken de smerige reputatie van het Russische leger maar al te goed en ik wist dat de kans groot was dat dit er zat aan te komen. ( voorspelbare hufters)..maar bij beelden en berichten over vermoorde vrouwen en kinderen ga ik over mijn grens merk ik. Het hakt er bij mij te hard in en ik voel een kwaadheid en frustratie bij me opkomen die gewoon niet gezond is. Even een adempauze dus. Mijn hart bloed voor de mensen in die hel die dat soort luxe van distantieren niet gegund is.

Litouwen heeft de gaskraan vanuit Rusland dichtgedraaid. Ik vraag me echt af of we dat als Europa gewoon ook niet moeten doen als ultiem middel om druk te zetten.
Een langdurige crisis gaat ons ook heel veel geld kosten, met een blijvende, torenhoge inflatie.
Ik dacht thans dat gas uiteindelijk ook 'maar' 6% van hun inkomsten bedraagt.. het grote geld zit in de olie-export.

Dus ik weet niet of het het waard is?

Ik ga eigenlijk proberen wat afstand te nemen van deze thread en Reddit en andere diepgravende dingen. Ik begin echt te merken dat ik het steeds minder trek om eerlijk te zijn.

Ja, ik ken de smerige reputatie van het Russische leger maar al te goed en ik wist dat de kans groot was dat dit er zat aan te komen. ( voorspelbare hufters)..maar bij beelden en berichten over vermoorde vrouwen en kinderen ga ik over mijn grens merk ik. Het hakt er bij mij te hard in en ik voel een kwaadheid en frustratie bij me opkomen die gewoon niet gezond is. Even een adempauze dus. Mijn hart bloed voor de mensen in die hel die dat soort luxe van distantieren niet gegund is.

En ik vrees dat dit nog maar het begin is eerlijk gezegd. Wie weet wat er in het zuiden en oosten gaande is :frown:

Gingen de russen niet denazificeren? Ze zijn precies eerst zelf SS'er aan het spelen :mad:
Aan het einde van wereldoorlog was het toch ook zo, de concentratiekampen bevrijden om ze dan de dag erna terug zelf te gaan gebruiken. Imo moet Rusland niet wenen opdat ze scheef bekeken worden, ze hebben een geschiedenis van leugens en bedrog en hebben in al die jaren nog altijd nooit getoond dat ze daar iets willen aan doen.

Het bedrijf waarvoor ik werk kon dat blijkbaar wel. De dag na de start van de oorlog besliste onze CEO om alle bestellingen en leveringen voor Russische klanten gestopt. En samen met mijn bedrijf nog vele andere bedrijven
Maar dat zijn ook wel grotendeels bedrijven die niet teveel te vrezen hadden van de gevolgen van zo'n stopzetting van de leveringen, zowel economisch als juridisch, of voor wie het praktisch hoe dan ook moeilijk werd om het contract uit te voeren. Als je transactie niet onder de sancties valt en je blaast een contract op met een entiteit die hier gevestigd is en een Russische eigenaar heeft dan ga je een schadevergoeding moeten betalen als die dat in proces trekken.

Geen idee hoe het zit met Fluxys maar niet voor alle bedrijven is het even makkelijk om contracten stop te zetten.

Ik heb hier al even niets meer gepost maar ik moet hier nu wel een uitzondering maken. De beelden die ons sinds gisteren bereiken hebben mijn ziel gekrenkt. Dit is echt wraakroepend.

Ik kan mijn ogen niet geloven als ik naar het VRT-journaal kijk en de beelden op Reddit zie passeren. Dit zijn oorlogsdaden die we in Europa niet meer hebben gezien sinds Srebrenica. Ik was tevreden met hoe het Westen op Rusland reageerde, maar nu wil ik absoluut nog hardere sancties voor Rusland en nog meer defensieve maatregelen voor Europa.

Hopelijk wordt Finland snel lid van de NAVO (een beslissing over de Finse toekomst op dat gebied zou deze lente nog vallen). Oekraïne heeft dringend nog meer militaire steun nodig van het Westen en een uitzicht op een toekomst in de EU.

Man, mijn hart bloedt. Ik denk niet dat ik dit Rusland nog kan vergeven, dit staat eeuwig in mijn geheugen gegrift. Dat land zou zich diep moeten schamen. En dan zijn er nog zoveel gebieden die door de Russen worden bezet waar waarschijnlijk gelijkaardige taferelen hebben plaatsgevonden.

De hele Russische politieke bewindvoering mag voor mijn part branden in de hel, ik hoop vurig dat zij hun verantwoording ooit nog mogen afleggen.
Zum kotsen.

Maar dat zijn ook wel grotendeels bedrijven die niet teveel te vrezen hadden van de gevolgen van zo'n stopzetting van de leveringen, zowel economisch als juridisch, of voor wie het praktisch hoe dan ook moeilijk werd om het contract uit te voeren. Als je transactie niet onder de sancties valt en je blaast een contract op met een entiteit die hier gevestigd is en een Russische eigenaar heeft dan ga je een schadevergoeding moeten betalen als die dat in proces trekken.

Geen idee hoe het zit met Fluxys maar niet voor alle bedrijven is het even makkelijk om contracten stop te zetten.
Tuurlijk, was voor ons heel makkelijk. Dat materiaal viel niet onder sancties, het is onze policy waardoor we die beslissing namen.

Materiaal, specifiek geproduceerd voor één Russisch klant, niet verzenden. We spreken over een cijfers met minstens 6 nullen...

Economisch geen enkele impact, zeg je?

Terug
Bovenaan