Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Alléja ik kom ook wel eens dronke thuis natuurlijk, maar dat is dan om middernacht al na eens te mispakken op café of restaurant, dat is nog iets anders dan in de dancing tot 's morgens vroeg vind ik persoonlijk.
Ik moet nu wel zeggen, zonder iemand in een hoekje te willen duwen, maar dit is een extreme pet peeve voor mij.

Wanneer je uitgaat om iets te gaan drinken, te gaan dansen, te gaan eten, whatever. Zo lang het gewoon onder vrienden is en er niet wordt scheefgepoept mag daar absoluut geen gezever over zijn in de zin van "Jamaar gij komt later terug etc etc".

Ambetant dat ge wakker wordt gemaakt door uw zatte partner en dan ne smerige wijnadem in uwe nek krijgt in bed, maar it happens. Als mijn vriendin 3-4x met haar vriendinnen is uitgegaan ofzo... Ik rep daar geen kik over want ik ben ne volwassen mens en ik wil dat mijn partner zich amuseert zonder dat mijn lodderig oog alles moet aanschouwen en controleren. Uiteindelijk moet ge zelfs in een relatie minstens de illusie hebben dat ge uw goesting kunt doen en vertrouwen krijgt.

Maar als ik dan zelf wegga en misschien hang ik wat erger het zwijn uit want misschien kom ik wat later terug of zuip ik wat meer... En ik krijg oftewel de typische berichten die eerst lief lijken en dan droog worden (passief agressieve steek nummer 1) of ik kom thuis op iets van commentaar daarover (passief agressieve steek nummer 2) dan kan ik echt vuur spuwen.

Hoe laat ge terug komt, waar ge gaat eten en drinken, wat ge hebt gedronken maakt in een normaal kader geen hol uit, zo lang het beide binnen de perken is.

Mijn vriendin durfde dat vroeger al eens vaak te doen en ik word eerlijk gezegd al pissig als ik er aan denk. ge hebt als volwassen persoon niet oneindig avondjes weg/op uw gemak dus als daar telkens een wrange nasmaak aan zit krijgt ge al zin om een kluizenaar te worden. En sowieso niets dat me zo stoort als mensen die elkaar misgunnen zonder enig baat erbij.

Wij zijn "zij" ?

Wat is dat hier nu toch met al die relaties waar de buitenwereld een relevante bron van input is ?

Er moet toch al iets serieus scheef zitten als de partner de mening van een ander als argument gebruikt. Wat is de relevantie van een random vriendin nu waard ? Als mijn madam mij saai, ambetant, whatever vindt. Fine, let's discuss. Als een vriendin van mijn madam mij *iets* vindt, whatever. Die kent mij niet, he. Die ziet mij misschien 5x per jaar en hoort voor de rest een klaagzang als mijn madam over mij klaagt tegen haar (ja, ik weet wel dat vrouwen tegen elkaar klagen over de venten). Hoe kan de mening van een vriendin die enkel gekleurd nieuws hoort nu ooit een relevant argument zijn door de madam zelf ? :laugh:
Zoiets gebeurd ook niet van vandaag op morgen.

Een geval hier in de omgeving, gaande over +/- kleine 2 jaar:
Gelukkig getrouwd koppel, vrouw heeft nieuwe hobby onder vrouwen, deels nieuwe, deels oude vriendinnen en blijft nadien soms even hangen om nog iets te drinken. Merendeel getrouwde vrouwen.
Dat ter plaatsen drinken wordt ergens iets gaan drinken waar ook al eens gedanst kan worden.
Dus het thuiskomstuur schuift stilletjes mee, wordt alsmaar later en later en van café naar danscafé naar dancing.
Uiteindelijk gaat de vrouw vreemd met een andere vrouw van de vriendengroep, tot zelfs liegen tegen haar man en kinderen en stiekem afspreken op hotel.
De man heeft door dat haar verhaal minder en minder klopt en betrapt ze uiteindelijk. Vrouw zegt niet lesbisch en na het lezen van hun onderlinge berichten is dit quasi pure manipulatie van de externe vrouw. Stilletjes aan slecht praten over haar man, negatief daglicht van het gezin, troostende knuffel hier,...
Uiteindelijk zijn ze nog steeds een koppel/gezin, maar lijkt voorlopig enkel om de goede vrede te bewaren, voor de kinderen en omdat het financieel niet mogelijk is voor beide. Het is met aantrekken en afstoten met momenten.

Btw van de vrouwenvriendengroep zijn er minstens 5 koppels uit elkaar en hebben 3 koppels nu een open relatie, allemaal op initiatief van de vrouw des huizes.

Hoe laat ge terug komt, waar ge gaat eten en drinken, wat ge hebt gedronken maakt in een normaal kader geen hol uit, zo lang het beide binnen de perken is.
Maar is het ook niet zo dat vrouwen daar ook allemaal meer belang aan hechten, aan al die details? Dat allemaal moeten analyseren ofzo.

Hier gaat mijn vrouw bv vaak naar een soort praatgroep. Af en toe organiseert die organisatie ook een soort tegenhanger zeg maar voor de mannen en dan zijn dat nen hoop onbekenden samen. Das meestal gewoon: pintje drinken, hamburger eten oid en dan wordt er eigenlijk over van alles gesproken: zéér zware topics (wat in de kern de reden voor organisatie is) maar daar wordt evengoed ook over banale alledaagse soms humoristische dingen gesproken. Dat loopt in elkaar over.

Als ik dan nadien thuis kom zit mijn vrouw daar ook van en, en??? Was het leuk? Ja. Wie was der allemaal? Euhm... Waar hebde het allemaal over gehad? Euhm... die verwacht dan precies dat ik alles wat er in die 3-4u gezegd geweest is nog herinner en ook exact welke voor mij onbekende exact wat gezegd heeft. Zo werkt dat niet voor mij, mijn gevoel na zo'n avond is meestal "'t was goed", ik hoef niet te analyseren exact wáárom dat zo is.
Ik weet in mijn geval natuurlijk wel dat dat vooral uit een soort van interesse is, als die vragen hun oorsprong vinden in jaloezie en achterdocht zou ik het daar eerlijk gezegd ook wel zeer moeilijk mee hebben.

Laatst bewerkt:
Gezonde stabiele relaties zijn dan ook "saai". Als je die highs nodig hebt om u goed te voelen in een relatie, genre om de vijf botten samen uitstapjes en vakanties, dan schort er toch wat aan. Als ge op een doordeweekse dinsdagavond "saai" samen in uwe zetel TV kunt zitten kijken en dat voelt goed, dan zit ge goed IMHO. De uitstapjes en vakanties zijn speciallekes, geen norm.

Saai is underrated. Ze zouden tshirts moeten maken.

Ik ben wsch een saaie vent. Ik ga bijna nooit weg. Ik ga 2x in de week lopen met de loopclub en dan is de madam alleen met de kinderen. Kinderen naar atletiek en zwembad doen op woe en vrij. Zaterdag doe ik ze naar de turnles en daarna naar de winkel samen met de kinderen. De madam is 1x per avond naar haar hobby. 1x per week eten we typisch samen zonder kinderen iets. Mini date night.

In het weekend gaan we meestal 1x met de kinders weg.

Als je 20 citytrips en avonturen verwacht, tja.

Mensen zijn nu eenmaal beïnvloedbaar. Heel de huidige maatschappij draait op het vergif dat sociale media is en daar draait het allemaal op wat de buitenwereld van mij vind of vice versa.

Jij mag dat dan nog categoriek irrelevant vinden, dat is gewoon niet de realiteit. Invloed is overal, bewust of onbewust.

Maar in principe IS het irrelevant wat de rest van je vindt. Wat maakt dat nu uit dat Jan en Kees dit en dat vinden ? Als spreken jullie als vent en vrouw af om elke dag een wortel in je hol te steken, dat is jullie keuze. Als een ander daar mee lacht, so ?

Ik moet nu wel zeggen, zonder iemand in een hoekje te willen duwen, maar dit is een extreme pet peeve voor mij.

Wanneer je uitgaat om iets te gaan drinken, te gaan dansen, te gaan eten, whatever. Zo lang het gewoon onder vrienden is en er niet wordt scheefgepoept mag daar absoluut geen gezever over zijn in de zin van "Jamaar gij komt later terug etc etc".

Ja, uiteraard. Maar laat dan iets weten op voorhand, he. Niet om 10 's morgens 'ik ga even naar XYZ' en dan om 3h s nachts zat als een ei thuiskomen met 12 gemiste oproepen. Kwestie dat je daar niet heel de dag zit te wachten met het eten en zo en je dag verschijt aan wachten.

Ambetant dat ge wakker wordt gemaakt door uw zatte partner en dan ne smerige wijnadem in uwe nek krijgt in bed, maar it happens. Als mijn vriendin 3-4x met haar vriendinnen is uitgegaan ofzo... Ik rep daar geen kik over want ik ben ne volwassen mens en ik wil dat mijn partner zich amuseert zonder dat mijn lodderig oog alles moet aanschouwen en controleren. Uiteindelijk moet ge zelfs in een relatie minstens de illusie hebben dat ge uw goesting kunt doen en vertrouwen krijgt.

Maar als ik dan zelf wegga en misschien hang ik wat erger het zwijn uit want misschien kom ik wat later terug of zuip ik wat meer... En ik krijg oftewel de typische berichten die eerst lief lijken en dan droog worden (passief agressieve steek nummer 1) of ik kom thuis op iets van commentaar daarover (passief agressieve steek nummer 2) dan kan ik echt vuur spuwen.

Mijn vriendin durfde dat vroeger al eens vaak te doen en ik word eerlijk gezegd al pissig als ik er aan denk. ge hebt als volwassen persoon niet oneindig avondjes weg/op uw gemak dus als daar telkens een wrange nasmaak aan zit krijgt ge al zin om een kluizenaar te worden. En sowieso niets dat me zo stoort als mensen die elkaar misgunnen zonder enig baat erbij.

Zoiets gebeurd ook niet van vandaag op morgen.

Een geval hier in de omgeving, gaande over +/- kleine 2 jaar:
Gelukkig getrouwd koppel, vrouw heeft nieuwe hobby onder vrouwen, deels nieuwe, deels oude vriendinnen en blijft nadien soms even hangen om nog iets te drinken. Merendeel getrouwde vrouwen.
Dat ter plaatsen drinken wordt ergens iets gaan drinken waar ook al eens gedanst kan worden.
Dus het thuiskomstuur schuift stilletjes mee, wordt alsmaar later en later en van café naar danscafé naar dancing.
Uiteindelijk gaat de vrouw vreemd met een andere vrouw van de vriendengroep, tot zelfs liegen tegen haar man en kinderen en stiekem afspreken op hotel.
De man heeft door dat haar verhaal minder en minder klopt en betrapt ze uiteindelijk. Vrouw zegt niet lesbisch en na het lezen van hun onderlinge berichten is dit quasi pure manipulatie van de externe vrouw. Stilletjes aan slecht praten over haar man, negatief daglicht van het gezin, troostende knuffel hier,...
Uiteindelijk zijn ze nog steeds een koppel/gezin, maar lijkt voorlopig enkel om de goede vrede te bewaren, voor de kinderen en omdat het financieel niet mogelijk is voor beide. Het is met aantrekken en afstoten met momenten.

Btw van de vrouwenvriendengroep zijn er minstens 5 koppels uit elkaar en hebben 3 koppels nu een open relatie, allemaal op initiatief van de vrouw des huizes.

Jij hebt een vreemde vriendengroep.

Enige wat ik hier zie gebeuren is dat de dames vroeger en vroeger terug thuis zijn en ipv naar het jeugdhuis of cafe gaan, gaan ze nu op elkaar zijn terras thee slurpen :laugh:

Wij zijn "zij" ?

Wat is dat hier nu toch met al die relaties waar de buitenwereld een relevante bron van input is ?

Er moet toch al iets serieus scheef zitten als de partner de mening van een ander als argument gebruikt. Wat is de relevantie van een random vriendin nu waard ? Als mijn madam mij saai, ambetant, whatever vindt. Fine, let's discuss. Als een vriendin van mijn madam mij *iets* vindt, whatever. Die kent mij niet, he. Die ziet mij misschien 5x per jaar en hoort voor de rest een klaagzang als mijn madam over mij klaagt tegen haar (ja, ik weet wel dat vrouwen tegen elkaar klagen over de venten). Hoe kan de mening van een vriendin die enkel gekleurd nieuws hoort nu ooit een relevant argument zijn door de madam zelf ? :laugh:
Anderzijds ook maar triestig als je als koppel enkel op mekaar kan terugplooien. Persoonlijk vind ik de mening van vrienden van mijn vriendin wel belangrijk. Hetzelfde geldt voor de mening van mijn vrienden. Net daarom zijn het ook vrienden.

Mensen veranderen nu eenmaal en krijgen nieuwe interesses, nieuwe doelen in hun leven, nieuwe inzichten, enz. In een gezonde relatie laat je elkaar de vrijheid om dat te ontdekken.

Gezonde stabiele relaties zijn dan ook "saai". Als je die highs nodig hebt om u goed te voelen in een relatie, genre om de vijf botten samen uitstapjes en vakanties, dan schort er toch wat aan. Als ge op een doordeweekse dinsdagavond "saai" samen in uwe zetel TV kunt zitten kijken en dat voelt goed, dan zit ge goed IMHO. De uitstapjes en vakanties zijn speciallekes, geen norm.
Saaie avondjes voor de TV zijn dan ook weer niet de norm. Er is geen norm imho.
Ofwel is het 50/50 in het huishouden ofwel moet je maar genoeg verdienen zodat je madam kan thuisblijven en het huishouden kan doen. We zijn niet meer de jaren '20 waar de vrouw afgeklopt wordt als ze maar 95% van het huishouden doet terwijl de vent pinten zit binnen te hijsen op cafe. Ja, dan gaat ze ergens anders wel beter vinden...
We zijn niet meer de jaren '20 waar een vrouw afgeklopt wordt... maar het is wel de man die genoeg moet verdienen zodat de 'madam' kan thuisblijven en het huishouden doen. Newsflash: we zijn ook niet in de jaren 1950 he!
Ik vind dat we hier een beetje moeten oppassen met al die veralgemeningen. Ik snap dat jullie alles vanuit jullie perspectief ervaren en dat het bij sommigen nog vers is allemaal maar dat is ook maar 1 kant van de zaak. Hier zitten bitter weinig vrouwen dus het is soms wat een mannelijke echo chamber aan het worden zonder veel input van de andere kant. Ik ben zeker mochten al jullie respectievelijke (ex-)vrouwen hier hun verhaal komen doen dat we ook een compleet andere kijk op de zaken zouden hebben. Als we hier blijven zeggen 'vrouwen zijn zus en doen zo en het enige antwoord is "ja het is waar!" dan gaan we traag maar zeker een enorm toxische kant op.
Met grote voorsprong het meest nuttige dat hier gepost is de voorbije pagina's.

Anderzijds ook maar triestig als je als koppel enkel op mekaar kan terugplooien. Persoonlijk vind ik de mening van vrienden van mijn vriendin wel belangrijk. Hetzelfde geldt voor de mening van mijn vrienden. Net daarom zijn het ook vrienden.

Ja, uiteraard. Maar je vrienden moeten maar tegen jou mopperen als ze iets te zeggen hebben, niet tegen je madam. En dan kun je zelf kiezen wat je er mee doet. Je laat toch je vrienden niet rechtstreeks tegen je madam kakken over jou ?

Laten we het even op flessen trekken. Stel, de madam is dik geworden. Vroeger 50kg en super fit, nu 100kg. Wil je dat je vrienden tegen haar gaan zeggen 'ei, loop keer een beetje, of je vent gaat van je weg gaan'. OF ze zeggen dat gewoon eens tegen jou langs de neus weg ? Heel misschien is er een medische aandoening, mentale aandoening, whatever dat op zich al erg genoeg is. Zonder kennis van de situatie even de partner aanvallen is toch totaal ongepast ?

In essentie is het ongepast gedrag exact wat de vriendin van Silence zijn vrouw doet. Als vriendin van de vrouw rechtstreeks bij de vent gaan neuten over hem en dat zijn vrouw mag doen wat ze wil. Ik versta niet hoe dat NIET als ongepast kan gezien worden (3-dubbele negatie, you get the point).

We zijn niet meer de jaren '20 waar een vrouw afgeklopt wordt... maar het is wel de man die genoeg moet verdienen zodat de 'madam' kan thuisblijven en het huishouden doen. Newsflash: we zijn ook niet in de jaren 1950 he!

Weeeeel, fair enough. Het is natuurlijk historisch zo dat de vrouw afgeklopt werd en niet de vent.

Als je wil dat de vent thuisblijft, moet de madam maar genoeg verdienen. Even goed.

Punt blijft dat je niet moet verwachten dat de ene EN EN EN EN doet terwijl de andere dat niet doet. Het ging hier over vrouwen die van hun vent weggaan, dus dat is nog altijd - ook al zijn we 2025 - in veel gevallen in situaties waar de vrouw EN EN EN doet en de vent niet.

Maar in principe IS het irrelevant wat de rest van je vindt. Wat maakt dat nu uit dat Jan en Kees dit en dat vinden?
Omdat we genetisch kind of geprogrammeerd zijn om de mening van onze omgeving belangrijk te vinden? Nog niet zo gek lang geleden hadden we de mensen in onze directe omgeving wel gewoon nodig om onze overlevingskans zo hoog mogelijk te houden, een partner kiezen die de stamp of approval niet had van de omgeving was een goeie manier om jezelf buiten de groep te plaatsen wat wel een zeker risico was. Dat mag vandaag de dag dan veel minder het geval zijn, dat gedrag zit genetisch nog wel hardwired in veel mensen.

Vandaag is het in principe wel minder tot eigenlijk niet meer echt relevant, die aanleg gaat er niet zomaar uit op een paar generaties.

Anno 2025 gaan dat stilaan koude douches beginnen worden voor mannen als de berichten kloppen dat voor gen Z de wage gap tekenen vertoont van om te keren in het voordeel van vrouwen die tegenwoordig vaker hoger opgeleid zijn dan hun mannelijke leeftijdsgenoten.

Mensen zijn nu eenmaal beïnvloedbaar. Heel de huidige maatschappij draait op het vergif dat sociale media is en daar draait het allemaal op wat de buitenwereld van mij vind of vice versa.

Jij mag dat dan nog categoriek irrelevant vinden, dat is gewoon niet de realiteit. Invloed is overal, bewust of onbewust.

Realiteit die je zelf creërt. In mijn omgeving is het een minderheid die op sociale media zit. Als je er niet bent, jan je niet beinvloed worden.

Zukke figuren zou ik toch snel even onder de bus gooien en de madam laten kiezen tussen that bitch of jou. Als de madam niet content is, mag ze dat zelf zeggen. Ipv een ander die - wsch achter haar rug - moet gaan klagen bij je.

Wat voor vriendinnen zijn dat nu ook. Ik kan me niet inbeelden dat er 1 vriendin van mijn madam dat nog maar zou durven proberen. De prioriteiten zijn daar allemaal duidelijk hoor. #1 kinderen, #2 partner, #3 vriendinnen. Als de madam om 10h naar huis gaat, gaan ze ervan uit dat dat met een goede reden is. Als ze tot 4h weg blijft idem. Als ze tot de volgende dag wegblijft idem.

En ik dacht dat we volwassen waren. Als je zegt dat je tot X uur wegblijft, kom dan naar huis zoals afgesproken. Of laat iets weten voor dat het tijd X is en geef een nieuw uur. Dat is wat verantwoordelijke mensen in een relatie doen. Als je je van niks en niemand wil aantrekken - zoals die vriendin blijkbaar - dan moet je maar lekker single blijven. Ik denk dat er weinig venten zouden apprecieren dat de de vriendin onaangekondigd tot een put in de nacht wegblijft, en dan bij het checken waar ze blijft gezever krijgt van een andere vriendin...

Dat ze dan zelf iets voorstelt, he. En je moet toch niet alles samen doen. In de zomer is de madam hier ook veel namiddagen weg met 1 of 2 van de kinderen. Weet ik veel naar waar. Naar vriendinnen of zo. Of naar Plopsa of de zoo met een of andere nicht.

Ik zit liever thuis in de tuin te werken met 1 of 2 kinderen. Op de zitmaaier met een kind op de schoot. Of samen gras zaaien. Of hout kappen. Of nieuwe omheining bouwen of bomen planten of zo. Madam vindt het saai, ik vind het leuk, kinderen vinden het leuk. S avonds zijn we samen thuis en iedereen heeft zich geamuseerd. :cheer:

Laat me raden, die andere was single ? Dat ze een hond in huis neemt of zo om haar te amuseren...

Bon, komt dus terug op mijn punt van in het begin. Als je van je 18 tot je 25-30 dat allemaal gedaan hebt, dan heb je het wel gezien zeker ? Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik op mijn 40 nog naar I love techno zou gaan (moest het nog bestaan). Misschien 1x uit nostalgie, maar elk weekend - been there, done that, got the tshirt.
Om te beginnen. Die vriendin is niet single, die heeft een relatie. Maar rarara daar is ze niet gelukkig in. Net zoals ze in haar vorige relatie ook niet gelukkig was

Uit de babbel die ik erna met mijn vrouw heb gehad is ook gebleken dat zij gewoon niet wist dat die vriendin mij nog heeft gestuurd en gebeld om ook tot daar te gaan en heeft zitten zagen. Die van mij weet dat als je mij meevraagt en ik "nee" zeg, de kans heeel klein is dat ik daar op terug kom..

Dat was hetgene dat mij stoorde. 'S morgens is het "Het duurt tot 19u, maar ik hoop dat we vroeger weg mogen" - dat je dan uiteindelijk zegt "We gaan nog iets drinken" omdat het toch gezelliger was dan gedacht kan ik nog inkomen al had ik mijn dag wel ingedeeld om ook rond 19u klaar te zijn met mijn klussen, eten etc. Maar het moet van mij ook niet van 19u naar 22u naar 01u naar "ik blijf daar maffen" gaan

Ja maar es gaan shoppen, ontbijten, wellness doet ze wel met vriendinnen hoor. Langs de andere kant ga ik ook wel naar de voetbal, op café, uiteten met mijn vrienden, maar soms wilt ze gewoon eens dingen samen doen. Wat ik ook begrijp :)
Al konden we ook wel eens een zondag gewoon niks doen, maar sinds dat "manipulatieve" van die vriendin was een dag niks gedaan een dag niet geleefd

Maar wat is dat nu voor zever. Wat heeft die vriendin zich nu te mengen in jullie relatie. Het feit alleen al dat je wakker ligt van 'ziet ge wel, ik had gelijk'. Gelijk in wat ? Tegen wie moet die gelijk halen ? Die is toch geen betrokken partij. Er zijn in jullie relatie maar 2 partijen: jij en de madam. Madam #3 die interessant wil doen, kan zich in stilte bezig houden.

Ik zou dat eens met opzet escaleren om te zien of de 'ziet ge wel, ik had gelijk' naar boven komt en dan antwoorden met 'alleen jammer dat je hier geen betrokken partij bent'. En het zal snel gedaan zijn.

Misschien moet je die topics: overleg, respect, begrip met je madam bespreken. En zorgen dat je daar op 1 lijn zit. Wat de vriendin daarvan vindt, totaal irrelevant. Wat de madam daarvan vindt, wel relevant.

Ik mag toch hopen dat je vrouw geen 16 is en een minimale ruggengraat heeft om jou boven de vriendin te verkiezen als het er op aan komt. Anders eens naar de winkel sturen om een ruggengraat te halen. "Ja, hij mag mij vragen waar ik ben om 10h savonds als ik zeg dat ik om 6h thuis ging zijn".

EDIT: Ik wil niet de pessimist uithangen, maar moest mijn madam zulke 'vriendinnen' hebben (very very very unlikely) en nog maar 5% van de keren niet onvoorwaardelijk achter mij staan, ik zou mijn broek volschijten. De kans dat mijn madam dergelijke opmerkingen zou pikken van een vriendin rechtstreeks tegen mij is 0,0%. Die gaan wsch onderling wel zagen en klagen over de venten. Maar dan tegen de vent gaan klagen is toch wel next level bitch. Je moet je het omgekeerde eens inbeelden.

Wat denk je dat er zou gebeuren als jij tegen een madam van een vriend van je gaat zitten klagen dat ze haar vent wat moet buiten laten en niet te veel zagen en hem moet vertrouwen. Denk je dat die dat gewoon zou slikken ? Of denk je dat die tegen haar vent zou zeggen 'euh, WTF'. En dat die vent dan subtiel naar je zou komen van 'beetje rustig, he, makker'. Of gaat alles en iedereen dat gewoon laten passeren ? Ik denk toch het 2e. In elke gezonde relatie zou de andere partner toch achter je staan. In jouw geval, je vriendin zou jouw moeten verdedigen en jij zou niet moeten bang zijn van wat de 3e partij ervan denkt....
Als uw vrouw iemand manipulatief rond zich heeft. En jij gaat dreigen "zij of ik" of je flikkert die onder de bus, dan gaat dat in het eerst volgende gesprek terug naar die vriendien - vrouwen praten nogal daarover en dan zal die zeker zeggen en verder proberen manipuleren "kijk, ik zei het toch. Die vent deugt niet"

Die opmerkingen van die vriendin richting mij (of andere mannen in de groep) komen natuurlijk op een "plagerige" en lachende manier en als je in groep bent. Dan zal ik ze wel van antwoord dienen, maar dan ga je niet escaleren en ze daar op haar plaats zetten dat het not done is (ik toch niet)

Mijn vrouw heeft meer karakter en ruggengraat dan ikzelf :) Nu er is ook over gebabbeld en we staan wel aan dezelfde kant hoor. Moest het niet zo zijn was het niet de goede, maar de foute kant opgegaan.

Zou het misschien ook kunnen dat "de vrouwen die plots weer willen uitgaan" een symptoom is van een slechte relatie eerder dan de oorzaak ervan?
Vrouwen, mannen of welke andere indentificatie ook... Mensen veranderen en de levenscontext verandert. Daarom is plots meer uitgaan, een andere hobby of een nieuwe vriendenkring niet automatisch een teken dat er iets scheef loopt in de relatie. Ben het er wel mee eens dat het een symptoom kan zijn of een aanleiding dat een latent issue triggert.

Blijft gewoon belangrijk om elkaar vrijheid te gunnen om zichzelf te ontplooien. Als je de nieuwe hobby of interesse van je partner onmiddellijk belachelijk vindt dan is dat weinig respectvol imo.

Laat me raden, die andere was single ? Dat ze een hond in huis neemt of zo om haar te amuseren...

Bon, komt dus terug op mijn punt van in het begin. Als je van je 18 tot je 25-30 dat allemaal gedaan hebt, dan heb je het wel gezien zeker ? Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik op mijn 40 nog naar I love techno zou gaan (moest het nog bestaan). Misschien 1x uit nostalgie, maar elk weekend - been there, done that, got the tshirt.
Jij maakt toch ook gigantisch snel assumpties he.

Het is niet omdat jij jezelf op je 40 niet ziet uitgaan dat anderen die interesse niet kunnen hebben. Jouw norm is niet de norm.

Dat soort vriendinnen, zijn die niet zelf ongelukkig en is dat dan geen rare jaloezie-kronkel waarmee ze uw vrouw dan wat probeerde op te zetten tegen u? Soort van "ik ben niet gelukkig dus gij moogt ook niet gelukkig zijn, ik plant dat idee in uw hoofd en dan kunnen we samen ongelukkig zijn". Die vriendin komt ook nogal claimend over.

Allé, veel van dat zuipen en feesten, wat hookup culture en dan klagen dat alle mannen slecht zijn, das toch vollen bak escapisme en vastzitten in foute patronen? De vrouw met de stabiele relatie steekt dan te hard af, dat is te confronterend, dus dat moet kapot.

Daar komt het wel op neer ja.
Dat is zo het type dat (van)alles wilt en veel heeft te zeggen en te klagen - maar nooit wil luisteren.

Veel werken (dat doet ze gelukkig wel), overal bij moeten zijn, hobby's die altijd iets obsesief worden en dan komen zagen "ik zie mijn vriend bijna nooit, die is altijd werken" - die vriend zegt dan "als zij altijd 's avonds gaat padellen, dan kan ik evengoed langer werken hé"
Dan komt ze hier wenen want "slechte vriend", als ik dan zeg van nja misschien moet je eens naar hem luisteren dan is het "Hij kan toch mee komen naar de padel"

Vroeger gingen ze met 4 vriendinnen sporten, intussen heeft ze er ééntje losgekoppeld uit de groep en gaan ze met zen 2 op een uur dat een fulltime werkende mens nie kan, mja die vriendin is dan naiever dan mijn vrouw blijkbaar

We vieren nieuwjaar in groep en dan is het "Ik ken x en y nog, mogen die ook komen" Niemand kent die dus neen
Het jaar erop bij haar thuis "Ik ga x en y ook vragen hé"

Als die langskomt "Mag ik de hond meebrengen?" - Ge hebt een mechelaar, dus wat denkt ge zelf.

Als je voorstelt iets te gaan eten is het meteen "Kunnen we ervoor misschien nog karaoke gaan doen" of "gaan we erna nog iets drinken": Neen
Op 30+ jarige leeftijd nog om 1u op één feest vertrekken omdat ge nog naar ander feestje wilt, die dingen moeten voor mij allemaal nie meer

Maar teveel offtopic :D

Goh ik moet zeggen dat het hier enkele maanden ook opeens een heel andere kant opging nadat mijn vrouw wat meer contact had met 1 bepaalde vriendin

Vb: mijn vrouw (die daar eigenlijk geen tijd voor heeft) had zich laten overhalen om een heel weekend te gaan helpen op een evenement als vrijwilliger. 2dagen van 9 tot 19u

Dag 1 rond 18:30 krijg ik een sms "We gaan nog iets drinken met de groep" - prima

Om 22:00u stuur ik eens om te vragen hoe te er is en tot hoelaat dat duurt - belt die vriendin "Ze mag bij mij blijven maffen opt terrein hoor, we moeten morgen toch terug naar hier komen en ik heb plaats in mijn tent" - euhm mijn vrouw mag me ff zelf sturen of bellen en liever niet eigenlijk (Die van mij gaat daar ook nooit 2 dagen lopen in dezelfde kleren en zonder wat make up)
Dan is ze rond 1u - 1u30 thuis gekomen, goed beschonken en was ik "een bekrompen echtgenoot"
Achteraf die vriendin nog gehoord dat het 6u is geworden voor hun en "wat n flauwe zijt gij, vertrouwt ge uw vrouw nie of gunt ge ze dat niet, mag ze zich niet amuseren"

Dan een paar weekenden met "Wat doen we vandaag? Ik ga geen dag thuis zitten hè, ik werk meer dan fulltime dus we mogen wel weggaan hè" en het is nu niet dat wij een saai leven hebben en continu thuis zitten dus geen idee van waar het kwam

Paar weken later was die vriendin ook op een feestje waar wij waren en komt naar ons toe "Seg Silence, als we nu komend jaar eens combi gingen naar Balaton festival" - mja 5 dagen in een tent in Hongarije, nie mijn ding. Festivals allemaal goed en wel, maar liefst gewoon 1 dag.. nog voor ik was uitgesproken tegen mijn vrouw "Dan gaan wij 2 gewoon alleen ons daar amuseren en laten we hem thuis hè"

Dan komt er een voorstel om met de dames op citytrip te gaan - prima, amuseer u. "Ja misschien toch Ibiza, feesten!" - doe eens normaal, ge zijt geen 21

Dan hier thuis toch ook wel eens een gesprek aangegaan wat eigenlijk de bedoeling was want dat het me nie zinde welke richting het opging.
Uiteindelijk besefte ze wel heel goed wat we samen hebben, maar ik kan me ook voorstellen als je dat 1 a 2 avonden op de Zumba, Padel of whatever te horen krijgt dat je op zoek gaat naar andere dingen of nietmeer helder beseft welke goede dingen je ook hebt.
Wel heel positief dat je vriendin een beetje inzicht had, niet altijd gemakkelijk. Zo same nfestivallen en dingen doen is prima, maar wat me vooral niet zou zinnen is het schijnbaar vaak proberen te overtuigen. "Kom we gaan 5 dagen op festval en ik ben maar al te snel blij als uwe vent achterblijft."

Dat vooral zou me structureel niet zinnen. En alles structureel om 'te feesten' wat dan vaak neerkomt op bezuipen en constant excessen. Ik hou ook van excessen, maar mensen die streven naar continue excess zijn vaak doodongelukkig en slepen anderen mee in hun vrije val. Weer een veralgemening, maar gewoon iets dat ik al heel vaak heb geobserveerd helaas.

De mensen die ik ken die hetzelfde patroon vertonen zijn eigenlijk die zeer ongelukkige singles die daarin hun 'troost' zoeken. Maar op een bepaald moment wordt het precies iets obsessiefs. En dan willen ze nog steeds dat partnergeluk vinden, maar ze zijn dan letterlijk elke vrijdag-/zaterdagavond tegen 4-5 uur een absoluut trainwreck. En dan verbaasd dat ze niemand serieus vinden. Elk festival draait eigenlijk om zo veel mogelijk te zuipen en drugs te pakken. De artiesten die er komen, met moeite kenne ze er 1-2. En dan is het instagramfoto's waar ze ZO VEEL PLEZIER maken met hun 9 BESTE VRIENDINNEN ALLER TIJDEN!!! Om dan later op de avond er uit te zien als ne Navy SEAL die net een zware missie van 3 weken heeft afgerond terwijl ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen en elkaars vent van de avond proberen weg te pikken etc. En elkaars gedrag zo hard versterken. Een never-ending story van drama en elkaar messen in de rug steken etc, alsof ze meespelen in One Tree Hill en elke avond wenen waarom ze zo'n onnozel leven hebben. En allemaal verbaasd waarom ze geen ('deftige') vent vinden.

Waanzin. En overdag zijn dat gewoon keitoffe vriendelijke dames, nog steeds vriendelijk als ze uitgaan enzovoort maar het is alsof ge naar een huis gaat kijken om het eventueel te kopen en het stort traagjes in voor uw ogen. Die zijn allemaal intussen 32-35 en als volwassen persoon wilt ge gewoon niet dealen met al die dingen. Ge wilt geen partner met onnodige baggage die steeds blijft terugkomen.

Was je nu niet een paar dagen terug tegen Kenneke ( denk ik ) aan het zeggen dat het ongepast is om meningen te hebben over zijn vrienden?

Ongeveer anderhalf jaar na het besluit is alles nu officieel rond, en vanavond is mijn eerste avond helemaal op mezelf. Het gaat wel, maar op bepaalde momenten komt het toch even binnen.

Het is heel makkelijk om in melancholie te vervallen, maar echt helpen doet het me niet. De enige weg is vooruit, niet achteruit. Volgende week meteen een hele week alleen met mijn kleine meid. We zien wel hoe het loopt.

Terug
Bovenaan