Welk kussen hebben jullie?

Vierkant

Well-known member
Omdat ik in de markt ben voor een nieuw kussen ben ik benieuwd naar het kussen waarmee jullie slapen.

Adviezen voor een zijslaper zijn altijd welkom.

Ik slaap op een boekweitdopkussen sinds ik +- 14 jaar ben. Ik denk dat dat voor de rest van mijn leven zal zijn. Mits correct gevuld (en dat doe je gewoon zelf) geef je dat de vorm die je wilt, en qua verluchting/ventilatie heb ik nog niets tegengekomen dat in de buurt komt.
Ik neem het mee op elke reis of trip indien haalbaar.

ik heb een simpel ikeakussen. Mijn vriendin heeft een duurder latexkussen (Tencel Ergosupport 12 soft)°en da's echt pakken beter. Ga er ook op overschakelen zodra ik mijn huidige kussen versleten genoeg acht.

Swiss sense cool one. Was 1+1 gratis (zoals altijd?). Stevig, kan het vullen gelijk je wilt en de frisse zijde is lekker fris.

Heb er eentje voor mijn nek genoeg te ondersteunen en ook als een zij slaper.
Heeft mij geholpen voor mijn nekklachten.

Beetje aparte vorm maar dat je hoofd zo in het midden wat lager is werkt prima.

Laatst bewerkt:
de mijne komt van Holland & Barret, zo'n bamboo kussen. amper 20 euro kost deze dacht ik, ook te vinden op bol.com.
echt zalig.
@Vierkant , ik ben ook een zijslaper. ik kan je deze ten zeerste aanraden.

deze dus

voordien had ik een dure "cube kussen", zo'n kussen met zogezegd verkoelende ijsblok effect :rolleyes: zijn dus allemaal losse pluche cube's, in een sloop. maar dat wil ik nooit meer.

Ik heb al jaren een goedkoop dun kussen van Ikea. Ik zou dringend eens een beter kussen nodig hebben, maar het probleem is dat ik deels op mijn buik en deels op mijn zij slaap, waardoor ik niet echt goede opties vind.

Jaartje geleden van een Ikea-kussen naar eentje van Cloudpillow. Is zo met stukjes memoryfoam in en je kan dat dan aanpassen naar gelang dikte die je wil. Ik slaap er alleszins fantastisch op.

Als buikslaper een tijdje een Tempur Ombracio kussen gebruikt. Perfect van dikte en vorm als je een buikslaper bent.
Door pijnlijke schouders kan ik niet meer op mijn buik slapen en ben ik nu zij/rugslaper en daarvoor heb ik een latex kussen van Sleeplife.

Jaartje geleden van een Ikea-kussen naar eentje van Cloudpillow. Is zo met stukjes memoryfoam in en je kan dat dan aanpassen naar gelang dikte die je wil. Ik slaap er alleszins fantastisch op.
Ik heb ook een Cloudpillo gekocht. Hiervoor had ik een donzen kussen van de Ikea maar dat was moeilijk goed te krijgen en stonk eigenlijk ook. Ja, ook na meermaals wassen.
De Cloudpillo wel aan 1+1 gekocht anders vond ik die te duur. De plus is groot en slaapt geweldig. Ik heb wel een nacht of 2 nodig gehad om het aan te passen, het was eerst te dik en na de 1e aanpassing ook nog te dik.

Terug
Bovenaan