Op de kermis eet ik...

Op de kermis eet ik liefst

• Totaal aantal stemmers
    121
Vanalles.

In schone tijden was t hier jaarlijks een grote duitse en nederlandse kermis dat k deed. In holland nam ik sowieso poffertjes! Op de duitse kermis zeker rosti, curryworst mit pommes, zo’n goei lap vlees boven t vuur gebakken tussen een broodje, die champignons met ui gebakken en een sauske erover was ook altijd heerlijk.

Wat is dees nu weer voor een onnozele poll :laugh:.

Op de kermis drink ik pinten van de frituur kraam gelijk ne volleerde marginaal.
En als ik er genoeg op heb, eet ik alles wat in de poll staat.

Vanalles.

In schone tijden was t hier jaarlijks een grote duitse en nederlandse kermis dat k deed. In holland nam ik sowieso poffertjes! Op de duitse kermis zeker rosti, curryworst mit pommes, zo’n goei lap vlees boven t vuur gebakken tussen een broodje, die champignons met ui gebakken en een sauske erover was ook altijd heerlijk.
Die Duitse kermissen vind ik toch een hele andere sfeer hebben dan de Vlaamse. Kan zijn omdat ik daar meer oktoberfestachtige toestanden gezien heb ofzo. Enkel het schietkraam vind ik geen verbetering ten opzichte van onze schietkramen. Kreeg ik daar een geweer in mijn pollen met een magazijn aan kogels, teller op dat geweer, en schieten maar. Niets moeten herladen, gewoon richten en trekker overhalen. Ge kon er zo op 20 seconden 50€ kogels doorjagen als ge uw best deed. Hier bij ons zijt ge met al dat herladen tenminste nog wat bezig met uw 50€ 😆

Die Duitse kermissen vind ik toch een hele andere sfeer hebben dan de Vlaamse. Kan zijn omdat ik daar meer oktoberfestachtige toestanden gezien heb ofzo. Enkel het schietkraam vind ik geen verbetering ten opzichte van onze schietkramen. Kreeg ik daar een geweer in mijn pollen met een magazijn aan kogels, teller op dat geweer, en schieten maar. Niets moeten herladen, gewoon richten en trekker overhalen. Ge kon er zo op 20 seconden 50€ kogels doorjagen als ge uw best deed. Hier bij ons zijt ge met al dat herladen tenminste nog wat bezig met uw 50€ 😆

Duitse kermis geeft idd meer t oktoberfest gevoel. Er staat altijd wel een biertent waar ge optredens hebt en grote pinten kunt drinken 😝 imo voelt ne kermis daar nog aan als een volksfeest. Iets wat hier echt minder en minder geworden is de laatste 10-15j

Er staat hier al ergens waarom oliebollen taalkundig het enige correcte is!

Neen, oliebollen komen van Nederland en zijn nog gevuld met rozijnen of fruit.
In feite zijn oliebollen dus een soort appelbeignets. Terwijl smoutebollen altijd leeg zijn...

En zelfs al zijn oliebollen en smoutebollen hetzelfde en worden ze in dezelfde fabriek gemaakt, dan nog smaken die laatste een pak beter :unsure:

Ik ga niet meer naar de kermis, maar als de foor in't ouderlijk dorp is, ga ik toch altijd een pak smoutebollen halen, om dan thuis op te smikkelen.

Obligatoire Lackmans eens per jaar "on the go".

Het positief nieuws zo'n 64 procent is correct door op een kermis smoutebollen te eten :love: .

Het negatieve: Er zijn mensen die apprlbeignets eten, op een kermis eet je geen fruit. Er zijn mensen die frieten, hamburgers, ... eten, hiervoor bestaat een frituur! Een stuk goedkoper en vooral duizend keer beter. Een suikerspin koop je zelf ook niet dat laat je kopen door je ouders of in uiterste gevallen eventueel koop je er toch 1 voor je lief, let wel je bent dan zelf nog minderjarig anders zoek je best een ander lief. Bij andere zie ik karakollen passeren ja dat is simpel dat koop en eet je gewoon nooit ook niet op een kermis.

Voor de mensen met als antwoord niets heb ik wel nog enig respect zij beseffen ten minste dat het ofwel smoutebollen is :love: ofwel niets.

Doe zo verder merendeel van BG :love: .
Er is toch geen correct antwoord? De vraagstelling was open en iedereen maakt toch voor zichzelf uit wat hij/zij graag eet op de foor? Voor mij gaat er niets boven een ‘kermisfrutje’ maar ik heb dan weer niets met smoutebollen. Ben ik daarom juist of fout? Of is de smoutebollen liefhebber daarom juist of fout?

Maar nee, er zat heel wat (poging tot) humor in mijn bericht, tuurlijk eet iedereen op een kermis wat hij wil.

Behalve karakollen dat is des duivels :angry:.

Smoutebollen / frieten van Delforge uiteraard.

Karakollen ook zeer goed, vooral na het eten van 12 dikke stampers nog eens goed de bak leegslurpen . Heerlijk, blijf je ook de komende 3 dagen nasmaken.

Terug
Bovenaan