Ik moet nu wel zeggen, zonder iemand in een hoekje te willen duwen, maar dit is een extreme pet peeve voor mij.Alléja ik kom ook wel eens dronke thuis natuurlijk, maar dat is dan om middernacht al na eens te mispakken op café of restaurant, dat is nog iets anders dan in de dancing tot 's morgens vroeg vind ik persoonlijk.
Wanneer je uitgaat om iets te gaan drinken, te gaan dansen, te gaan eten, whatever. Zo lang het gewoon onder vrienden is en er niet wordt scheefgepoept mag daar absoluut geen gezever over zijn in de zin van "Jamaar gij komt later terug etc etc".
Ambetant dat ge wakker wordt gemaakt door uw zatte partner en dan ne smerige wijnadem in uwe nek krijgt in bed, maar it happens. Als mijn vriendin 3-4x met haar vriendinnen is uitgegaan ofzo... Ik rep daar geen kik over want ik ben ne volwassen mens en ik wil dat mijn partner zich amuseert zonder dat mijn lodderig oog alles moet aanschouwen en controleren. Uiteindelijk moet ge zelfs in een relatie minstens de illusie hebben dat ge uw goesting kunt doen en vertrouwen krijgt.
Maar als ik dan zelf wegga en misschien hang ik wat erger het zwijn uit want misschien kom ik wat later terug of zuip ik wat meer... En ik krijg oftewel de typische berichten die eerst lief lijken en dan droog worden (passief agressieve steek nummer 1) of ik kom thuis op iets van commentaar daarover (passief agressieve steek nummer 2) dan kan ik echt vuur spuwen.
Hoe laat ge terug komt, waar ge gaat eten en drinken, wat ge hebt gedronken maakt in een normaal kader geen hol uit, zo lang het beide binnen de perken is.
Mijn vriendin durfde dat vroeger al eens vaak te doen en ik word eerlijk gezegd al pissig als ik er aan denk. ge hebt als volwassen persoon niet oneindig avondjes weg/op uw gemak dus als daar telkens een wrange nasmaak aan zit krijgt ge al zin om een kluizenaar te worden. En sowieso niets dat me zo stoort als mensen die elkaar misgunnen zonder enig baat erbij.